Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kast met eigenschappen CM ATCS 840 maar dan kleiner

Pagina: 1
Acties:

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-11 13:33

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik vraag me echt af waar ik dit eigenlijk precies zou moeten posten maar dit lijkt me de enige mogelijke plek.

Nou ben ik al een tijdje op zoek naar een nieuwe kast voor mijn gamers setupje, maar lukt het me maar niet om een keuze te maken. Ik heb het zaakje nou in een Antec NineHundred kast zitten en ben deze kast na meer dan anderhalf jaar in mijn bezit MEER dan zat..

Dit is mijn setup:

EVGA nForce 680i SLI mobo
Intel C2D E8400 proc
4x 1GB Kingston HyperX PC6400 SLI-Ready mem
EVGA Geforce GTX 285 SSC graka
EVGA Geforce 8800GT 512MB (PPU) graka
5x Samsung Spinpoint F1 (2x320GB Raid0 + 2x 1TB + 1x 640GB) hd's
Auzentech X-Fi Prelude 7.1 geluidskaart
Cooler Master Silent Pro M700 psu

Waarom ben ik mijn kast zat?
  • Enorme stofhapper
  • Voelt goedkoop aan met al dat plastic
  • Veel lawaai van de fans
  • Geen mogelijkheid om kabels mooi weg te werken achter de backplate
  • Enorme operatie om hem telkens stofvrij te maken (halve kast moet dan los)
  • Gebruikersporen
Eigenschappen die ik graag zou zien bij mijn toekomstige kast:
  • Zwart
  • Aluminium
  • Verwijderbare moederbord tray
  • Wasbare fan filters
  • Toolless design
  • Voeding op bodem
  • Opening in moederbord tray om cpu-koeler backplates te monteren/vervangen enz
  • Voeding onderin
  • Grote fans (zijn stiller)
  • Positieve luchtdruk (om stof buiten te houden en grafische kaarten koeler te houden)
  • Goede koelmogelijkheden hd's
  • Luchtoevoer voeding appart
  • Geen deurtje aan de voorkant
  • MidTower
Mijn oog is dan ook op een aantal kasten gevallen:
  • Cooler Master ATCS 840
  • SilverStone TJ09
  • SilverStone FT01
  • Lian Li PC-V2010
Op dit moment spreken de features van de CM ATCS 840 mij het meest aan.. maar ik vind de kast (op de foto's) niet mooi ogen.. en te groot en te zwaar..
Ik zit echt te dubben tussen de SilverStone FT01 en de CM ATCS 840.. maar ik kom er niet uit..

De bedoeling is dat ik zo'n 150-250 euro aan een kast ga uitgeven.. maar als het echt niet anders kan zou ik ook wel 300 willen uitgeven om de perfecte kast aan te schaffen...

Iemand hier die mij kan helpen met mijn keuze? ik heb de meeste review filmpjes al bekeken op youtube maar misschien zie ik wel een geniale kast over het hoofd..

EDIT:
Ik heb nu ook een andere kast op het oog: De Lian Li V1010B

Iemand ervaringen met deze kast?

[ Voor 15% gewijzigd door Cidious op 28-01-2009 13:11 ]

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-11 13:33

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Nou ja dit Topic kan denk ik dan wel weer dicht.. Ik heb de knoop doorgehakt en heb de SilverStone Fortress FT01B-W besteld (Zwart + Window)

De enige 2 echte nadelen dat ik kon vinden aan deze kast zijn dat de videokaarten niet goed gekoeld worden omdat de 180mm front intake fan word gehindert door de harddisk bays.. en de 120mm back exhaust fan zowat alle frisse lucht van de 180mm top intake fan er direct weer uitblaast na de processor koeler gepasseerd te zijn.
En dat de moederbor tray niet verwijderbaar is..

Het eerste minpunt wil ik gaan oplossen door een extra 120mm intake fan op de bodem tussen de voeding en de harddisk bays te maken (met een dremel even een mooi rond gat van 120mm vrezen, fan guard erop en een verwijderbaard dustfilter eronder)
Ook kan ik 1 3,5" bay verwijderen om de airflow te verbeteren.

Dan hou ik niet het voordeel van de positieve luchtdruk in de kast tegen het stof.. maar krijg ik wel een mooie neutrale luchtstroom in de kast.

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38