Ik heb een code om bestanden te uploaden met Google Gears. Alle bestanden zet ik een een select (<select>) lijst, wat ik op deze manier doe:
Dit is de select lijst:
Nu wil ik het huidige element een kleurtje mee geven. (n geeft een getal aan en is het huidige element)
In FireFox werkt het wel. In IE niet. Ik ben er achter gekomen dat je het option element dat ik met innerHTML heb gemaakt geen style mee kan geven omdat het eigenlijk niet bestaat.
De oplossing is om het element te maken met createElement
Dit werkt wel, maar nu moet ik alleen nog de text in de optie krijgen. Want nu staat er geen tekst in.
Dus. Hoe zet ik tekst in het zojuist, met createElement aangemaakte element?
code:
1
2
3
4
5
| for(var i = 0; i < files.length; i++) { bestandenlijst = document.getElementById("bestanden_lijst").innerHTML; bestandenlijst.innerHTML = bestandenlijst+'<option id="b'+i+'" value="b'+i+'">'+files[i].name+'</option>'; } |
Dit is de select lijst:
code:
1
| <select id="bestanden_lijst" readonly="readonly" size="10" style="width: 500px;"></select> |
Nu wil ik het huidige element een kleurtje mee geven. (n geeft een getal aan en is het huidige element)
code:
1
| document.getElementById('b'+n).style.color = "#ffff00"; |
In FireFox werkt het wel. In IE niet. Ik ben er achter gekomen dat je het option element dat ik met innerHTML heb gemaakt geen style mee kan geven omdat het eigenlijk niet bestaat.
De oplossing is om het element te maken met createElement
code:
1
2
3
4
| var bestandOptie = document.createElement('<option>'); bestandOptie.setAttribute('id','b'+i); bestandOptie.setAttribute('value','b'+i); document.getElementById('bestanden_lijst').appendChild(bestandOptie); |
Dit werkt wel, maar nu moet ik alleen nog de text in de optie krijgen. Want nu staat er geen tekst in.
Dus. Hoe zet ik tekst in het zojuist, met createElement aangemaakte element?
offtopic:
Ik moet toegeven dat ik onder het schrijven van deze post al de helft van de oplossing heb gevonden. Dus dat met createElement. Eerst was mijn vraag namelijk wat een andere manier was om zo'n element te maken.
Ik moet toegeven dat ik onder het schrijven van deze post al de helft van de oplossing heb gevonden. Dus dat met createElement. Eerst was mijn vraag namelijk wat een andere manier was om zo'n element te maken.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs