Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Gezocht] Prog/plugin om muziek ratings op te slaan

Pagina: 1
Acties:

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik wil snel via een programma (liefste zonder player of het moet een plugin (voor WMP) zijn) kunnen zien welke muziek ik hoog rate. Zeg maar een 5 of meer sterren systeem.
Het probleem met WMP en andere spelers is dat de muziek 'alleen lezen' is dus de rating in het bestand opslaan gaat zonder omweg niet.
Kunnen sorteren op genre is een eis.
BPM info zou leuk zijn, maar niet verplicht.

Zoeken op bijvoorbeeld '(extern) (save) rating music program (wmp)' en varianten levert niets op.

Het mooiste zou toch een plugin zijn voor WMP waarin je bijvoorbeeld Samba login informatie plaatst en dan instelt dat de rating via dat plugin/prog gaat en andere wijzigingen (tags) genegeerd worden.

Het idee erachter is om tijdens het mixen precies de leuke tracks te vinden want op het moment zelf gebeurt het altijd dat ik een groot aantal laat liggen/vergeet.

• Saturnus
  • Niet online
Kick! :)

Dubbel raten zou ook leuk zijn. (1x voor eigenlijk mening, 1x voor persoonlijke mixbaarheid 8)7.)

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Voor Foobar bestaat een plug-in: Quick Tagger

Te vinden op deze pagina.

Sowieso is Foobar helemaal tot in detail aan te passen, dus is het wellicht het overwegen waard om dat in plaats van WMP te gaan gebruiken.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

iTunes heeft dit ingebouwd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Saturnus
  • Niet online
@Beuzelarij
Foobar gaat niet lekker tot nu toe, maar ik blijf er even mee spelen. Het liefst had ik ook niet een nieuwe speler, maar of een plugin voor WMP of een standalone rating programma. Erg raar dat dit dus niet bestaat.

@CyBeR
Voor iTunes geld dus ook dat ik liever bij WMP blijf, maar wat bedoel je? Ik noem een aantal situaties en een rij (mogelijke) opties. iTunes heeft dit vast niet allemaal ingebouwd.

Voor vervolg posters: Let er op dat geen enkele player schrijfrechten krijgt. Simpel even tagfields wijzigen is dus niet mogelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Saturnus op 02-02-2009 14:07 ]

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:38
Mediamonkey werkt met een eigen database.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Saturnus schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:57:
@CyBeR
Voor iTunes geld dus ook dat ik liever bij WMP blijf, maar wat bedoel je? Ik noem een aantal situaties en een rij (mogelijke) opties. iTunes heeft dit vast niet allemaal ingebouwd.
Zeker wel, afgezien van dat 't een player is:
Saturnus schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:36:
Ik wil snel via een programma (liefste zonder player of het moet een plugin (voor WMP) zijn) kunnen zien welke muziek ik hoog rate. Zeg maar een 5 of meer sterren systeem.
Het probleem met WMP en andere spelers is dat de muziek 'alleen lezen' is dus de rating in het bestand opslaan gaat zonder omweg niet.
iTunes slaat, zover mij bekend, ratings onafhankelijk van de tags op.
Kunnen sorteren op genre is een eis.
iTunes is een muziekmanagementprogramma dat die muziek ook af kan spelen. Dit is een basisvereiste van een managementprogramma. Je kunt ook sorteren op rating, hoe vaak je 't liedje gespeeld hebt, wanneer je dat voor het laatst gedaan hebt, wat de stand van de maan was toen 't opgenomen werd, etc.
BPM info zou leuk zijn, maar niet verplicht.
Albumart bedoel je? Check. Haalt 'ie nog voor je op als je 't wilt ook.

• Saturnus
  • Niet online
pinojo123 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:41:
Mediamonkey werkt met een eigen database.
Ik zal eens kijken. :)
CyBeR schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:50:
[...]

Zeker wel, afgezien van dat 't een player is:

[...]

iTunes slaat, zover mij bekend, ratings onafhankelijk van de tags op.

[...]

iTunes is een muziekmanagementprogramma dat die muziek ook af kan spelen. Dit is een basisvereiste van een managementprogramma. Je kunt ook sorteren op rating, hoe vaak je 't liedje gespeeld hebt, wanneer je dat voor het laatst gedaan hebt, wat de stand van de maan was toen 't opgenomen werd, etc.

[...]

Albumart bedoel je? Check. Haalt 'ie nog voor je op als je 't wilt ook.
Ratings heb ik even op gezocht en je kan ze inderdaad exporteren met alle andere gegevens. Paden en namen van bestanden moeten dan wel gelijk blijven.
Sorteren op genre lukt inderdaad wel, maar niet zoals in WMP (als je snapt wat ik bedoel).
BPM...Beats per minute (of iets in die richting).

Het liefst blijf ik bij een plugin of mod/uitbreiding voor WMP of een standalone rating programma in plaats van andere spelers. Misschien moet ik het maar opgeven en zelf iets met playlists en kladblok doen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Saturnus schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:25:
[...]

BPM...Beats per minute (of iets in die richting).
Oh, duh. BMP, BPM, what's the difference? :P Anyway, BPM ook check.
Het liefst blijf ik bij een plugin of mod/uitbreiding voor WMP of een standalone rating programma in plaats van andere spelers. Misschien moet ik het maar opgeven en zelf iets met playlists en kladblok doen.
Waarom hang je zo angstvallig vast aan WMP? Er zijn talloze andere programma's die precies doen wat je wilt. Ik raad je er een aan. Er zijn, blijkbaar geen plugins voor, andere uitbreidingen voor of standalone programma's in combinatie met WMP te krijgen. Da's waarschijnlijk omdat WMP een gedrocht van een programma is dat eigenlijk net te weinig kan om nuttig te zijn...

• Saturnus
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:33:
[...]

Waarom hang je zo angstvallig vast aan WMP? Er zijn talloze andere programma's die precies doen wat je wilt. Ik raad je er een aan. Er zijn, blijkbaar geen plugins voor, andere uitbreidingen voor of standalone programma's in combinatie met WMP te krijgen. Da's waarschijnlijk omdat WMP een gedrocht van een programma is dat eigenlijk net te weinig kan om nuttig te zijn...
Integenstelling tot andere mensen (blijkbaar) bevalt WMP versie 10 mij prima. Niet teveel zooi, niet te weinig zooi en een leuk uiterlijk. En ja, het is waar dat andere programma's te skinnen zijn...maar zelfs dan denk ik nog steeds niet 'wat wonderlijk mooi.'

Mediamonkey bevalt mij wel redelijk. Ratings zijn zo te zien ook exporteerbaar.
Waar ik nog wel over val is dat elk Album in de tree view zo weergeven wordt:
Album (Artiest1)
Album (Artiest2)
Album (Artiest3)
...
Zo krijg je per album eigenlijk wel 20 albums soms. :/

Toch lastig...in WMP race ik door zo de lib. heen, hier zie ik me dat niet zo snel doen...

[ Voor 19% gewijzigd door Saturnus op 03-02-2009 01:08 ]

Pagina: 1