[MacBook Pro] Supertraag! Harddisk Probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinds vandaag is mijn MacBook Pro erg traag. Het is vooral te merken met het afspelen van films. 720p trekt ie eigenlijk helemaal niet meer. Ook is het te merken met het rebooten of opstarten van applicaties. Het strandballetje en hangende programma's zijn continu van toepassing.

Mijn Specs:
2.6 GHz C2D Processor
4 GB 667 MHz DDR2 SDRAM
200 GB 7200rpm Harddisk (oem Hitachi)
Leopard OSX 10.5.6 met alle updates
Het gaat om het vorige model MBP

Na wat rondkijken heb ik xbench gevonden en hier een benchmark mee gedraaid. Volgens mij is hieruit al te zien dat het probleem zich bij de hardeschijf bevindt.

Bij de Random Tests (uncached) zijn hele lage resultaten. Ook duurt de test hier erg lang! Daarnaast meen ik vroeger weleens rond de 120 te hebben gezeten met scores. Nu kom ik uit op 67!

Is er nog iets anders wat ik kan doen of moet ik maar gelijk richting de Apple Support?!

[ Voor 4% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 00:42 ]

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-02 11:07

Step

step@tweakers.net#

Even bellen inderdaad denk ik maar. :)

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• Executor16
  • Niet online
Zou het nergens anders meer aan kunnen liggen wat zelf op te lossen is? En hoe lang zou ik m'n MBP kwijt zijn als ik hem naar een Service Center breng? Misschien dan maar gelijk een nieuwe harddisk als dit ook echt de veroorzaker is.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Dat wordt bellen idd. Dit is doorgaans geen software issue. Hoe lang je je Mac kwijt bent verschilt per service center.

Launching containers into space

Verwijderd

Misschien overbodig, maar is misschien je harddisk (bijna) vol. Kan je mac ook erg traag van worden.

• Executor16
  • Niet online
Ik had ongeveer 21gb vrij van de 185,99

Nu was ik al bezig met alles overzetten om hem straks weg te brengen, en inmiddels op 79gb vrije ruimte draait het weer een stuk beter!

Ik haal nu met xbench een score van 130. Maar vind het wel vaag. 21gb vrije ruimte is toch niet bijna vol? :/

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-02 11:07

Step

step@tweakers.net#

Misschien geeft je HDD problemen bij volle load....? Maar ja dat verklaart nog niks.

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Pagina: 1