Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht: software voor 12-16 Axis IP camera's *

Pagina: 1
Acties:

• Convirion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 16:15
Beste mede-tweakers.

Ik ben bezig met een project voor 7 axis camera's. Ik heb momenteel de software van axis zelf draaien, maar die word te prijzig omdat ik wil uitbreiden.

Ik ben op zoek naar software die aan het volgende voldoet:

12 of 16 camera's (onbeperkt mag ook)
Motion detect met masks (instelbaar dus)
Motion detect -> gevoeligheid
een beetje gangbaar formaat, avi, mpg, wmv
Het liefst een programma waarbij het path en de bestandsnaam in te stellen is per camera en datum/tijd.

Ook moet de software werken met de Axis 207 camera.

Er staat een machine geinstalleerd met Windows XP. Maar eventueel is het ook mogelijk om over te schakelen naar linux/windows -> 2003/ 2008 etc. OS is dus eigenlijk geen probleem.

De machine beschikt over:
AMD Phenom 9550
2GB geheugen
1TB harddisk

Ikzelf had al een paar programma's gevonden
Active Webcam Delux
H264webcam 3.1
Webcam XP
I-Catcher

Prijs? ergens rond de 500 euro, maakt eigenlijk niet heel veel uit, als het maar een mooi werkend programma is. :)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:26
Ikzelf had al een paar programma's gevonden
Active Webcam Delux
H264webcam 3.1
Webcam XP
I-Catcher
Waarom voldoen deze niet?
Prijs? ergens rond de 500 euro, maakt eigenlijk niet heel veel uit, als het maar een mooi werkend programma is.
Dit vind ik wel een erg beperkt budget, als ik kijk wat de hardware kost (16X pricewatch: Axis 207)

Ik durf niet te zeggen hoe open de documentatie van Axis is/er documentatie is hoe je deze camera's kunt aanspreken, maar je eisen pakket is vrij specifiek, geen mogelijkheid tot zelf ontwikkelen van iets? Dit hangt natuurlijk af van de toepassing, als het voor een test project/school oid is, dan is dat misschien een optie. Voor professionele omgevingen is support natuurlijk wel aan te raden. Kun je iets meer toelichten?

Specs

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Topictitelaanpassing (was: 'IP camera's van axis en bijbehoorende software').

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Convirion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 16:15
De bovenstaande pakketten voldoen niet omdat de software behoorlijk traag is.

Het budget is niet echt belangrijk, zolang het maar een pakket is wat goedkoper is of vergelijkbaar is met dat van axis. We hebben nu zo'n 600 euro uitgegeven aan axis software, en als we er weer 4 bij willen zetten kost dat nogmaals 300 euro.

dus als we voor iets van 500 euro een mooi pakket kunnen vinden, dan zou dat mooi zijn.

Het is voor een productieomgeving, uiteraard is alles te testen enz.

En ik denk dat bijna elk softwarepakket wel een van de bovenstaande features zou moeten hebben....

Maar sowieso als je iets van Axis wilt voor development dan moet je samen met hun een ADP partner programma opstarten, zo ver wil ik dan net weer niet gaan.

Iemand nog ideeën?