Toon posts:

Replicator promoveren zonder PDC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik bezig met noodsituaties aan het beschrijven en testen voor Windows Server 2003 Domain Controllers. Hierbij ben ik een probleem tegengekomen waar ik maar niet uitkom. Het gaat om het volgende:
Ik heb een Primary Domain Controller (PDC) en een Replicator in een netwerk zitten. Nu heb ik een test gedaan om de FSMO rollen over te laten nemen door de Replicator (Replicator wordt dan dus een PDC). Dit werkt allemaal perfect via deze beschrijving.

Maar nu wil ik een Replicator promoveren naar PDC zonder dat de PDC aan staat (als er bijvoorbeeld een zware hardware storing optreed). Nu heb ik dit geprobeerd via Ntdutil.exe en via de grafische weg maar helaas lukt dit niet. Ik krijg dan een melding dat de PDC in in de lucht is.

Mijn vraag is nu _/-\o_ :
Hoe kan ik nu een Replicator promoveren naar PDC zonder dat de PDC aan staat?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
staat in dat artikel... ipv transfer doe je een 'seize'

ow en.. PDC gebruiken we sinds windows 2000 (jaartje of 10 inmiddels) al niet meer :+

[ Voor 45% gewijzigd door Zwelgje op 27-01-2009 23:26 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:26:
staat in dat artikel... ipv transfer doe je een 'seize'

ow en.. PDC gebruiken we sinds windows 2000 (jaartje of 10 inmiddels) al niet meer :+
Bedankt Powershell voor de snelle en duidelijke reactie.
Dat seize commando had ik volledig over het hoofd gezien. Ik heb het al getest en het werkt.

ps: Ik zal er voortaan op letten dat ik net meer praat over PDC's :X

• RolandZ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2019
Let er wel op dat de oude DC met de PDC rol nooit meer op mag komen in je netwerk, omdat dat bijzonder interessante effecten op kan leveren. Je zal dus de gefaalde DC opnieuw moeten installeren of op een apart netwerk moeten demoten nadat je de storing hebt verholpen.

Overigens kan een netwerk zonder problemen enige tijd zonder de FSMO rollen doordraaien, afhankelijk natuurlijk van de grootte en activiteiten binnen het domein.

Fabricati Diem, PVNC