Startonderbreking eruit slopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Topicstarter
Ik heb een auto, met daarbij electronische deurvergrendeling, en blijkbaar startonderbreking.
Nu is het zo, dat als mijn auto op slot staat, en ik kom aanlopen, maak ik hem open met mijn afstandsbediening.

Als ik dan een tijdje wacht, dan start de auto niet. Dit heet startonderbreking toch? Ik moet even vermelden dat ik niets weet van auto techniek. Wat ik dan doe, is even op dicht en open drukken op mn afstandsbedeniening, dan start de auto weer.

Het probleem wat ik dus zie aankomen, is als die afstandsbediening leegraakt, kan ik met geen mogelijkheid weg. Omdat als ik de auto dicht doe met sleutels, en weer open, het niet werkt.

Ik wil dat 'beveiligings' systeem eruit hebben. Is dat een draadje wat ik door kan knippen o.i.d.? Of een kastje wat eruit moet gesloopt? Of heeft iemand andere tips (behalve een reserve batterij te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Tip: begin eens te melden over welk merk/type/bouwjaar auto je het hebt

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Ook als je batt. leeg is kun je weg hoor ;). Daar denken ze wel aan in de fabriek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:26:
Tip: begin eens te melden over welk merk/type/bouwjaar auto je het hebt
Het is een mazda 323, de vorige eigenaar heeft gewoon een startonderbreker erin gebouwd, merkloos. Ook de centrale deurvergrendeling is er zelf ingebouwd.
Config schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:33:
Ook als je batt. leeg is kun je weg hoor ;). Daar denken ze wel aan in de fabriek..
Dat dacht ik ook, maar hoe dan :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 28-01-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Als je er zo weinig van weet, ga dan liever langs een garage. Dan weet je zeker dat het goed gaat.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 13:15
ik heb ook zo en CV + start onderbreker (merk Spy), van welke merk is joune? je zou op de website eerst de handleiding kunnen zoeken, daar staat ales bij hoe je dat kunt " erruit slopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-05 20:53
Zulk soort achteraf ingebouwde startonderbrekers geven ook problemen als je een lege accu hebt. Dan kun je de onderbreking er niet afhalen en kun je de auto ook niet aanduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 13:52

Sick Nick

Drop the top!

Grote kans dat er dan onder je stuurkolom een dikke kabelboom hangt met allemaal kroonsteentjes en tape :+ Daar hangt een relais aan wat tussen je originele bedrading is gezet, na een bepaalde periode verbreekt dat relais de verbinding als je geen actie onderneemt. Je hebt zeker niet de handleiding van dat inbouwsetje? Zo niet dan zal je zelf even goed moeten kijken welke draden je weer moet verbinden (of iemand ernaar laten kijken). Het is in ieder geval wel mogelijk om het eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
welk bouwjaar is je mazda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb geen idee welk merk het setje is. Zoals ik hoor is het niet echt eenvoudig als je niet weet waarvoor welk draadje dient zonder handleiding :)

De mazda komt uit 1997. Als ik hem zonder afstandsbediening kan starten als de onderbreking erop is geweest vind ik het ook goed, alleen is me dat nog nooit gelukt. Hij moet gewoon van het slot op en af zijn geweest via de afstandsbediening, dat is het rare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:10:
Ik heb geen idee welk merk het setje is. Zoals ik hoor is het niet echt eenvoudig als je niet weet waarvoor welk draadje dient zonder handleiding :)

.
nou hier kun je zien welke kabel ( van je auto ) waar aan gesloten is,
http://spy-europe-forum.com/forum_posts.asp?TID=538

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145259

Er zijn verschillende manieren om een startonderbreking in te bouwen. Je zal eens onder het dashbord moeten kijken. Als het even kan trek een paar foto's, misschien krijgen we dan meer inzicht in hoe het ingebouwd is.
Ik heb een paar mogelijkheden uitgetekend waarmee je hopelijk het principe wat zal verstaan. Het kan zijn dat deze juist maar daar ben ik niet zeker van. Ga hier dus niet blind op af.

PS: rood is de plus en blauw is bypas.

Mogelijkheid 1
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v251/frieksk/startonderbreking.jpg

Mogelijkheid 2
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v251/frieksk/startonderbreking2.jpg

Mogelijkheid 3
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v251/frieksk/startonderbreking3.jpg
Pagina: 1