Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[AVG] Service + Realtime scanner afgesloten

Pagina: 1
Acties:

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
Vanochtend stond op 2 PC's van mij (een thuis, een op de zaak) opeens een popupje open van Windows Security Center dat AVG niet meer draaide.
AVG security center gaf zelf aan dat de resident shield op dat moment niet gestart was.

Na een reboot draaide alles weer maar het gaf me toch een slecht gevoel.
Na de system log te hebben na gelopen blijken ze allebei rond kwart over 9 vanochtend afgesloten te zijn en gaf Windows Defender aan (in de log) dat de bestanden gewijzigd waren.

Nu waren om kwart over 9 vanochtend beide computers compleet onafhankelijk (overdag staan ze in verbinding via een SSH tunnel waarover Remote Desktop loopt).

Beiden PC's hebben een aparte internet verbinding (thuis via glasvezel, op de zaak via ADSL) en hangen ze beiden achter een dichtgetimmerde linux firewall + router.

Heeft iemand dit ook gehad of weten jullie of er een update is geweest vanochtend?

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-11 23:06

ricardo246

Life's what you make it!

Ik heb gisteren een update gehad van de update manager. Daarna moest de pc afgesloten worden en opnieuw opgestart. (kreeg ook een foutmelding van windows beveiligings center)
Bij het opstarten bleek mijn pc niet meer door te willen starten.. :( (Boot OK, XP load bar OK, ik hoor VGA drivers laden (spin down fans) en dan zwart (monitor krijgt nog wel signaal, dus niet standby), HD activiteit stopt, met 1x power down button (afsluiten) geen resultaat, dus dan maar reset of hard uit......(dat werkt wel).
1 herstelpunt later, bleek mijn AVG installatie corrupt...........
Ik ben nu de zaak aan het her-installeren (AVG dus).
Ik vertrouw dit niet helemaal, dus eerst meer eens alles laten scannen met een paar betrouwbare scanners...

Edit1
- Herstelpunt gemaakt: Kom in windows
AVG uninstall (+reg clean + cc cleaner), daarna 5 boots (hot &cold) geen probleem.
AVG weer geinstalleerd --> opnieuw opstarten --> weer vastloper...........

Edit2- 2e herstelpunt gemaakt, zelfde als 1, kom in windows.
AVG uninstall (+reg clean + cc cleaner), daarna 5 boots (hot &cold) geen probleem.
AVAST geinstalleerd --> draait nu (systeem sluit wel weer goed af en start weer goed op..)

Mogelijke conclusie:
Dit alles door een update van AVG? 8)7

Edit3
Google en AVG web site geven geen uitsluitsel over dit voorval.
Er wordt ergens melding gemaakt van een probleem met spybot, echter deze heb ik netjes verwijderd (uninstall +reg clean + cc cleaner), alvorens AVG / of AVAST te installeren.

Help!

[ Voor 52% gewijzigd door ricardo246 op 29-01-2009 23:21 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
Bij het booten had ik geen problemen daarna. Ik gebruik zelf op beide PC's Vista en draai naast AVG alleen Windows Defender.
Ik heb zelf wel een update gevonden in de AVG update lijst, dus ik verwacht dat het daar door komt.
Ik laat vanmiddag nog wel even een andere AV programma er over heen draaien.