Toon posts:

frameset problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
momenteel ben ik bezig aan een website, waarbij een gehele frameset gebruikt wordt.
het is vrij simpel in HTML geschreven. echter mijn probleem is, wanneer de pagina op normale grote wordt weergeven dan staat alles keurig in orde. maar dan kan ik wel mijn framesets verschuiven :s.
mijn tweede probleem is, wanneer ik de pagina verklein verspringen bepaalde frames ook, waardoor het niet meer keurig onder elkaar staat.

ik kan hier wel een lap code neer gaan zetten, maar ik wil het probleem echt laten zien.

www.selexions.nl, de groene frames, kun je naar links en rechts verschuiven en naar boven en naar onder. kan iemand hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Waarom frames?

edit: waarom een popup?!

[ Voor 50% gewijzigd door Cartman! op 28-01-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik niets over te zeggen, ik moet alleen het scrollen verhelpen. maar ik kom er persoonlijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom doe je dit niet gewoon in DIVs met CSS positionering? Dan heb je er geen last van (en werk je ook niet meer met een 10 jaar oude techniek).

Je probleem is hier iig niet te reproduceren (FF 3.05)

[ Voor 16% gewijzigd door TERW_DAN op 28-01-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:52
Ik kan je probleem niet echt reproduceren... als ik op je aangegeven site kijk en ik verklein de pagina zie ik geen scrollbars verschijnen.

In die source staat voor de frameset ook de scrolling="no" correct.

Dus wil je je probleem nog iets verduidelijken?

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Jij maakt een website, maar kan er niets aan veranderen.

Maar denk je niet dat je als je de specificaties leest over framesets, dat je veel verder komt. Staat allemaal netjes uitgelegd zoals jij zou willen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er komen geen scrollbars, alleen je kunt de groene frames in lengte en hoogte oprekken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Het is me nog niet gelukt, maar dan zal je een "noresize" in je frame definitie op moeten nemen.

Maar geef even de juiste site door. Is het de pagina van de link bovenin, of de volgende pagina
http://www.selexions.nl/website/index1024x768.htm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Nou het is dus je 2e pagina, en daar zal je een noresize moeten geven in je up.html op de frames die niet mogen resizen.

Maar ook dit is weer basis html kennis (alhoewel het zo oud is dat iedereen het wel vergeten kan zijn,,,)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:04:
er komen geen scrollbars, alleen je kunt de groene frames in lengte en hoogte oprekken
Onder welke browser test je dat dan. Hier doet hij dat namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Deze pagina klein maken,

http://www.selexions.nl/website/index1024x768.htm

en je kan de groene menu frames resizen. In IE7 lukt het me, in FF2.0 kan ik ze niet resizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Ah ik heb het probleem kunnen reproduceren in IE7. Maar toen begon er ineens muziek te spelen dus heb ik de pagina maar snel weggeklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

fsve schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:51:
Deze pagina klein maken,

http://www.selexions.nl/website/index1024x768.htm

en je kan de groene menu frames resizen. In IE7 lukt het me, in FF2.0 kan ik ze niet resizen
Ah, dat lukt me nu in IE6 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fsve schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:20:
Nou het is dus je 2e pagina, en daar zal je een noresize moeten geven in je up.html op de frames die niet mogen resizen.

Maar ook dit is weer basis html kennis (alhoewel het zo oud is dat iedereen het wel vergeten kan zijn,,,)
hoe bouw ik deze code op dan? ik heb nog nooit van deze tag gehoord namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
gewoon, noresize='noresize' in de <frame> tag zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Dit bedoel je dus?

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/nce3yg.png

Lijkt me dat dit met frames niet eenvoudig valt op te lossen. Als je inzoomt, dan worden alle frames groter. Zet je de scrollbars uit, dan kan de content wegvallen buiten het frame. Ik zou zeggen, maak een layout met div's. Dat lost e.e.a. op.

Ook zou ik het in elk geval aankaarten dat de popup hinderlijk is. En dat het niet handig is om een afbeelding op je eerste pagina te gebruiken. Wat tekst zou sowieso handiger zijn voor SEO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
OMG.

Een splash pagina, framesets, pop-ups, <blink>, achtergrondmuziek... wat is dit, 1994?

Als je graag een niet-doorzoekbare, niet-bookmarkbare, traag ladende en waardeloos schalende site wilt, moet je vooral frames op deze manier blijven gebruiken.

Als je wel iets fatsoenlijks wilt, kijk dan zoals gezegd naar divs.

[ Voor 19% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 28-01-2009 13:51 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Overigens ben ik het er ook helemaal mee eens dat dit wel heel grootschalig misbruik van frames is.

De site laad traag, navigeert vervelend, enz enz.

Die muziek was de druppel om hem direct weer weg te klikken. Lijkt wel alsof je bezoekers doelbewust wilt wegjagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<html>
  <head>
    <title>Welkom op de website van Selexions</title>
<link rel="shortcut icon" href="http://www.selexions.nl/website/favicon.ico" type=image/x-icon" />
  </head>
  <frameset cols="10%,25%,30%,25%,10%" framespacing="0" border="0" frameborder="0">
    <frame name="upvak1" scrolling="no" src="upvak1.htm" noresize>
    <frame name="upvak2" scrolling="no" src="upvak2.htm" noresize>
    <frame name="upvak3" scrolling="no" src="upvak3.htm" noresize>
    <frame name="upvak4" scrolling="no" src="upvak4.htm" noresize>
    <frame name="upvak5" scrolling="no" src="upvak5.htm" noresize>
  <noframes>
  <body>
    <p>Op deze pagina worden frames gebruikt, maar uw browser ondersteunt geen frames.</p>
  </body>
  </noframes>
</frameset>
</html>

Zie de noresize aan het einde van de frame definitie

Edit: dit is trouwens de file up.html die voor het menu zorgt, maar aan het screenshot van Noork te zien kan je dit overal wel toepassen...

[ Voor 13% gewijzigd door fsve op 28-01-2009 13:56 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de webpagina is nu af(het moet nu alleen nog geupload worden) en dan werkt de pagina gewoon goed in IE.
Nu kreeg ik de opdracht om de pagina te testen in andere browsers, en daarin werkt de pagina niet goed.
frames die een andere size aan nemen en de afbeelding op de homepage die niet goed staat.
Is hier een oplossing voor? behalve voor elke browser de index appart te maken.
ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Gewoon goede cross-browser html schrijven? Lijkt me niet zo heel lastig, maar er valt verder geen zinnig antwoord op te geven zonder dat je een voorbeeld geeft.

Overigens, jij bent toch de designer die dit zou moeten weten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zolang ben ik nog helemaal niet bezig met webdesign, ik kan wel redelijk veel. maar dit is iets nieuws voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
aangezien je code zo'n gigantische mess is komt het er waarschijnlijk op neer dat je de hele site opnieuw mag gaan maken.

Dus doe het nu gelijk goed, skip de frames, begin met testen in een standard-compliant browser (ofwel iedere browser behalve IE), gebruik een doctype tag, enz. enz.

Begin maar eens op www.w3schools.com en klik "learn HTML" en "learn CSS" aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:29:
zolang ben ik nog helemaal niet bezig met webdesign, ik kan wel redelijk veel. maar dit is iets nieuws voor me
Nu ben ik wel benieuwd. Is het je eigen website of heb je het aangenomen als opdracht?

Om de gehele site op een beter niveau te krijgen zou ik hem helemaal opnieuw opbouwen. Dat wil zeggen met div's en css. De frames maken er gewoonweg een bende van, zie onderstaande screenshots. Ook zou ik het wat minder een kermis laten lijken. Gooi die 'achterlijke' reclamejingle er uit. Ik schrok met net dood, het jaagt de bezoekers weg. Haal de logo's van al die instanties weg van de beginpagina. Wat voegt dat nou toe? Of maak ze desnoods kleiner en plaats ze in de footer o.i.d. Haal de datum weg, bezoekers weten gerust wel welke dag het is.

Je hebt best veel pagina's op de site, en het veranderen (van layout) op meerdere plaatsen kost gewoon veel tijd. Is het ook geen optie om b.v. templates/includes te gebruiken met b.v. PHP of ASP? Of je zou wellicht een cms zoals Joomla kunnen gebruiken.

Maar als je alleen quick en dirty antwoorden wilt, dan moet je dus specifiekere dingen vragen en relevante code geven.

Opera 9.63:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2jc7def.png
IE7:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2d9qip.png
p.s. Wat doet het volgende in je code?
"<!-- saved from url=(0033)http://www.neckerman.nl/.....htm -->"

Sorry voor te grote afbeeldingen. Ik ben nog op zoek naar een imagehost die thumbnails maakt. Imageshack wordt op Got omgezet naar linkjes, xs.to doet het hier niet en Tinypic maakt geen thumbnails. Laat het weten als iemand nog wat beters weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou, het is niet mijn eigen website. het is de website van mijn stagebedrijf. ik doe een ict opleiding waarin geen webdesign bijzit. dus dit heb ik mijzelf aangeleerd.
Pagina: 1