Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenbibi
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-12-2017
Hey hoi,
Wij zijn aan het verbouwen en willen graag zoveel mogelijk draden in de muur wegwerken... maar we hebben nog geen TV, beetje omgekeerde wereld missschien maar ik heb even de tijd nodig om een goede beslissing daar in te maken.

Zowieso heb ik vaak m'n Apple G5 aan mijn (oude) tv hangen dmv een Mini VGA to video adapter (zie ook andere post wegens defect hiervan) Dus zoals het er nu uitziet zal er een Kabel +Svideo kabel+scart M/M+hdmi M/M achter de muur komen.
Maar zal ook VGA handig zijn voor in de toekomst? Of misschien wel een DVI- (en dan i of d ???)Of een HDMI naar VGA?
We hebben nu (nog) geen spelcomps. of DVD-spelers eraan hangen, maar ik zou die optie wel graag willen hebben.... Heeft iemand hier zicht op? Ik weet zowieso niet welke aansluitingen voorkeur hebben boven andere, kwalitatief gezien.
MVG,
Bibi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:14
Waarom een DVI kabel als je er al een HDMI kabel in gaat leggen?

Leg er dan nog een extra HDMI kabel in.

DVI is namelijk hetzelfde als HDMI, en kun je met een verloopje eenvoudig aansluiten.

Bij DVI heb je alleen geen geluid, daar moet je dus wel even op letten!

[ Voor 43% gewijzigd door ThinkPad op 27-01-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Persoonlijk zou ik twee goede kwaliteit, (niet overdreven), HDMI-kabels in de muur leggen alsmede een hele berg met UTP CAT6. Verder zou ik twee Coax-kabels er in leggen. Verder niets.

Imho is het niet praktisch genoeg om Svideo, Scart of DVI in de muur te leggen. Scart is te dik en nooit lang genoeg, Svideo is te matig van kwaliteit en DVI is vervangbaar met HDMI (mits je er met je apparatuur rekening mee houdt).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

kalizec schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:27:
Persoonlijk zou ik twee goede kwaliteit, (niet overdreven), HDMI-kabels in de muur leggen alsmede een hele berg met UTP CAT6. Verder zou ik twee Coax-kabels er in leggen. Verder niets.

Imho is het niet praktisch genoeg om Svideo, Scart of DVI in de muur te leggen. Scart is te dik en nooit lang genoeg, Svideo is te matig van kwaliteit en DVI is vervangbaar met HDMI (mits je er met je apparatuur rekening mee houdt).
Hierbij sluit ik mij helemaal aan. Wellicht nog telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:38:
[...]

Hierbij sluit ik mij helemaal aan. Wellicht nog telefonie?
Dat kan ook via utp worden aangesloten.
Maar waarom twee coax kabels?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32251

The Dolf schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:41:
[...]

Dat kan ook via utp worden aangesloten.
Maar waarom twee coax kabels?
TV en een recorder wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is het niet zo dat je de kabel het best zo laat mogelijk split om zo kwaliteitsverlies te verminderen?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:01
Wellicht is die tweede voor de digitale audio?

Zo niet is het wel een idee om daar ook rekening mee te houden, afhankelijk van de positie waar je je versterker neerzet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 13:14
het ligt ook aan je opstelling. Ik heb een plastic koker van 10 cm breed en 5 cm diep in m'n muur verwekt (uit frezen en dicht stucken). De bovenkant van de koker komt precies achter m'n tv uit en de onderkant precies achter m'n tv meubel.

Nu heb ik nog altijd de vrijheid om nieuwe kabels bij te trekken of weg te halen.

Succes

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenbibi
thanx voor alle snelle info! Bij de Phillips Essence hebben ze het over een kabel naar een connectivity hub, dit zou toch eigenlijk vooor alle beeldschermen al moeten gelden.... alle connectivity in een kabel(hoes) naar een kastje...? Bestaat deze nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenbibi
fsve schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:57:
het ligt ook aan je opstelling. Ik heb een plastic koker van 10 cm breed en 5 cm diep in m'n muur verwekt (uit frezen en dicht stucken).
Ik denk dat dit de beste oplossing is idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:07
En waarom S-video? Dat is echt brak
Zoals eerder, ga voor de stroomkabels, HDMI en CAT6kabels. Eventueel nog Component?

Verder neits, en zorg dat het weer makkelijk vervangbaar is, dus niet dichtsmeren zonder dat het er ooit uit kan, maar dat lijkt me logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Reserve, voor radio of eventueel om ook de andere kant op een signaal te kunnen sturen om vanaf daar weer 'verder' te gaan. Puur een verhaal van "Doen omdat het kan".

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenbibi
wat een gedoe... ik zou echt willen dat die connectivity hub van Phillips op de markt was voor meerdere merken TV's. Ik ga kijken of er electro-gasten zijn die zo'n ding inelkaar kunnen zetten. Op de hub van Phillips zit echt alles...vga-dvi-utp-coax-hdmi-scart-audio-component volgens mij een goede uitvinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou geen kabels in de muur doen maar lege buizen en kabelgoten. Bv. achter je TV een flinke goot zodat er een VGA of HDMI aansluiting later doorheen kunt trekken.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
twixx schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:52:
Ik zou geen kabels in de muur doen maar lege buizen en kabelgoten. Bv. achter je TV een flinke goot zodat er een VGA of HDMI aansluiting later doorheen kunt trekken.
Het nadeel van VGA, HDMI, etc is dat je daar niet 123 een losse stekker op kunt zetten. Dus dan heb je nogal flinke buizen nodig. Maar verder mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:36
Ik heb in de vloeren buizen aangelegd voor:
- speakerkabels
- UTP bekabeling
- COAX bekabeling

Precies alles wat ik nodig had.
Maargoed, ik adviseer om buizen te plaatsen ipv kabels. Kabels kan je daarna nog trekken (HDMI met grote stekker is een ander verhaal...)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:19

Onbekend

...

^^Helemaal mee eens. Leg buizen aan en zorg dat de diameter groot genoeg is zodat er ook een complete kabel+stekker er doorheen kan.
Bij het aanleggen van de buizen raad ik je aan om dan ook meteen een touwtje er doorheen te trekken van ruim 2x de buislengte (en maak deze aan beide kanten vast). Als je later een kabel moet trekken gebruik je het touwtje, en zit je niet te klooien als in zo'n buis een bocht zit. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:56

vanDaal

-ismeereentje

Even een kickje. Ik ga waarschijnlijk in september beginnen aan een grondige verbouwing van ons nieuwe huis.

Nu wil ik misschien op meerdere plekken in het huis (uiteraard woonkamer, maar bijvoorbeeld ook keuken, badkamer, etc) wat aansluitpunten voor media en internet inbouwen. Wat heb ik, gegeven de huidige ontwikkelingen, nog meer nodig dan HDMI? UTP twijfel ik nog over. Wellicht alleen naar de werkkamer, voor de rest is wireless naar mijn gevoel afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Coax voor het tv-signaal, eventueel draden voor speakers aan te sluiten. Verder ben je met hdmi al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:56

vanDaal

-ismeereentje

Coax in de woonkamer snap ik (naar de ontvanger). Maar voor de verdere verspreiding van het TV-signaal is HDMI toch afdoende? Lijkt me wat onnodig om Coax door het hele huis te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb in mijn muur van de tv (die ik ook nog niet heb) naar de denkbeeldige PC/DVD/etc-installatie en naar antenne wallmount, een 40mm doosrnee PVC buis gelegd; hier kan elke stekker (behalve scart, die ik toch niet gebruik) moeiteloos doorheen.
Tevens heb ik pvc buis (22mm) van de plaats die ik voor de tv heb gereserveerd en van de denkbeeldige PC/DVD/etc-installatie door de muur in de kruipruimte gestoken; hier kunnen UTP, Antenne en weet ik veel wat voor kabel -zonder stekker- gemakkelijk doorheen worden gestoken naar bijvoorbeeld de meterkast of een andere plek.

Ditzelfde heb ik gedaan naar de keuken; in mijn keuken kast heb ik een oude p4 staan, met op de nadere kant van de muur een touchscreen voor de bediening hiervan. Ik heb ook leidingen gefreesd van de luidsprekers aan de muur naar dezelfde keuken kast (gewoon gele electra buis).
Op mijn touchscreen kan ik Tv kijken (zit een tvkaart in de pc), maar ik heb ook een fiks aantal streaming radiosstations in mijn favorieten gezet en de pc staat in verbinding met mijn NAS die dienst doet als Itunes-server.

[ Voor 30% gewijzigd door sjolmers op 09-06-2010 13:08 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:23

Tazzios

..

vanDaal schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:59:
Coax in de woonkamer snap ik (naar de ontvanger). Maar voor de verdere verspreiding van het TV-signaal is HDMI toch afdoende? Lijkt me wat onnodig om Coax door het hele huis te trekken.
HDMI
met HDMI kun je alleen kijken wat er in de kamer gekeken wordt.
tenzij je een extra decoder neerzet in de huiskamer.Maar dan kun je niet zappen dus zul je een een infrarood ontvanger/zender combinatie moeten gebruiken.
Het zou ook zelfs kunnen dat je HDMI signaal niet naar meerdere tv kan sturen omdat het beveiligd is.

Coax
tv kan alle analogen kanalen zappen.Decoder plaats je naast de tv( of module in de TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 01:58
Zoals hierboven: gebruik zo een grijze pvc buis (zoals bij een afvoer) Vergeet ook niet een stekker doos achter je tv te maken. Anders heb je niet aan de kabels ;). Maar er zijn allerlei wandcontactdozen te krijgen:
HDMI doos
Coax doos
Als ik de site tegenkom dan zal ik die even doorgeven.
Succes

Fototje als het klaar is :D?

Of beter een werkverslagje :D voor de mensen die het na je willen doen :D ME ME ME ;)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:47

CeesKees

I rest my Kees

Waarom niet een goot groot genoeg zodat je kabels kunt wisselen? Wie weet wat de toekomst voor kabels met zich zal meebrengen?

Oh ja, wireless netwerk naar je TV (mediaplayer) gaat lastig worden hoor, met het fullHD gebeuren tegenwoordig.
Ik zal zeker een netwerkkabeltje neerleggen, als je toch bezig bent...

[ Voor 42% gewijzigd door CeesKees op 09-06-2010 14:00 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Pagina: 1