Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers....

Ik heb de afgelopen dagen wat hardware bij elkaar kunnen ronsellen voor een paar tientjes. Het betreft:
een amd x2 3600+
een asus m2n-e
twee latjes geil pc2-6400 ddr2 800 mhz

Nu heb ik even via google gekeken en meerdere forums bevestigen dat het asus mobo max. 1,95 volt op de ddr2 sloten kan geven.
http://www.devhardware.co...tage-problems-106257.html

Nu blijken de latjes die ik heb te werken tussen de 1,8 en 2,3 volt met een voorkeur van 2,1 volt.
http://www.geil.com.tw/products/showSpec/id/65

Zou dit gaan lukken of moet ik helaas mijn timings en/of clock lager gaan zetten? Wil het uit voorzorg vast weten.

Mensen ervaring hiermee?

Alvast bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik weet niet wat de timings van het geheugen zijn maar 5-5-5-15 op 800MHz moet wel te doen zijn met 1,95 Volt.
4-4-4-12 dat is afwachten. Maar het verschil in timings kan je alleen maar meten met een benchmark en zelf daar is het een minimaal verschil. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bovade
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:28
ik heb zelf vier van die geil latjes in mijn systeem op 800Mhz 4-4-4-12 op 1.9 volt dus volgens mij moet het kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
bovade schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:51:
ik heb zelf vier van die geil latjes in mijn systeem op 800Mhz 4-4-4-12 op 1.9 volt dus volgens mij moet het kunnen
Kunnen wel andere chipjes opzitten, kans is zelf groot dat het zo is. En al zaten er de zelfde chips op dan nog is het bij elk geheugen anders. Elk geheugen is anders dat het bij jouw dus wel lukt zegt helemaal niks. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat je gelijk hebt Mask, als mijn timings iets omlaag moeten heb ik daar nog wel vrede mee. Een vriend van mij had laatst eenzelfde voorval met een dergelijk moederbord maar hij kreeg zijn systeem niet eens opgestart, toen we er een goedkope (lees: trage) module op 533 mhz indeden boote het systeem wel. Vervolgens voltage omhooggezet in bios, Nieuwe modulus er weer in en toen ging het goed. Probleem is dat ik geen extra reepje ddr2 heb liggen om even in het bios het geheugenvoltage omhoog te gooien, want volgens mij staat het standaard nog lager dan 1,95 volt.
Zal ook wel een bottleneck gaan vormen bij overclocken gok ik zo :(

EDIT: de latjes hebben 4-4-4-12 timings, staat als het goed is in de link naar het geil geheugen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 00:24 ]