Ik heb een WD Mybook premium (met firewire). Afgelopen weekend heb ik perongeluk de voeding van mijn MSI wind aangesloten ipv de voeding van de mybook. Het stekertje is het zelfde, maar de voeding is 20v ipv 12v. Gevolg, de computer kan de schijf niet meer vinden. Het blauwe lampje brandt wel en je hoort zachtjes gezoem (koeling?), maar verder niets. Iemand enig idee?
Lijkt mij gewoon defect, je kan nog proberen hem open te halen en de schijf eruit te halen en kijken of de schijf defect is of het kastje zelf.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
geheid dat de behuizing de klap heeft over leefd.. alleen het hogere input voltage ook door gegeven heeft aan de schijf. en daarmee de electronica naar de maan geholpen heeft.
404 Signature not found
zou mij verwonderen...SMSfreakie schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 00:04:
geheid dat de behuizing de klap heeft over leefd.. alleen het hogere input voltage ook door gegeven heeft aan de schijf. en daarmee de electronica naar de maan geholpen heeft.
Die elektronica houdt wel wat tegen hoor, net om die dingen te voorkomen...
of je hangt 'm rechtstreeks in je pc
of SATA/IDE naar USB kitje halen (als je geen ide meer of nog geen sata hebt...) , kost je 15 tot 25 euro, geweldige dingen en kan je meerdere mensen mee uit het slop halen...
of anders direct de juiste externe behuizing...
Ohja, en misschien geen slecht idee om als er zo veel verwarring kan zijn tussen adapters ze even te labelen met kleurenstickertjes
[ Voor 13% gewijzigd door HyperBart op 28-01-2009 02:22 ]
Als je geluk hebt is de de behuizing overleden onder die hoeveelheid stroom. Als je geen geluk hebt heeft je behuizing lang genoeg overleeft om die stroom door te geven aan je schijf. Boem! Opendraaien dus
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Pagina: 1