Mini VGA to video adapter werkt (niet meer) op Loewe

Pagina: 1
Acties:

• ikbenbibi
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-12-2017
Hey hoi,
Ik heb vaak mijn G5 aangesloten zitten op mijn Loewe ('01) tv, voor het afspelen van films etc. Ben laatst verhuist en mijn Mini VGA to video adapter deed raar (losse draadjes denk ik). Heb gister een nieuwe gekocht, maar nu gebeurt er helemaal niks meer. Het beeld van de tv blijft blauw (heb wel geluid). Ik heb vanalles geprobeerd, met verschillende resoluties etc. maar noppes. Nu ben ik bang dat ik teveel instellingen heb veranderd en de oude 'juiste' misschien niet meer kan achetrhalen. Mijn Apple scherm staat op een resolutie van 800x 600 uitgerekt, bij het inpluggen van de Mini Vga. Mijn TV staat op AV1 en er loop een 7 meter lange s-video kabel van de VGA adapter naar een (nieuwe) scart-plug, waar ook de audio in gaat. Heeft iemand enig idee wat ik fout doe en /of welke opties ik nog heb.

MVG

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 13:34
Hoe staan de instellingen op je TV voor scart?

Dat kan je namelijk ook instellen. Voorzover ik weet kan je kiezen voor RGB of Svideo over scart in de instellingen. Of mogelijk moet je van scart poort hiervoor wisselen, zou je even in de handleiding moeten opzoeken wat er wordt ondersteund per poort.

[ Voor 56% gewijzigd door JottemJ op 27-01-2009 20:34 ]

• ikbenbibi
Ja daar heb ik ook aan gezeten, ik heb alle opties voor de twee av poorten gebruikt, maar helaas helemaal niks!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 13:34
Hmm, dan verdenk ik toch de scart-svideo plug. Kan je daar iets op switchen? Anders een andere plug proberen.

Waar heb je die scart plug gekocht (type/naam)?

• ikbenbibi
Ik dacht dat het ook daar aan zou liggen, dus heb ik een nieuwe gekocht PURE AV prima ding, maar helaas het mag niet baten. Ik ben ook vandaag in de Apple store geweest om de mini VGA adapt om te ruilen. Ook dat is niet het probleem geweest. Ik denk dat het om mijn Loewe settings gaat, volgens mij heb ik alle opties geprobeerd, maar er zijn zoveelk opties ntsc/pal/pal60/paln/RGB.Ook heb ik de svideo direct op een svideo uitgang van de TV gezet, dan moest ik hem op externe videorec. optie zetten. Ik denk dat ik ga proberen de tv terug te zetten op fabrieksinstellingen. Het vreemde is natuurlijk dat het het ooit wel gedaan heeft.

• ikbenbibi
Ik heb 't ondekt.... er zat toch een kink in de kabel... mijn s-videokabel om precies te zijn... nu gewoon een goedkope gekocht bij Yagoda en alles is weer top! Sorry voor de onnauwkeurige vraag... en super bedankt voor de aangedragen info!!
Pagina: 1