Sinds vandaag is mijn MacBook Pro erg traag. Het is vooral te merken met het afspelen van films. 720p trekt ie eigenlijk helemaal niet meer. Ook is het te merken met het rebooten of opstarten van applicaties. Het strandballetje en hangende programma's zijn continu van toepassing.
Mijn Specs:
2.6 GHz C2D Processor
4 GB 667 MHz DDR2 SDRAM
200 GB 7200rpm Harddisk (oem Hitachi)
Leopard OSX 10.5.6 met alle updates
Het gaat om het vorige model MBP
Na wat rondkijken heb ik xbench gevonden en hier een benchmark mee gedraaid. Volgens mij is hieruit al te zien dat het probleem zich bij de hardeschijf bevindt.
Bij de Random Tests (uncached) zijn hele lage resultaten. Ook duurt de test hier erg lang! Daarnaast meen ik vroeger weleens rond de 120 te hebben gezeten met scores. Nu kom ik uit op 67!
Is er nog iets anders wat ik kan doen of moet ik maar gelijk richting de Apple Support?!
Mijn Specs:
2.6 GHz C2D Processor
4 GB 667 MHz DDR2 SDRAM
200 GB 7200rpm Harddisk (oem Hitachi)
Leopard OSX 10.5.6 met alle updates
Het gaat om het vorige model MBP
Na wat rondkijken heb ik xbench gevonden en hier een benchmark mee gedraaid. Volgens mij is hieruit al te zien dat het probleem zich bij de hardeschijf bevindt.
Bij de Random Tests (uncached) zijn hele lage resultaten. Ook duurt de test hier erg lang! Daarnaast meen ik vroeger weleens rond de 120 te hebben gezeten met scores. Nu kom ik uit op 67!
Is er nog iets anders wat ik kan doen of moet ik maar gelijk richting de Apple Support?!
[ Voor 4% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 00:42 ]