Toon posts:

Hulp gevraagd: verbindingsproblemen via Devolo DLAN 200 AV+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken heb ik een homeplug Devolo DLAN 200 AVplus set in gebruik omdat ik in mijn nieuwe huis geen kabels wilde trekken en mijn desktop op de 1e verdieping niet draadloos wilde verbinden met mijn ZyXel Prestige 2602HW router in de woonkamer op de begane grond.

Nu doet zich het probleem voor dat ik op mijn desktop wel verbinding heb maar dat websites vreselijk traag of helemaal niet laden. Ook verbinding met FTD werkt zeer slecht. Wanneer ik download heb ik wel de volle snelheid. Het Devolo tooltje geeft aan dat ik een upload snelheid kan halen van 103 mb/s en een downloadsnelheid van 113 mb/s.

Ik heb al van alles (Firefox, IE) geprobeerd maar krijg websites niet normaal geladen.

Wireless via mijn laptop werkt alles prima.

Heeft iemand dezelfde ervaringen?
Weet iemand een oplossing?

Verwijderd

-Werkt het op de laptop normaal als je hem aansluit op de Devolo ?
-Heb je de laatste firmware voor de netwerk apparaten & laatste software geinstalleerd ?
-Zijn alle instellingen standaard van de router ?
- Gebruik je vista / Zoja, is de apparatuur daarmee compatible ?
- Is het een oude OS instalatie / is IE naar de standaard waarden hersteld & temp/invoegtoepasingen opgeruimd ?

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-02 13:22

MrMarcie

CFMoto 450MT

Misschien weet iemand hier wat op. Ik heb zelfde soort probleem.

Heb mijn Ziggo modem bij hoofdaansluiting en daar zo'n Devolo in stopcontact. In Werkkamer andere Devolo en die gaat naar een Linksys befw11s4 V3.

Alles werkte behoorlijk goed maar de laatste maanden is die snelheid van Ziggo erbarmelijk. Moet hebben 10/1,5 is zon 5 a 6 en 1,2.

Nu eens een laptop met Linpus erop (eerst XP maar dat gaf dezelfde waarde ongeveer) rechtstreeks op modem aangesloten. Krijg daar nu bijna 100% waarden op. Maar heb nog wel het idee dat de snelheden schommelden.

Waarom haal ik nu mijn snelheid niet? Ligt dat nu aan die Devolo, aan XP of toch aan Ziggo die schommelende waarden geeft.

Als je mijn overzicht ziet zie je dat ik toch 1 x bijna die 10 gehaald heb. Dus het kan wel. Ik ben echt ten einde raad want ik weet niet waar nu het probleem zit.

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/2849/snelheidoverzicht.jpg

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 15:43
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 08:55:

Ik heb al van alles (Firefox, IE) geprobeerd maar krijg websites niet normaal geladen.

Weet iemand een oplossing?
Wat heb je allemaal geprobeerd dan?

Leg je laptop eens aan de kabel boven. Als het dan goed werkt weet je dat je devolo OK is.

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-02 13:22

MrMarcie

CFMoto 450MT

Was (is) mijn linksys. Dus heb nu een nieuwe router nodig. Weet alleen nog niet welke.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi