Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denzehh
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06 22:36
Beste tweakers,

Ik ondervind momenteel een nog al vrij irritant probleem met onderstaand systeem:

E8500 @ 4.GHZ intelburn,orthos e.d doorlopen niet boven de 53 graden.
P5Q-PRO moederbord
2x2GB OCZ Fatil1ty PC2-6400 DDR2 800MHZ.
EVGA 9800GTX+ SuperClocked.
450 WATT voeding.

Mijn PC doorloopt alle tests.. 3DMARK06 e.d zonder vast te lopen.

Maar als ik +/- Een uur achter elkaar aan het game ben.. krijg ik paarse strepen door mijn beeld heen en binnen enkele seconden is mijn pc geheel vastgelopen en is niks anders mogelijk dan het herstarten van mijn pc. Na het opnieuw opstarten werkt alles weer perfect tot een gegeven moment weer met game het systeem vastloopt. Mijn EVGA 9800GTX+ SuperClocked draait op standaard waardes men fan op 35 of 60%

Het gaat om games als bijvoorbeeld : Medal of Honor : Allied Assault, welke niet veel van mijn videokaart vragen?

Is het toch de videokaart die kuren vertoont? is dit te testen of op een of andere manier aan te tonen?
Of heeft iemand anders een ander idee, dat het aan het overclocken oid's ligt?

Bijvoorbaat dank :) ,

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Onderklok de videokaart eens, eventueel naar de waarden van een non 'SuperClocked' versie.
orthos e.d doorlopen niet boven de 53 graden.
Orthos kan je niet echt doorlopen. 8-12 uur stabiel mag je tevreden zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 27-01-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denzehh
dat bedoelde ik er eigenlijk mee!
me cpu draait gewoon stabiel.

ik heb hem nu een redelijk deel onderklokt, zal kijken wat het hiermee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:22

Dark

who tweaked the light?

Voeding is ook het minimale wat voor de kaart wordt aangeraden door evga, nou weet ik niet wat de kwaliteit ervan is, maar misschien is het gewoon net niet genoeg icm. je oc...
Requirements
Minimum of a 450 Watt power supply.
(Minimum recommended power supply with +12 Volt current rating of 24 Amp Amps.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Wat voor voeding is het precies? Geef eens merk/model/type. (Dat of een overzichtje van de ampèrages zoals ze op de zijkant vermeld staan.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denzehh
deze voeding gebruik ik momenteel

antec smartpower 450.

AC INPUT 230V / 5A, 50hz-60hz

dc output 5v.......3.3v.......12v1.......12v2.......12v.......5v SB
max ...... 30A.....32A .....15A........13A ...... 0.3A.....2.0A
min ....... 0.5A....0.5A .....1A ........1A ....... 0A........0A

[ Voor 37% gewijzigd door denzehh op 27-01-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Je videokaart verstookt maximaal rond de 160W. Als hij volledig op de 2e lijn zou hangen is dat te weinig. De eerste zou net genoeg zijn, maar daar hangt hij vast niet alleen op.
Een andere voeding overwegen is zeker een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denzehh
Hey Saturnus,

Bedankt voor je reactie en het meedenken!
Wat voor voeding zou je me dan aanraden? is b.v 500 Watt dan weer voldoende of moet ik kijken naar 600+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Of hij enkel op 1 lijn hangt of dat het ook verdeelt kan zijn weet ik trouwens niet anders zal het meevallen maar ik gok dat het kabel afhankelijk is en de 160W komt ook deels door het PCI-E slot...
Maar goed, ik zou gaan kijken naar een 500 tot 550W PSU, dan heb je nog wat speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Ok, die voeding is qua ontwerp zeker in staat om dat systeem van stroom te voorzien. Dat rest qua voeding nog de volgende mogelijkheden:
  • Bekabeling is verkeerd aangesloten (12V is verdeeld over 2 lijnen, ene lijn bedoeld voor CPU ander voor PCIe.) Dit kan eigenlijk alleen gebeuren als je andere kabels dan de 'eigen' PCIe 6-pins aansluiting gebruikt voor de voeding van de GPU.
  • Voeding is defect, beschadigd of anderszins niet in staat om het opgegeven vermogen stabiel te leveren, terwijl ie dat wel zou moeten kunnen.
Verder zul je inderdaad de GPU uit moeten sluiten als oorzaak. Hiervoor zul je moeten onderzoeken of de temperatuur niet een probleem is, de kaart niet instabiel is qua kloksnelheden of dat de kaart niet gewoon defect is. (tweede optie is ook een geval van defect, maar meetbaar itt derde).

PS. Begrijp ik nu dat die kaart 2 PCIe 6-pins aansluitingen nodig heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door kalizec op 27-01-2009 20:55 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denzehh
* Bekabeling is verkeerd aangesloten (12V is verdeeld over 2 lijnen, ene lijn bedoeld voor CPU ander voor PCIe.) Dit kan eigenlijk alleen gebeuren als je andere kabels dan de 'eigen' PCIe 6-pins aansluiting gebruikt voor de voeding van de GPU.

De bekabeling is naar behoren aangesloten, CPU + Videokaart.
De videokaart heeft maar een enkele PCIe 6pins aansluiting.

* Voeding is defect, beschadigd of anderszins niet in staat om het opgegeven vermogen stabiel te leveren, terwijl ie dat wel zou moeten kunnen.

Dit zou mogelijk kunnen zijn, maar moeilijk uit te sluiten.. lijkt mij.

De temperaturen ga ik zodirect even testen, maar was naar mijn idee vrij laag.
Klok snelheden zijn standaard van EVGA dus dat lijkt me onrealistisch dat deze instabiel zijn?

informatique heeft momenteel een voeding in de aanbieding.

http://www.informatique.nl/130758 CoolerMaster Real Power M520 Modular, ATX12V

Is dit voldoende of is dit nog steeds krap aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dat is sowieso voldoende. 3 lijnen van 19A he.

Maar check inderdaad eerst of het niet iets anders kan zijn. Alles even een klein stukje onderklokken en kijken of dat helpt. De belasting van je voeding (voltage) checken geeft misschien ook een indicatie.
Pagina: 1