Benaming tabel met 'status' records

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Topicstarter
Momenteel zijn wij bezig met twee andere bedrijven om gezamenlijk een nieuw platform te ontwikkelen voor de verwerking, afhandeling van financiële en verzekering aanvragen en indien toegewezen het opbouwen van het klant dossier.

Echter hebben we nu een discussie betreffende de naam voor de tabel voor opslag van status informatie. Naam conventie is engels in meervoudsvorm (dus Addresses, Customers, Applies, etc). Entities zijn echter in enkelvoud.

Echter vallen wij over de meervoudsvorm van 'status'. Wij houden al jaren de meervoudsvorm van Statuses aan. Welke volgens de Amerikaanse syntaxis de juiste vorm is. Bedrijf twee hield de vorm Status aan, het derde bedrijf States, maar dat gebruikte consistent state in plaats van status (enkelvoud). Ook in het Nederland is de meervoudsvorm van status 'statussen'.

Echter in het latijns blijft de meervoudsvorm echter gelijk aan het enkelvoud. Ook in het Brits Engels is de meer- en enkelvoud hetzelfde. Aangezien we het wel eens zijn geworden over de naam 'colors', ben ik zelf van mening van Brits Engels afvalt omdat we dan 'colours' zouden moeten hebben gebruikt.

Echter voor alle vormen valt wel iets te zeggen en daarom betrekt ik de buitenwereld maar in onze discussie.
Welke benaming gebruiken jullie?

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:31
Deze discussie hebben we hier ook vaak genoeg gehad en als je gaat zoeken, komt je voor status meestal uit op statuses.

En zoals je zegt je geen brits engels wilt gebruiken, is het dus echt niet status.

En om het nog leuker te maken: Australisch is statii.

[ Voor 10% gewijzigd door Evilbee op 28-01-2009 11:27 ]

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:51
Ik gebruik statuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

offtopic:
'Brits Engels' === 'Engels', de rest zijn verbasteringen. Maar dit is mijn opleiding die loopt te kelen, ik hou al op :+

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Topicstarter
Evilbee schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:25:
Deze discussie hebben we hier ook vaak genoeg gehad en als je gaat zoeken, komt je voor status meestal uit op statuses.

En zoals je zegt je geen brits engels wilt gebruiken, is het dus echt niet status.

Zijn we inderdaad allemaal tegen gekomen tijdens onze zoektocht. Maar zowel 'status' als 'statuses' worden beide vaak gebruikt, vandaar dat ik niet blindelings uitga van de schrijfwijze uit het woordenboek.

Vandaar deze halve 'poll' om te vragen wat gebruikelijk is bij andere bedrijven c.q. development teams. Wij (programmeurs) tellen ook vanaf 0, terwijl de rest van de wereld bij 1 begint..

Onze buren gebruiken weer een andere vorm namelijk tblStatus. Maar hun tbl prefixes stammen bij hun nog uit het classic asp (vb) tijdperk, maar is wel consistent doorgetrokken naar de andere database objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Bij ons is het niet erg consistent, maar ik gebruik zelf altijd statuses. Dit is in mijn optiek het duidelijkst binnen de code en voor andere developers die aan dezelfde applicatie werken.
Niemand_Anders schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:08:
Vandaar deze halve 'poll' om te vragen wat gebruikelijk is bij andere bedrijven c.q. development teams. Wij (programmeurs) tellen ook vanaf 0, terwijl de rest van de wereld bij 1 begint..
offtopic:
Daar zijn de bedenkers van Adobe ColdFusion (toen uiteraard nog Macromedia) het niet mee eens. Daar begin je, vreemd genoeg, bij 1.

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Er zijn ook momenten dat je pragmatisch moet zijn, een naam kiezen en boeie. Oeverloos emmeren over zo'n futiliteit is precies de reden waarom je straks je deadline niet haalt :+

Ik zou zelf gaan voor Status (en dus geen meervoud, anders ging ik voor Statuses), maar dat is dan weer mijn 'maniertje'. Boeie. Gaan met die banaan ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Topicstarter
Wij hebben al een naam gekozen, maar zoals gezegd ben ik erg benieuw wat de rest gebruikt. Na input van management hebben we gekozen voor states en daarmee voor tabel namen zoals ApplyStates. De belangrijkste reden daarvoor was dat bedrijf 2 ook een hoop methodes, properties en variabelen een Nederlandse naam gaf. De architect van bedrijf 2 hoopt door het gebruik van state(s) dat zijn developers minder snel zullen terugvallen op Nederlands.

Wat betreft de deadline, die hebben we (nog) niet! Omdat dit platform drie oude systemen moet vervangen en alle gegevens van die systemen gemigreerd moeten worden naar het nieuwe platform is er gekozen (door management) om geen deadlines aan de milestones te koppelen.

En wat betreft pragmatisch. Het roepen of schrijven van dat woord tijdens dit project levert een boete op van 50 euro. Dat geldt zowel voor development als management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 08:56
Duur topic dan voor je! ;)

Ik vind states verwarrend, ik denk meteen aan een staat in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Evilbee schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:25:
Dat is sowieso onjuist (want -ii kan alleen goed zijn als enkelvoud min achtervoegsel op -i eindigt; daarom is het gebruik van 'virii' ook een ontzettende demonstratie van 'ik weet niets van Latijn'). Het staat inmiddels trouwens ook al niet meer op de pagina.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1