Toon posts:

LCD gekocht, maar specs kloppen niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over wat mijn positie op dit moment is t.o.v. de winkel waar ik dus mijn LCD TV gekocht heb.

Het volgende is gebeurt:

ik heb een LCD TV (sony KDL-32L4000e) gekocht, en een home cinema set (sony htp 708dw). Volgens het specificatiekaartje in de winkel (die ik nu nog even niet bij naam noem) zat er op de betreffende LCD tv een "Optische digitale audio uitgang". En bijbehorende Home cinema set heeft een "Optische digitale audio ingang".

Nu zijn de spullen thuis bezorgd, maar er blijkt dus geen "Optische digitale audio uitgang" op de TV te zitten. Ik heb nog eens in de winkel gekeken en het staat echt op het specs-kaartje dat het er wel op zou zitten.

Uiteindelijk is één van mijn redenen geweest om deze 2 apparaten te kopen, zodat ze digitaal op elkaar aangesloten konden worden.

Nu vind ik het niet zo'n probleem dat ik de TV via een stereo tulpstekkertje op de home cinema set moet aansluiten, maar toch ... Wat is nu mijn recht?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Gewoon terug gaan naar die winkel. Heel simpel.

Waarom post je dit online? Ze zijn nu vast wel open, bel ze, ga langs, doe iets. Maar waarom meteen vragen welke rechten je hebt, via een forum? Is de consument tegenwoordig zo achterdochtig? Of heb je bij een malafide bedrijf gekocht?

Om dan toch maar even antwoord te geven: je hebt recht om een ander toestel uit te zoeken, dan wel je geld terug te krijgen.

Pak desnoods Consuwijzer er bij, die sites zijn gemaakt voor dit soort doodsimpele vragen. Maar laat ik nog even voorop stellen dat je eerst eens moet bellen of langs moet gaan. Aangezien je nu een hoop kabaal maakt terwijl dat misschien nergens voor nodig is.

[ Voor 113% gewijzigd door Nik op 28-01-2009 10:02 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 17:53
Hopelijk heb je hier ook gelijk van geleerd dat je nóóit (alleen maar) uit moet gaan van wat er op kaartjes in de winkel staat, want die zijn 9 van de 10 keer incompleet of foutief. Zelf altijd de specificaties van iets erbij zoeken als je per se een optie wel of niet wilt hebben.

Trouwens snap ik die laatste zin van je niet helemaal, je vindt het uiteindelijk niet zo'n probleem, maar je vraagt wel wat je recht is..?

The devil is in the details.

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:25
Wat wil je precies? Omruilen voor een ander model? Korting op dit model? Zoals anderen gezegd hebben moet je hiervoor in de winkel zijn. Als het kaartje er nog staat heb je denk ik een goede kans.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Even vanuit een ander punt gekeken: waarom heb je zelf niet even gekeken naar de in/uitgangen van de receiver en van de televisie? Misschien ook een tip voor de volgende keer ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik voel me toch wel een beetje beetgenomen. ik ben al terug gegaan naar de winkel, waar ze al moeilijk deden over het terugbrengen van het optische kabeltje (a 30 euro) welke ik alleen kon omruilen voor iets anders.

ik ging in eerste instantie uit van de verkoper, en het kaartje wat er bij de tv hing. heb ik weer wat geleerd: eerst controleren dus.

en het is gewoon een vraag, niet een hoop kabaal. ik heb geen idee wat mijn positie in deze situatie is, en dit forum leek mij een goed begin, want bij de winkel zullen ze ook niet uit zichzelf meewerken en zeggen van 'breng maar terug'.

ps: het is een 'gewone' elektronica winkel die je in elk winkelcentrum wel vind.

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 21:29

Step

step@tweakers.net#

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:52:
nou, ik voel me toch wel een beetje beetgenomen. ik ben al terug gegaan naar de winkel, waar ze al moeilijk deden over het terugbrengen van het optische kabeltje (a 30 euro) welke ik alleen kon omruilen voor iets anders.

ik ging in eerste instantie uit van de verkoper, en het kaartje wat er bij de tv hing. heb ik weer wat geleerd: eerst controleren dus.

en het is gewoon een vraag, niet een hoop kabaal. ik heb geen idee wat mijn positie in deze situatie is, en dit forum leek mij een goed begin, want bij de winkel zullen ze ook niet uit zichzelf meewerken en zeggen van 'breng maar terug'.

ps: het is een 'gewone' elektronica winkel die je in elk winkelcentrum wel vind.
al gepraat met de verkoper over je verhaal? die zou dan toch zijn fout toe moeten geven en je verder helpen, tenzij er iets aan jou kant niet klopt (zoals het niet goed luisteren of wat dan ook). :) succes

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Dreamer

Foutje

MPDave

Je recht is dat je alles terug mag brengen. Staat op je bon. Kan je iets anders uitzoeken wat wel digitaal aangesloten kan worden.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net consuwijzer opgebeld en blijkt dat de verkoper dus verplicht is om iets te leveren wat aan de eisen voldoet. ik ga er straks in mijn pauze nog even langs.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dreamer schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:00:
Je recht is dat je alles terug mag brengen. Staat op je bon. Kan je iets anders uitzoeken wat wel digitaal aangesloten kan worden.
Dat is geleuter. Ruilen is geen recht. Alleen bij 'Koop op afstand' , maar in traditionele winkels is het echt een gunst van de verkoper om ruilen/geld teruggeven aan te bieden.

bron

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 28-01-2009 11:19 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:15:
ik heb net consuwijzer opgebeld en blijkt dat de verkoper dus verplicht is om iets te leveren wat aan de eisen voldoet. ik ga er straks in mijn pauze nog even langs.
Gewoon langs gaan en met de verkoper naar betreffende TV lopen.
Hem laten zien wat er op het kaartje staat en uitleggen dat dit niet klopt.

Dit zou ik trouwens eerder doen dan een topic hierover openen.

[ Voor 7% gewijzigd door DeeJee op 28-01-2009 11:22 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Of het 'recht op ruilen' wel of niet bestaat is niet van toepassing. De verkoper heeft gead\verteerd met een niet bestaande specificatie en heeft dus in feite onrechtmatig gehandeld. Hij is nu verplicht dit te herstellen. Dit heeft niets met 'ruilen' te maken.

• Hahn
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:15:
Waarom ga je dit soort stappen ondernemen voordat je überhaupt de winkel hebt gebeld of langs bent gegaan? Ik vind het nogal overdreven, je doet alsof de winkel totaal niet mee wil werken en je geen andere optie hebt, terwijl je nog niet eens contact hebt gehad.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:01
En anders heb je toch nog altijd de "afkoelingsperiode"? Maar je moet gewoon een ander kunnen uitzoeken, wellicht met bijbetaling voor een iets duurder model.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Neefdave schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:27:
En anders heb je toch nog altijd de "afkoelingsperiode"?
Dit geldt alleen voor internet aankopen.

Verwijderd

Afhankelijk van het doel van de TS (een andere LCD/de hele set terug) zou zijn er juridisch een paar opties. Afgezien van het feit dat het product (de LCD) non-conform is (en de TS dus een vordering tot reparatie (onmogelijk) vervanging (onmogelijk bij zelfde receiver) en dus ontbinding zou kunnen maken is er natuurlijk ook nog gewoon sprake van dwaling. De TS ging af op mededelingen van de verkoper en informatie door de winkel verschaft en baseerde daar zijn koop op. Vernietiging is dan een optie.

Onrechtmatige daad en koop op afstand zijn nu juist geen opties.

Maar wat gewoon veel makkelijker is, om naar de winkel te gaan en je verhaal te doen en "normaal" en oplossing te vinden.

mocht de winkel een bijzonder nare winkel zijn, dan zou ik even een fototje maken van het informatiebordje onder het mom dat je een foto wilt maken om thuis over je mogelijke aanschaf te overleggen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 11:42 ]

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-01 19:11
Hahn schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:25:
[...]

Waarom ga je dit soort stappen ondernemen voordat je überhaupt de winkel hebt gebeld of langs bent gegaan? Ik vind het nogal overdreven, je doet alsof de winkel totaal niet mee wil werken en je geen andere optie hebt, terwijl je nog niet eens contact hebt gehad.
Hij geeft al aan dat ze zelfs over het kabeltje al moeilijk deden ;) dus hij is er zeker wel geweest.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Maar wat gewoon veel makkelijker is, om naar de winkel te gaan en je verhaal te doen en "normaal" en oplossing te vinden.
En aangezien TS heeft aangegeven dat zo (in zijn pauze) te gaan doen zou ik aanraden om daar gewoon even op te wachten. Dat TS wellicht wat te voorbarig heeft gehandeld weten we nu wel.

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:37:
Afhankelijk van het doel van de TS (een andere LCD/de hele set terug) zou zijn er juridisch een paar opties. Afgezien van het feit dat het product (de LCD) non-conform is (en de TS dus een vordering tot reparatie (onmogelijk) vervanging (onmogelijk bij zelfde receiver) en dus ontbinding zou kunnen maken is er natuurlijk ook nog gewoon sprake van dwaling. De TS ging af op mededelingen van de verkoper en informatie door de winkel verschaft en baseerde daar zijn koop op. Vernietiging is dan een optie.

Onrechtmatige daad en koop op afstand zijn nu juist geen opties.

mocht de winkel een bijzonder nare winkel zijn, dan zou ik even een fototje maken van het informatiebordje onder het mom dat je een foto wilt maken om thuis over je mogelijke aanschaf te overleggen
ik ga zo bij de winkel langs, en was idd al van plan een fototoestel mee te nemen voor het betreffende kaartje. daarna ga ik eens met de verkoper praten.

volgens sommigen is dit topic een beetje voorbarig, maar ik had zelf geen idee wat de opties in deze situatie zijn. dus vandaar dat ik de ervaringen en kennis van de fellow tweakers opzocht.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben net dus bij de winkel langs geweest, en ze kunnen me (volgens de verkoper) het volgende bieden:
- het hele zooitje terugbrengen (en 'annuleringskosten' betalen - weet niet hoeveel dat is)
- een andere tv uitzoeken (waar dus wel een optische digitalte uitgang op zit) en het verschil bijbetalen

maargoed, ik ga er nog even over nadenken of ik er verder nog wat mee ga doen.

het is in ieder geval de laatste keer dat ik bij de its ben geweest.

• Hahn
Noxious schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:39:
[...]

Hij geeft al aan dat ze zelfs over het kabeltje al moeilijk deden ;) dus hij is er zeker wel geweest.
Maar dus niet voor de tv, alleen om die kabel terug te brengen of te ruilen of iets dergelijks.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-01 20:21

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:47:
- het hele zooitje terugbrengen (en 'annuleringskosten' betalen - weet niet hoeveel dat is)
Niet akkoord mee gaan en het hele bedrag terug vragen. Winkels zeggen wel vaker wat om er zelf positief uit te komen. Het is de fout van de winkel en niet van jou.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:21

Kettrick

Rantmeister!

ik ben net dus bij de winkel langs geweest, en ze kunnen me (volgens de verkoper) het volgende bieden:
- een andere tv uitzoeken (waar dus wel een optische digitalte uitgang op zit) en het verschil bijbetalen

maargoed, ik ga er nog even over nadenken of ik er verder nog wat mee ga doen.
Zoals :?
het is in ieder geval de laatste keer dat ik bij de its ben geweest.
Eerst zelf niet goed kijken en dan de schuld bij It's neerleggen... :X

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 13:53

voodooless

Sound is no voodoo!

Belachelijk! Het is hun fout, en zij hebben de toep maar gewoon de te houden en jou de centen terug te geven. Annuleringskosten hoef je echt niet te accepteren.

Verder hoort dit niet in LCD thuis maar in Shopping Forum . Dus een schop die kant op :)
RoeLz schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:52:
Dat is wel erg kort door de bocht. Ten eerste stonden de specs gewoon op een blaatje bij het apparaat, en ten tweede is er ook nog een verkoper die geholpen heeft, en blijkbaar dus ook niet op de hoogte is van de specs van een dergelijke TV.

[ Voor 31% gewijzigd door voodooless op 28-01-2009 13:58 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

RoeLz schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:52:
BS. It's dient te adverteren met de juiste specs. Als je een tv ziet die je bevalt qua bediening en beeld, en er staat bij dat er aansluiting X op zit, dan hoef ik dat niet nog eens fysiek na te kijken.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:31

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

sjah als ik bij sony kijk kom ik de e niet tegen. wel de KDL-32L4000
en die heeft idd geen optische uitgang. beetje voor onderzoek van de koper mag toch ook wel?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Natuurlijk heeft de koper ook een onderzoeksplicht, maar je kunt slecht van elk product verwachten dat je eerst op internet de exacte specificaties gaat bekijken alvorens tot aankoop over te gaan. Sterker nog, ik verwacht dat in een rechtzaak het onderzoek dat beperkt blijft tot 'op het kaartje lezen wat hij doet' gewoon stand houdt. Het zou een heel ander verhaal zijn als de koper zijn toestel terug komt brengen omdat een bepaalde functie er niet op zat waarvan hij blindelings aannam dat het erop zat, maar hier geen onderzoek naar heeft gedaan. Nu heeft de verkopende partij nog expliciet vermeld dat deze aansluiting op het toestel zat, dan mag je toch aannemen dat dit correct is.

edit: daar komt nog eens bij dat dit exacte typenummer niet op de Sony site zelf te vinden is. Voor hetzelfde geld staat de suffix 'e' wel voor een extra aansluitmogelijkheid.

[ Voor 11% gewijzigd door Edmin op 28-01-2009 14:11 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik zou het zooitje lekker teruggeven. Annuleringskosten.....???
Als ze je niet eens kunnen vertellen heoveel dat is...

Alles inpakken en terugmeenemen naar de winkel. Bonnetje mee..klaar.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Hubert schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:05:
sjah als ik bij sony kijk kom ik de e niet tegen. wel de KDL-32L4000
en die heeft idd geen optische uitgang. beetje voor onderzoek van de koper mag toch ook wel?
Indien de verkoper mededelingen over het product goed geldt er - behoudens gevallen waar dit sterk in strijd met redelijkheid & billikheid zou zijn - geen onderzoeksplicht voor de koper.

Als je spullen verkoopt kan je niet zomaal alles uitkramen wat er in je op komt en met van alles adverteren om vervolgens je te beroepen op het feit dat de koper het zelf wel had kunnen vinden.

• Mike2k

Mike2k

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar die annuleringskosten...hoeveel dat dan is...als dat namelijk standaard gehanteerd wordt, moet dat iets van een percentage zijn en kan de verkoper je dus zo vertellen hoeveel procent dat is...

Je moet die tv gewoon terugbrengen en je geld terug eisen...en helaas maar waar, hoe meer stennis je schopt in de winkel...hoe sneller je het terug krijgt...pak dus een moment waarop het wat drukker is in de winkel...

Het is jammer, maar zo werkt het wel...

Dus ik zou zeggen....Grow a pair and give 'em hell!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 21:39
Annuleringskosten vanwege een fout gemaakt door de winkel? Sorry hoor, ik zou op zijn minst als tegenoffensief de reiskosten van en naar de winkel voor het halen en brengen van het spul terugvragen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Verwijderd

Topicstarter
coyote1980 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 08:57:
Annuleringskosten vanwege een fout gemaakt door de winkel? Sorry hoor, ik zou op zijn minst als tegenoffensief de reiskosten van en naar de winkel voor het halen en brengen van het spul terugvragen.
de verkoper zei gisteren ook van "voordat we de apparaten hadden uitgekozen, had je niet als eis dat het optisch aangesloten zou moeten worden", daardoor zou ik nu volgens hem geen recht hebben op het kostenloos terugbrengen van de spullen.

ook het feit dat ik dat optische kabeltje (wat voor mij waardeloos is met deze apparatuur) heb omgeruild voor een hdmi kabel (wat ik nog zou kunnen gebruiken om de dvd speler aan te sluiten op de tv) vond hij een reden dat dat 'de oplossing' was en ik verder geen recht op 'achteraf zeiken' had.

Verder was het een package deal, van een wasmachine, -droger, tv en home cinema set. volgens hem zou ik dan alles terug moeten brengen en dan zou ik mn geld terug krijgen, de 'annuleringskosten' zouden daar vanaf gaan. ik dacht er toen niet aan om te vragen wat die annuleringskosten zouden zijn. en als ik alles terug breng, moet ik toch weer iets van een bestelbusje regelen.

ook omdat ik dat optische van te voren niet als eis had, twijfel ik ook een beetje of ik wel met alles terug moet gaan. het is weer een hoop rompslomp en ik zit midden in een verhuizing en eigenlijk heb ik alle tijd nodig voor de andere dingen.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-01 22:11
Als ik die laatste alinea lees zou ik jezelf deze onzin besparen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Verwijderd

Je zou contact op kunnen nemen met het hoofdkantoor.

Ik heb zelf in het verleden wel eens een probleem gehad met een filiaal van de Kijkshop, waar de filiaalleidster erg moeilijk deed over ruilen. Vervolgens heb ik contact opgenomen met het hoofdkantoor, de situatie uitgelegd en kreeg de dag erna een telefoontje van het hoofdkantoor met een voor mij goed oplossing. De filiaalleidster was er niet blij mee, maar dat was niet mijn probleem. hetzelfde heb ik een keer gehad bij een vestiging van Bart Smit.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bij welke Its heb je gekocht? Ik ken er aardig wat mensen aangezien ik er geruime tijd gewerkt heb, misschien kan ik nog iets voor je betekenen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Mike2k

Mike2k

Tsja, nu wordt het hele verhaal toch alweer iets genuanceerder als dat je ons aanvankelijk deed geloven.
Maar ondanks dat, die tv voldoet niet aan de specificaties die zij aangaven...

Staat er ergens zwart op wit dat het een 'package deal' was? Dat jij het optische kabeltje hebt omgeruild voor een HDMI kabel doet niets af aan het feit dat ze de verkeerde specs aangaven en jij hebt, op basis van die specs, je besluit genomen wat heel normaal is.

Nogmaals, als je echt die optische ingang op je tv wilt...Grow a pair and give 'em hell!
Je zult echt een hoop stennis moet schoppen om je gelijk te krijgen. Vooral bij een keten als It's, omdat het al slecht gaat met ze. Dus laat je niet zomaar afschepen. Zorg dat je je huiswerk hebt gedaan over wat je rechten en plichten zijn.

Als je die moeite niet wilt doen, dan heb je pech en moet je er maar mee leven...

PS: mocht je het willen weten: ik zou die moeite wel doen, al is het alleen maar om dat ik dat eigenlijk ook wel leuk vind. Maar vooral omdat ze je niet zo in de zeik mogen nemen vind ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Mike2k op 29-01-2009 13:27 ]

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 21:39
Je hebt een product gekocht waarvan de winkelier middels een kaartje aangeeft dat er een optische uitgang op zit. Je hoeft toch niet elke spec van het kaartje te gaan verifieren bij een medewerker? En als je dat wel gedaan had had je het vast voor de zekerheid bij twee medewerkers moeten verifieren...

Of je het als eis had o phet moment van kopen doet er niet toe. Zij geven aan wat de specs zijn en jij mag dan verwachten dat het gekochte aan de specs voldoet. En willen zij de hele order terug, prima, maar dan mag je van ze verlangen de kosten voor hun rekening te nemen aangezien ZIJ de fout hebben gemaakt.

Maar goed, je moet zelf afwegen of je het de moeite waard vindt. Nog even flink stampij o peen druk moment maken wil wel eens helpen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• LauPro
  • Laatst online: 22-01 07:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik gedraag mij altijd heel dom in dergelijke zaken. Als ik een optische input wil hebben een optische output dan wil ik die graag met eigen ogen op het (show)model zien. Laat maar lekker uitpakken indien noodzakelijk, ik heb alle tijd. De kaartjes laten slechts een aantal kerngegevens zien en zijn niet representatief over het algemeen, dit gezien het grote scala aan producten en standaarden.

Terugbrengen kan altijd (mits het geen speciale voorwaarden waren etc) dus pak je recht en breng het weer terug, zit je wel met het gezever dat je weer een ander gepast model moet zoeken.

Tijdje terug was ik op zoek naar een fatsoenlijke HDTV-receiver voor Ziggo, toen stonden er 2 modellen die qua kaartjes totaal verschillend leken (de ene had wel een HDD, andere niet). Uiteindelijk bleek het om exact hetzelfde model te gaan, alleen de zwarte was 30 euro duurder 8)7 .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1