Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Album-art en covers in folders bekijken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg mij af of het mogelijk zou zijn om de album-art oftewel de covers die in de mp3tag zit, zichtbaar te maken in windows verkenner?

Ik dacht dat dat eventueel hier zou mogelijk zijn, aangezien je bij gewone afbeeldingen en videobestanden hier ook een afbeelding/still kan zien
Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/5598/foldersdetailsjk7.jpg

Het gaat mij er vooral om dat ik niet telkens de mp3 hoef af te spelen met een media player om de hoes te kunnen zien.

Verwijderd

Topicstarter
Niet zo'n populaire vraag blijkbaar !?

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11 14:00
Welke windows gebruik je ?
Wanneer ik in vista mijn view op bv "large icons" zet, dan laat deze wel degelijk een cover art zien.

Verwijderd

Volgens mij kan dat inderdaad alleen in Vista.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 19:42 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
XP doet volgens mij alleen de folder.jpg. Maar je kan b.v. met Album Art Downloader heel eenvoudig zo'n folder.jpg toevoegen.

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Nee, dat is toch anders: in één map zouden mp3's kunnen zitten van diverse albums. Zou je in die map één folder.jpg zetten, dan klopt dat niet. De ts zou het á la Vista willen zien (met als extra dat de albumart ook in de mappentaaklijst te zien is).

Ik heb geen idee hoe dit mogelijk zou kunnen zijn en ben benieuwd of het kan (zou het zelf ook wel willen hebben)

I'm just taking care of business

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:15
Nu kan je vraag 2 kanten op:

1. Je wilt dat de map wordt weergegeven als afbeelding in de windows verkenner.
2. Je wilt gewoon de coverart bestanden kunnen bekijken in de windows verkenner.

Bovenstaanden antwoorden gaan over optie 1.

2. kun je oplossen door in de windowsverkenner verborgen bestanden weer te laten geven (Extra --> Maptopties --> Weergave --> "Verborgen bestanden en mappen weergeven").

[ Voor 6% gewijzigd door DeOS op 03-02-2009 13:30 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mr. TCB schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:24:
Nee, dat is toch anders: in één map zouden mp3's kunnen zitten van diverse albums. Zou je in die map één folder.jpg zetten, dan klopt dat niet. De ts zou het á la Vista willen zien (met als extra dat de albumart ook in de mappentaaklijst te zien is).

Ik heb geen idee hoe dit mogelijk zou kunnen zijn en ben benieuwd of het kan (zou het zelf ook wel willen hebben)
Ik snap wel wat de TS bedoelt. Maar volgens mij gaat dat gewoonweg niet. Voor zover ik weet kan XP niet een thumbnail maken van de albumart in de id3 tag. Dus ben je aangewezen op de folder.jpg. En ik weet ook wel dat je er dan maar 1 per map aan kan maken.

Wellicht kun je een extra programma hiervoor vinden. dBPowerAmp heeft b.v. de mogelijkheid om de bitrate e.d. toe te voegen aan de explorer. Wellicht is er ook een optie voor een thumbnail.
Pagina: 1