• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-10 07:33
Hallo,

ik ben een student en ik moet een opdracht maken ivm nijd. Het moet echt duidelijk een site zijn waarmen informatie over het gevoel nijd kan vinden enzo.

Het probleem is, ik heb geen idee hoe ik "nijd" uitbeeld. Voor de opdracht wist ik zelfs niet wat nijd was. :+

Een duwtje in de rug zou heel welkom zijn!

Alvast bedankt.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12 12:26
En wat heeft dit te maken met Devschuur > Graphics? :?

• keejoz
Heb ik uiteraard al gedaan :) Vind er niets nuttigs in.

En dit is toch een graphics bord, nee?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 13:42

Nik

Dan heb je niet goed genoeg gezocht als je niets nuttigs hebt kunnen vinden. Er staan legio definities van nijd. Als student is het juist de opdracht er van te leren, niet dat je alles op laat zoeken door Tweakers (of wie dan ook).

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
http://www.vandale.nl/van...ordenboek/?zoekwoord=nijd

Dit forum is bedoelt voor vragen over graphics. M.i. en volgens de huisregels niet voor huiswerkopdrachtjes. Kun je mijn huiswerk maken? :')

Om toch even ontopic te reageren. Ga hier maar lekker bladeren voor ideeen:
http://images.google.nl/images?hl=nl&q=nijd

• keejoz
Nik schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:46:
Dan heb je niet goed genoeg gezocht als je niets nuttigs hebt kunnen vinden. Er staan legio definities van nijd. Als student is het juist de opdracht er van te leren, niet dat je alles op laat zoeken door Tweakers (of wie dan ook).
Gelukkig laat ik ook alles opzoeken door tweakers (of wie dan ook.)

Ik vraag alleen maar om een duwtje in de rug, iets wat me in de goede richting zet.

En ik heb al meer dan 6 uur (in totaal) bezig geweest met google afzoeken (inclusief afbeeldingen.)

Zelfs mijn leerkracht heeft even zitten helpen zoeken en die kwam na een heel uur aangelopen met 3 afbeeldingen die dan nog op 1 zelfde site stonden. Tjah..

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

keejoz schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:40:
[...]

Heb ik uiteraard al gedaan :) Vind er niets nuttigs in.

En dit is toch een graphics bord, nee?
In hoeverre is de definitie van het gevoel 'Nijd' een grafisch iets?

Je opdracht zal wel grafisch gerelateerd zijn, maar dat kan ik dan weer niet uit je verhaal halen. Wat is je opdracht dan? Maakt het duidelijker :)

[ Voor 20% gewijzigd door DarkX op 28-01-2009 12:50 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• keejoz
DarkX schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:49:
[...]

In hoeverre is de definitie van het gevoel 'Nijd' een grafisch iets?

Je opdracht zal wel grafisch gerelateerd zijn, maar dat kan ik dan weer niet uit je verhaal halen. Wat is je opdracht dan? Maakt het duidelijker :)
Je hebt er misschien overgekeken, maar in mijn beginpost staat er dat ik een site moet bouwen waar mensen informatie over het gevoel van "nijd" kunnen vinden.

Dit doe ik adh filmpjes en gedichten (kon niet echt iets beter bedenken :/)

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12 16:38

Tijntje

Hello?!

Probeer het anders eens in het engels met envy
http://images.google.com/...um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12 12:58

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Envy is toch benijden ? Nijd is weer wat anders....dat komt af van haat

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• keejoz
Hartelijk dank voor de tip,

maar zelfs met extra parameters (envy -FMA -laptop -notebook) kom ik tot op de 10de pagina van google niets uit dat op het gevoel slaat, behalve het woordje zelf dan. :/

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 13:42

Nik

keejoz schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:49:
[...]

Gelukkig laat ik ook alles opzoeken door tweakers (of wie dan ook.)

Ik vraag alleen maar om een duwtje in de rug, iets wat me in de goede richting zet.

En ik heb al meer dan 6 uur (in totaal) bezig geweest met google afzoeken (inclusief afbeeldingen.)

Zelfs mijn leerkracht heeft even zitten helpen zoeken en die kwam na een heel uur aangelopen met 3 afbeeldingen die dan nog op 1 zelfde site stonden. Tjah..
Gelukkig is je topicstart ook dermate duidelijk dat ik kan ruiken wat jij al gedaan hebt. ;(

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12 17:53

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

keejoz schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:53:
[...]

Je hebt er misschien overgekeken, maar in mijn beginpost staat er dat ik een site moet bouwen waar mensen informatie over het gevoel van "nijd" kunnen vinden.

Dit doe ik adh filmpjes en gedichten (kon niet echt iets beter bedenken :/)
Beste Keejoz, dit topic gaat echt dicht.
De redenen daarvoor staan hierboven eigenlijk al; het is een huiswerkopdracht, je bent op zoek naar de betekenis van een woord op een graphics forum en je laat eigenlijk weinig zien van eigen inzet.

Je zegt dat je gezocht hebt en dat je leerkracht zelfs meegezocht heeft. Ik vind het erg verbazend dat jullie je beide zo hebben stukgebeten op één manier van zoeken. Zoek eens wat meer in de breedte, niet in de diepte. Ik vond het al verbazend dat je het woord nijd niet kende, maar dat je dan ook nog alleen op Google gaat zoeken... :s

Een encyclopedie (boek!) kan je al helpen, een woordenboek, probeer eens synoniemen te vinden van het woord 'nijd' of zoek met bijvoorbeeld het engelse woord envy, wat hierboven al aangedragen wordt. Verbreed je blik. Zoeken is veel meer dan Googlen alleen!

Ik denk dat een deel van de weerstand die je uit de reacties hierboven leest voortkomt uit je ogenschijnlijke gebrek aan creativiteit. De reguliere bezoekers van dit subforum komen juist hier in Graphics omdat ze zoveel creativiteit hebben. Dat zie ik in jouw posts niet echt terug. We kunnen je ook niet goed helpen zo, want dat duwtje in de rug dat jij wil, dat is net dat beetje eigen inzet, eigen vermogen tot imaginatie.

Pak bijvoorbeeld eens een potlood en ga precies 20 blaadjes stampvol tekenen met wat jij het woord 'nijd' vindt. Stickman-poppetjes, gebalde vuisten, bloempotten of emo's; maar niet het woord nijd zelf. Of stel je voor dat het woord 'nijd' in een kartonnen doos zit. Wat zit er buiten die doos? Er is niet één antwoord. Dat zal straks ook uit je website blijken en dat zal je website ook interessant maken om te bezoeken.

Nou, gaat en ontplooit uzelf. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.