Toon posts:

[Java] Toegang tot dynamische objecten vanuit ander object

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de attributen van een (dynamisch) object te benaderen vanuit een ander (dynamisch) object. Helaas weet ik niet hoe ik dit kan doen. Het lukt me wel als ik de attributen en object statisch maak, maar dat is niet wat ik wil, aangezien ik meerdere objecten van die klasse wil creëren.

Is er iets van een referentie waardoor ik het object kan aanspreken?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 07:50
Wat bedoel je precies met een dynamisch object? Uit je beschrijving lijkt het alsof je alle objecten die niet "static" zijn, bedoelt. Maar dat verandert niets wezenlijks aan het opvragen van attributen. Het enige verschil is dat je bij een niet-statisch object een instatie nodig hebt. Ofwel een object dat is aangemaakt m.b.v. van de new operatie. Wellicht dat je dat bedoelt?

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, via methoden en parameters kan je referenties naar objecten aan elkaar doorgeven...en dan kan je elke publieke methode (en private indien beide objecten instanties van dezelfde klassen zijn) aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:58

Kettrick

Rantmeister!

Hoewel je probleem erg wazig omschreven is gok ik dat reflection je oplossing is :), misschien dat je daar eens naar kan kijken :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

RoeLz schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:54:
Hoewel je probleem erg wazig omschreven is gok ik dat reflection je oplossing is :), misschien dat je daar eens naar kan kijken :*
mwah, ik vermoed dat Swinnio dichter bij de waarheid zit. Waarschijnlijk roept de topicstarter eigenlijk alleen maar static methoden aan op de classes en gebruikt hij nog geen instanties van de objecten.

@Topic starter:

Het is misschien handig om even een klein stukje code te laten zien. Dat maakt je probleem waarschijnlijk een stuk duidelijker.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'