keejoz schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:53:
[...]
Je hebt er misschien overgekeken, maar in mijn beginpost staat er dat ik een site moet bouwen waar mensen informatie over het gevoel van "nijd" kunnen vinden.
Dit doe ik adh filmpjes en gedichten (kon niet echt iets beter bedenken

)
Beste Keejoz, dit topic gaat echt dicht.
De redenen daarvoor staan hierboven eigenlijk al; het is een huiswerkopdracht, je bent op zoek naar de betekenis van een woord op een graphics forum en je laat eigenlijk weinig zien van eigen inzet.
Je zegt dat je gezocht hebt en dat je leerkracht zelfs meegezocht heeft. Ik vind het erg verbazend dat jullie je beide zo hebben stukgebeten op één manier van zoeken. Zoek eens wat meer in de breedte, niet in de diepte. Ik vond het al verbazend dat je het woord nijd niet kende, maar dat je dan ook nog alleen op Google gaat zoeken...
Een encyclopedie (boek!) kan je al helpen, een woordenboek, probeer eens synoniemen te vinden van het woord 'nijd' of zoek met bijvoorbeeld het engelse woord envy, wat hierboven al aangedragen wordt. Verbreed je blik. Zoeken is veel meer dan Googlen alleen!
Ik denk dat een deel van de weerstand die je uit de reacties hierboven leest voortkomt uit je ogenschijnlijke gebrek aan creativiteit. De reguliere bezoekers van dit subforum komen juist hier in Graphics omdat ze zoveel creativiteit hebben. Dat zie ik in jouw posts niet echt terug. We kunnen je ook niet goed helpen zo, want dat duwtje in de rug dat jij wil, dat is net dat beetje eigen inzet, eigen vermogen tot imaginatie.
Pak bijvoorbeeld eens een potlood en ga precies 20 blaadjes stampvol tekenen met wat jij het woord 'nijd' vindt. Stickman-poppetjes, gebalde vuisten, bloempotten of emo's; maar niet het woord nijd zelf. Of stel je voor dat het woord 'nijd' in een kartonnen doos zit. Wat zit er buiten die doos? Er is niet één antwoord. Dat zal straks ook uit je website blijken en dat zal je website ook interessant maken om te bezoeken.
Nou, gaat en ontplooit uzelf.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs