Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel 2002] Dubbele cellen wissen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al een en ander geprobeerd met 'uitgebreide filter', maar ik vang steeds bot.
Ik hoop hier een betere guide-through te verkrijgen.

Ik heb dus een lijst van van 2000 namen met elk een emailadres en nog een kolom met opmerkingen; 3 kolommen dus.
Sommige emailadressen komen 2 keer voor en van deze dubbele wil ik dus de volledige rij wissen.
Hoe doe ik dit best?
Alvast bedankt!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:46

Wish

ingwell

En wat heb je op Google gevonden?
http://www.google.nl/sear...ouble+entries+excel&meta=

No drama

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja! Een belangrijk detail is dat ik het zal moeten doen met Excel XP/2002

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:49
Alleen de kolom met email adressen met uitgebreid filter op unieke records filteren en kopieeren naar een nieuwe locatie.
Dan met verticaal zoeken de naam en opmerkingen er weer bij plaatsen.

Dat is wat ik zou doen

[ Voor 4% gewijzigd door Paulusbrand op 28-01-2009 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al veel op google gevonden, maar geraak er nooit wijs uit ofwel is het niet precies wat ik wil en in het Engels maakt het er allemaal niet makkellijker op.
Of dan vind ik iets voor recentere versies van Excel...
Ik post hier niets vooraleer ik zelf wat research gedaan heb, hoor

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ontdubbelen is een standaardknopje in tenminste Excel 2007.
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:46:
Oh ja! Een belangrijk detail is dat ik het zal moeten doen met Excel XP/2002
Driemaal raden waarom het dan ook verplicht is dat even te noemen in je topicstart ;)

Maar geef dus even aan welke ontdubbel-/deduplication-opties je al hebt bekeken maar die niet werkten in XL2002, of waar je vast loopt ondanks de tips hier op GoT en op de rest van het www. Die oude en hoe dan ook weiniggebruikte versie van Excel zullen weinig mensen hebben draaien. Het opsommen van de vele mogelijkheden, die even rondkijken geven, schiet niet op voor (ook) jou als je zegt dat de meeste niet gaan werken in jouw geval :)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 28-01-2009 13:28 . Reden: even wat komma's gezet in een veel te lange zin ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Paulusbrand
Ik heb hier ook excel 2002, de manier die ik hierboven beschreef is goed mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie advies, maar bij deze (eerste) stap gaat het dus al mis
(edit) foto verwijdert (edit)

Nadat ik hier op ok klik gebeurt er eigelijk niets denk ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 16:25 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik zie ook geen niet-unieke mailadressen, dat scheelt. Het zou eng zijn als er wel wat werd verwijderd :+

Je wilt trouwens geen screenshot geven van echte mailadressen. Ik kan me niet voorstellen dat bovenstaande mensen het leuk vinden als hun gegevens zo worden verspreid. Zo heb je in Nederland de Wet Bescherming Persoonsgegevens, er zal ook wel zoiets bij jullie zijn.

En zoals gezegd, als je vastloopt zijn er ook de andere methoden die je ongetwijfeld al bent tegengekomen in je zoektocht (want is hier on OFF al vaak genoemd), zoals sorteren + een hulpkolom die bijv TRUE zet als (i-1; j-1) = (i;j-1). Maar Paulusbrand's methode moet ook prima werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Paulusbrand's methode lijkt mij idd ook de simpelste, maar zelfs dat lukt mij niet helemaal.
Je vroeg waar het fout liep, wel dat is dus hier zo
*knip* geen screenshot met een lijst namen en adressen

Ik ben kennelijk geen excel-wizard dus graag een aangepaste guide-through.

PS: die screenshots v de adressen vewijder ik zeker hoor! Was ik van plan.

maak even die namen / adressen onleesbaar, is een beter plan

[ Voor 21% gewijzigd door Lustucru op 29-01-2009 00:33 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Als je een antwoord hebt screenshots verwijderen is juist weer jammer, want dan kan een ander er pak-em-beet volgend jaar niets van leren en dat is nu juist een van de charmes van een forum als dit ;)

Een a-b-c stappenplan ga ik in ieder geval geen tijd voor hebben (zeg ik achter m'n bureau@kantoor) maar hier werkt het op verschillene manieren zonder problemen - incl via het filter. Heb je nu al eens een aantal van de alternatieven (zie o.a. de search binnen Officesuites en -software) geprobeerd?
Over bovenstaand screenshot: ik zie dat je deze keer kopieren hebt geselecteerd maar zie een lege 'kopieer naar', driemaal raden hoe en wat :Y)

En check dat er geen spaties of andere tekens in staan; als er ergens een spatie voor of achter staat zijn de cellen niet meer gelijk.

• Paulusbrand
gebruik idd het "kopieren naar" knopje om de gefilterde lijst ergens anders neer te zetten. Het orgineel ga je nodig hebben bij het verticaal zoeken.

• Chris03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-11 20:37
Bij het filteren van alleen de unieke records moet de lijst bij mijn weten op alfabetische volgorde gesorteerd staan, anders werkt het niet. Nu heb je gesorteerd op de naam, ik zou eerst eens sorteren op email-adres (wel alle kolommen meepakken, anders corresponderen de namen niet meer met de emailadressen!) en het dan nog eens proberen.

• Paulusbrand
Chris03 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:09:
Bij het filteren van alleen de unieke records moet de lijst bij mijn weten op alfabetische volgorde gesorteerd staan, anders werkt het niet. Nu heb je gesorteerd op de naam, ik zou eerst eens sorteren op email-adres (wel alle kolommen meepakken, anders corresponderen de namen niet meer met de emailadressen!) en het dan nog eens proberen.
Hmm ik heb het even gecontroleerd maar het maakt geen verschil of je het eerst sorteert of niet. Waar het wel van belang is, is bij het verticaal zoeken.
Pagina: 1