Toon posts:

Geen geluid op HDTV met HDMI van PC naar HDTV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Voor dat iemand zegt van: "Heb je al op de forums gezogd?", ja ik heb gezocht achter dit soort gelijke topics maar allemaal veel te ingewikkeld voor een gewone leek zoals mij.
Wat heb ik dus? Een HDMI kabel, gewoon ding van 15 €, HP Laptop dv9000 met HDMI poort en Philips 37" FULL HDTV. Aansluiten allemaal geen probleem. Beeld ook niet echt een probleem. Ik zie perfect mijn volledige scherm. Echt zalig, maar zoals hier al 10 topics over bestaan heb ik GEEN geluid. Ik gebruik Windows XP en ik heb al naar oplossingen gezocht maar tevergeefs. Mijn videokaart is een Go Geforce 7600 en audiokaart Connexant HD Audio fzo. Ken er eigenlijk allemaal niet zoveel van. Daarom dat ik ook naar hier kom om spoedig een antwoord te weten.

Dank bij voorbaat.

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 10:33
Audio output van je geluidskaart naar hdmi zetten?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 22:19

mace

Sapere Aude

Kan je misschien wat duidelijker zijn over wat je niet begrijpt uit die andere topics?

Ik snap dat het misschien boven je pet gaat, maar om nou het wiel opnieuw te gaan uitvinden....

Dus als je gerichte vragen hebt zal ik je met alle plezier helpen, maar op dit moment is je vraag nog te algemeen en lijkt het alsof je er geen moeite voor hebt gedaan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik heb mijn HDTV zo'n beetje ingesteld. Bij opties kon ik ergens bij aansluitingen mijn HDMI 1 selecteren en mijn apparaat(PC) daar dus op aanschakelen. Dat is dus gelukt. Ik krijg dus beeld. Op mijn computer heb ik gewoon met NVIDIA Control Panel geselecteerd voor 2 beelden. Op mijn HDTV is dus een 'kloon' van mijn scherm te zien. Dus van geluid heb ik al in de opties zitten knoeien maar steeds zonder succes..

EDIT: Audio output van je geluidskaart naar hdmi zetten? Dat ziet er mij een goed idee uit. Any ideas how?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 01:08 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 22:19

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 01:07:
EDIT: Audio output van je geluidskaart naar hdmi zetten? Dat ziet er mij een goed idee uit. Any ideas how?
Start > configuratiescherm > klassieke weergave (als dat nog niet zo is) > Geluiden en Audioapparaten > Tabblad Audio

En dan bij "Afspelen van geluid" in de drop-down box de HDMI-uitgang kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Staat bij mij niet in de lijst :S
Screentje: Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/28802fq.jpg

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pech, de GF7600Go kan geen geluid over HDMI produceren. Is bekend, ook op de forums van NVidia (eerste hit in Google): http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=47179

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb je dan mooi fout want dit werkte ongeveer wel 2 dagen geleden bij het afspelen van een film. Vandaag probeer ik een film af te spelen en geluid werkt niet meer. Niets met kabel, geen software geïnstalleerd, echt niets veranderd.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 01:25:
Dat heb je dan mooi fout want dit werkte ongeveer wel 2 dagen geleden bij het afspelen van een film. Vandaag probeer ik een film af te spelen en geluid werkt niet meer. Niets met kabel, geen software geïnstalleerd, echt niets veranderd.
Da's dan goed wazig want in je startpost las ik dat niet, dus ging ervan uit dat het helemaal niet heeft gewerkt. Wat dan wel vraagtekens oproept waarom het nu ineens niet meer werkt; heb je al een System Restore gedaan naar het punt waar het wel werkte?

/edit
Werkt die andere film ook niet meer die 2 dagen geleden wel werkte? Misschien is het afhankelijk van het audiokanaal of het wel/niet over HDMI mag?

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 28-01-2009 01:27 ]

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 10:12

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

simpel Googlen komt hier op uit:

http://forums11.itrc.hp.c...28353475&threadId=1113121
Hi,
I confirmed that the problem with HDMI and sound is fixed for me.
I am running Vista home Premium on my DV9000
notebook.
To get sound through hdmi port, all i have had to do is to set Audio Conextant outpout to use spdif as default before playing movie or music with either Quickplay or Media Center.
No need to plug in an audio cable.
Thanks Nicolai for having pointed this out.
Regards
Gerard

[ Voor 62% gewijzigd door LtMarx op 28-01-2009 01:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ONGELOFELIJK maar waar. Wat je dus niet verwacht gebeurd dus. Het enige verschil met 2 dagen geleden was dat ik zonder stroom werkte. Trek ik nu even mijn stroomkabel uit en het werkt. Wat dus ongelofelijk raar is WANT als je een game speelt heb je dus wel degelijk de stroom nodig anders trekt hij het dus niet. Met dat ik vandaag even Test Drive Unlimited wou testen had ik de stroom ingestoken... LOL :P
Toch bedankt tweakers.

EDIT: btw TDU met geluid is lichten de max :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 01:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niets veranderd, werk zonder stroom maar hij wilt het weer niet doen :S. Ik weet lijk echt niet wat ik verkeerd doe maar ik vind dit serieus ambetant. Zijn er geen programma's die dat allemaal regelen? Of een oplossing voor mijn probleem op mijn screen(dat ik die optie digitaal geluid niet zie staan :S).
Alle hulp zou welkom zijn. :)

@LT.Marx: Enig idee hoe dat te realiseren want vind na paar keer googlen en prutsen in config panel nog altijd niets over spdif. Link werkt trouwens niet :S

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee? Ben echt einde raad :(

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:15:@LT.Marx: Enig idee hoe dat te realiseren want vind na paar keer googlen en prutsen in config panel nog altijd niets over spdif. Link werkt trouwens niet :S
Hiervoor moet je volgens mij het control panel van Connexant zelf hebben. Tenminste, de meeste onboard geluidskaarten hebben vaak eigen software waar je nogal wat dingen kan regelen.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.evertse5/sound2.JPG

Aan de andere kant; met/zonder stroom blijkt het nu weer niet te werken... Heb je al gekeken wat er gebeurt met/zonder stroom als je je BIOS en je Vista-settings voor powersaving allemaal uitzet?

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 28-01-2009 19:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Connexant heeft helemaal niet zo'n configuratie programma. Het is echt brol! Ik heb trouwens XP. Er stond eerst Vista op maar heb ik direct eraf gegooid om verschillende redenen :P

Trouwens gisteren werkte mijn geluid wel, en ik heb dan de stroom er terug weer ingestoken en geluid bleef werken. Wat ik allemaal lijk zo vaag vind..

• MAX3400

MAX3400

Werkte het onder Vista (standaard-installatie HP) wel goed?
Microsoft UAA driver wel geinstalleerd?
Knowledge-base van HP doorgespit (140+ artikelen over de DV9000)?
HP al gebeld?

Sorry als dit allemaal mogelijke oplossingen zijn zonder er eentje aan te wijzen maar tot op heden hoor ik voornamelijk "het werkt weer niet" maar wat je zelf al geprobeerd hebt of waar je kijkt of welke combinaties van dingen je hebt geprobeerd, vermeldt je niet; het is voor ons dan ook maar gissen hoe we verder kunnen komen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nooit onder Vista getest. Gewoon direct Vista ervan gesmeten(al jaar geleden wss). Ja geprobeerd, ik heb echt bijna alles geprobeerd hoor. Drivers te herinstalleren, met al die instellingen over da geluid zitten foefelen. Btw al die drivers zijn meestal voor Vista. Ik weet nog dat ik ENORM veel problemen heb gehad om dat geluid aan de praat te krijgen. Zo idioot van HP dat ze geen ondersteuning meer geven voor de doodgewone XP gebruiker...

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:03:
Heb het nooit onder Vista getest. Gewoon direct Vista ervan gesmeten(al jaar geleden wss)
Gelukkig heb je nog een restore-CD dus mogelijk kan je het onder Vista proberen?
ENORM veel problemen heb gehad om dat geluid aan de praat te krijgen. Zo idioot van HP dat ze geen ondersteuning meer geven voor de doodgewone XP gebruiker...
Dan mis ik zeker wat want als ik op de site van HP zoek naar DV9000, krijg ik ongeveer 60 verschillende modellen te zien die allemaal XP-drivers hebben voor elk onderdeel van de laptop.

/edit
Hou me ten goede maar KB's van Microsoft lijken te spreken over een verplichte & correcte werking van UAA voordat je HD-audio goed kan gebruiken. Ik kan niet controleren of UAA op je laptop staat maar mogelijk nog een aanknopingspunt om misschien te herinstalleren/controleren?

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 28-01-2009 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn laptopmodel:
code:
1
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=be&docname=c00872575&dlc=nl&lc=nl&jumpid=reg_R1002_BENL

Ik zal nu eens heel die HP site aflopen. Zoeken achter het probleem want ik word er zot van!

• MAX3400

MAX3400

Voor zover ik het zie heb je een zogenaamde "Waikiki" chipset van Conexant. Die is alleen aan OEM-leveranciers geleverd en in combinatie daarmee vind je op Google voornamelijk mensen die het niet werkend hebben gekregen (ondanks jouw ervaring dat het wel werkte).

En ja, je had gelijk; er zijn geen drivers voor XP bij HP te krijgen; blijkbaar een weloverwogen keuze van HP en mogelijk jouw nadeel/pech...

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu die UUA dinges aan het downloaden. Nog nooit geïnstalleerd denk ik. Maar het vage aan heel de zaak is dat het al heeft gewerkt lol. En de kabel is nog perfect inorde, is nog maar pas nieuw. Dus het is wel degelijk een PC probleem. Ik denk dat ik alleen de optie: digital output moet zien te vinden. Dat lost blijkbaar iedereen zijn probleem op omdat het dan audio door die kabel stuurt. Maar zoals je al gezien hebt heb ik die optie niet(zie screen vanboven).

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee hoe het komt dat ik dit niet zie op mijn laptop: Simply go into CONTROL PANEL and go to the SOUND applet. RIGHT CLICK on the SPDIF interface and SET AS DEFAULT.

• libie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 09:50
Dit komt omdat je xp hebt geinstalleerd, in Vista heb je wel de optie om spdif als default te zetten op de manier zoals je beschrijft ;)

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:51
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:20:
Enig idee hoe het komt dat ik dit niet zie op mijn laptop: Simply go into CONTROL PANEL and go to the SOUND applet. RIGHT CLICK on the SPDIF interface and SET AS DEFAULT.
Misschien nieuwe drivers?

Maar anders AC3filter installeren?
Daarmee heb je een hele pleur aan instellingen, maar ergens kan je inzetten dat je alles via SPDIF wil hebben, en dan zetten op pass through (dacht ik zo uit mijn hoofd).

Dan stuurt hij standaard alles naar je spdif

Verwijderd

Topicstarter
Dualboot gedaan met Vista, alles werkt perfect. Thanks for support ;) Vista kan je ook mooi aanpassen dus dacht ik, ik probeer het eens :P
Pagina: 1