Toon posts:

VIA VT6421 wordt niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor het flashen van mijn Xbox360 Toshiba/Samsung drive heb ik net een VIA Sata PCI controller gekocht bij yagoda.nl. Een duidelijk merk kan ik er niet op vinden, maar als het goed is het van Dolphix en er wordt dus een VIA VT6421 chipset gebruikt. Deze kaart moest ik aanschaffen, aangezien de onboard Sata controller niet ondersteund wordt.

Wat ik ook doe, de controller wordt maar niet gevonden, dus ik kan geeneens drivers installeren.

Ik heb een Asus P5B Deluxe en de 2 PCI poorten die erop zitten heb ik altijd zonder problemen gebruikt voor mijn sound card en mijn Promise IDE controller, die werken dus verder goed.

Iemand enige tips om te zorgen dat de kaart wel gedetect wordt?

Bedankt!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

foei ! :P
lijkt me dat het kaartje doa is oid, heb je een andere pc om hem in te proberen ?
Zie je bijvoorbeeld wel in windows in het hardware lijstje staan maar dan met een uitroepteken ?

zie je dat er uberhaupt iets word gezien tijdens boot ?(in het tabelletje met devices ?)

Ik heb nog wel een VIA 6421 kaartje liggen van conceptronics (was voor hetzelfde doel hehe)

[ Voor 14% gewijzigd door CrankyGamerOG op 27-01-2009 20:22 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Ach dat zou wat zijn, ik heb al aardig wat problemen gehad met het verkrijgen van de kaart.

Hij vind ook niets onder device manager en ook niet tijdens de boot =/

Ook heb ik geen andere PC op het in te proberen, wel een laptop, maar dat schiet ook niet op :P

Woon je toevallig in de buurt van Utrecht Def!ance? :P

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:29
Heb je de mogelijkheid om je Promise controller tijdelijk uit het systeem te halen? Wellicht dat je sata controller niet goed samen kan werken met de Promise.

Verwijderd

Topicstarter
Yup, de Promise controller en de sound card zitten momenteel niet aangesloten, was ik even vergeten te vermelden. Dus daar zit ook geen conflict.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:29:
Ach dat zou wat zijn, ik heb al aardig wat problemen gehad met het verkrijgen van de kaart.

Hij vind ook niets onder device manager en ook niet tijdens de boot =/

Ook heb ik geen andere PC op het in te proberen, wel een laptop, maar dat schiet ook niet op :P

Woon je toevallig in de buurt van Utrecht Def!ance? :P
Nee helaas niet in de buurt van Utrecht :X

[ Voor 7% gewijzigd door CrankyGamerOG op 27-01-2009 21:44 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Is het je al gelukt ?

Ik wil hem je wel sturen met de post,dan kan je hem kopen, deze doet het gegarandeerd :9
als je me een tientje geeft + verzending dan heb je hem morgen in huis

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou te gek zijn Def!ance, ik stuur je pm!

[edit] controller was defect, topic can gedelete worden

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 21:44 ]

Pagina: 1