Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens en meisjes, dames en heren, ik heb helaas jullie superieure hulp nodig...

(weet trouwens niet of ik in het juiste forum de topic heb geplaatst.
Zo niet, please Moderators, replace this shit.)

Anyway, ik heb een klein probleempje.
Ik heb in Outlook 2003 mijn Microsoft Live Mail (of Hotmail) toegevoegd als POP3 account.
Hierbij gebruik ik de standaard pop3.live.com en smtp.live.com als beide servers.
Zodra ik daar klaar mee was, merkte ik dat Outlook alle 20000 mailtjes aan het binnenhalen was (ja ik heb een vrij volle mailbox).
Dit duurde dus eventjes.

Naderhand bleek dat ik vergeten ben het vinkje "Een kopie van berichten op server achterlaten" niet heb aangevinkt, wat dus betekent dat ALLE mails gedownload zijn naar het .pst bestand dat ik op mijn pc heb, en niet meer op de server staan.
Shit =( dacht ik.

Hierna heb ik geprobeerd via imap4 dezelfde mailbox te koppelen (via de Microsoft Office Outlook Connector v2), een nieuw mapje aan te maken in Outlook (deze zal dan gesynct worden met mijn hotmailaccount) en dan daar alle mailtjes in verplaatsen en uiteindelijk vanuit dat mapje alles weer te plaatsen in mijn Inbox.
Aber nein, helaas, werkte niet.
Alle wijzigingen die ik aanbracht werden niet gesynct met het hotmailaccount, maar bleven bewaard in het pst bestandje.

GoT had (na een korte zoekactie) geen topics over, vandaar deze wanhopige kreet.

Info:
Microsoft Outlook 2003 SP2 (11.68....)
Microsoft Windhoows XP SP3
Microsoft Office Outlook Connector 12.1 (v2)
Microsoft Live Hotmail (mail.live.com) gratis versie

Hebben jullie enig idee, hoe ik alle mails die ik nu dus in mijn pst file heb zitten, weer terug krijg op de hotmail server?
Ik kan ze niet allemaal "opnieuw versturen" vanwege het dagelijks verzendlimiet van (ik geloof) 250 mails.

Alvast bedankt!
Gr. Ali

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 28-01-2009 11:34 . Reden: zie onder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik kan ze niet allemaal "opnieuw versturen" vanwege het dagelijks verzendlimiet van (ik geloof) 250 mails.
Dat is dus maar 4 of 5 dagen en je bent er :Y)

Voor mij (OL2007 + 'oude' hotmailaccount en gewoon imap) is per mail slepen naar de imap-map genoeg. Werkt prima.

offtopic:
Beetje twijfelgeval, maar toch: CSA => OFF. En de combi van gebruik maken van hun gratis tools maar toch popi-jopie-troll-woordgebruik is niet handig als je vragen hebt waar je serieuze antwoorden wilt. Ik verbeter je typo in je topic dus even om de boel niet offtopic te laten lopen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:33:
[...]

Dat is dus maar 4 of 5 dagen en je bent er :Y)

Voor mij (OL2007 + 'oude' hotmailaccount en gewoon imap) is per mail slepen naar de imap-map genoeg. Werkt prima.

offtopic:
Beetje twijfelgeval, maar toch: CSA => OFF. En de combi van gebruik maken van hun gratis tools maar toch popi-jopie-troll-woordgebruik is niet handig als je vragen hebt waar je serieuze antwoorden wilt. Ik verbeter je typo in je topic dus even om de boel niet offtopic te laten lopen ;)
Sorry voor het gebruik van popie-jopie taal.

Ben momenteel opnieuw via de Office Outlook Connector 12.1 v2 de mails aan het overplaatsen.
Het verzenden en ontvangen stagneert inmiddels al een uur op 33%.
Hopelijk wordt er iets gesynchroniseerd.

In de tussentijd ga ik op zoek naar de Imap settings die nodig zijn om een hotmail account te koppelen in OL2003.
Thanks F_J_K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het gelukt.

Alle mails waren verplaatst naar de prullenbak, die heb ik handmatig allemaal terug gezet.
Extreem veel moeite, maar het is gelukt.

Het blijkt dat de POP3 setting de mails van de server af kopieert en dan de serverversie verplaatst naar de prullenbak.
Gelukkig, jammer dat ik daar niet eerst naar gekeken heb.

Thanks anyway.

Gr. Ali