[Asus] Verschillende BSOD's bij kopieren grote blokken data

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:18
Mja, ik heb hier dus al een twee-tal jaar een PC staan van Snogard, in die tijd was dat een goedkope winkel, maar als je met RMA zit ben je dus wel dik de zak, want iedere keer naar die winkel in Keulen vanuit Beringen, Belgisch Limburg is geen pretje. Tot zover, no comment daar op ;)

Het systeem:

Asus P5N32 SLI premium wifi ap editon
Core 2 duo E6600, non OC
2xVS1GB667D2

eigenlijk deze config: http://tweakers.net/gallery/sys/12960

Dat ding staat hier al een tijd, en ik bleef maar BSOD's krijgen. na nu net nog een nieuw setje ram geheugen voor mijn server gekocht te hebben, heb die er eens in gepropt, nog steeds bsods, die varieren van vanalles:

kernel data inpage error
a thread or process crucial to the system has unexpectedly stopped...

verschillende herinstalls gedaan, maar dat hielp allemaal niets.

Wat heb ik zelf al gedaan...
  • Ram geheugen volledig geswapped met andere latjes
  • totaal andere combo's van gebruikte banken met totaal verschillende latjes van verschillende merken/latencies...
  • Andere CPU, ipv mijn E6600 heb ik eens getest met de E4600 van de server
En nog blijf ik BSOD's hebben, ik heb ook al vier nachten (!) aan een stuk memtest laten draaien, GEEN (!) errors, niets. Maar dat kan het bijna niet zijn, heb ook ander ram gebruikt

De pc is ook getest buiten mijn huis bij een kameraad met een andere schijf, nog altijd bsod's...

Onderhand was ik het beu en werd ik er ziek van, dus het systeem stond daar maar stof op te doen, spijtig, want ik had er heel wat meer mee kunnen doen.

Ik weet dus nu nie tmeer wat te doen, binnenkort test ik met een adnere voeding, maar daar zou het ook niet aan mogen liggen, ik wijd het ergens aan het mobo wat rot doet...

Nu, hoe kan je testen of met welk tooltje (off-boot, dus met een boot-cd, om dan zo software-matige problemen uit te sluiten) je verbinding die gebruikt wordt om data in grote blokken te verplaatsen te testen?

Enige tips en advies zijn ook welkom, ik blame dus het mobo, veel schiet er niet over...

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47
a thread or process crucial to the system has unexpectedly stopped

Deze foutmelding heb ik een keer gehad met een firewall, deze verwijderd en een andere erop gezet toen was het weg.
Hier wil ik mee zeggen dat je alles schoon kunt installeren, en dan 1 voor 1 software erop doen, en dan kijken wanneer het gebeurd.

• HyperBart
jan99999 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:46:
a thread or process crucial to the system has unexpectedly stopped

Deze foutmelding heb ik een keer gehad met een firewall, deze verwijderd en een andere erop gezet toen was het weg.
Hier wil ik mee zeggen dat je alles schoon kunt installeren, en dan 1 voor 1 software erop doen, en dan kijken wanneer het gebeurd.
het gebeurde zelfs toen ik gewoon een xp zonder drivers er had opgezet
daarna ook met drivers

en ik heb een wifi en een 2 gigabit verbindingen op dat mobo, dus het ligt ook niet aan de switch waar ie ophangt he... (ik kopieerde vooral van mijn server af, maar tussen partities vloog ie er ook uit hoor)

en ik heb met 3 XP's geprobeerd..., twee keer een sp2 en één keer een gewone XP, en iedere versie was anders en verschillend verkegen, maar wel steeds een goede bron, dus geen warez....

de voeding zou toch ook geen probleem mogen zijn he ?

Het ding lever normaal 420 Watt...

[ Voor 30% gewijzigd door HyperBart op 27-01-2009 22:18 ]

Verwijderd

Ik heb dezelfde problemen gehad met dit moederbord. Bij mij ging het mis als ik nvidia netwerk drivers installeerde op win xp. Elke keer als dat gebeurde dan ging het mis ook bsods achter elkaar aan. Vista heb ik nooit fatsoenlijk aan de praat gekregen. Mijn oplossing is geweest geen Asus mobo meer

• HyperBart
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:34:
Mijn oplossing is geweest geen Asus mobo meer
Check...

Ik ben het beu met dat ding man, iedere keer die BSOD's, en idd, ik dacht eerst dat mijn gigabit poorten naar de filistijnen waren, maarree tsja, als je het ook tussen partities hebt.....

Heb je exact hetzelfde ?

• HyperBart
Beetje schoppen:
is er niemand die nog kan bedenken welk tooltje zeker aangeeft dat het het mobo is ?
Modbreak:Niet binnen 24u schoppen. Je loopt hier al lang genoeg rond om dat te weten.

edit: heel strange, maar via wireless blijft het nu toch even duren eer ik iets krijg... (krijg dus niets)

update2: hij heeft er nu geen last van, maar hij begint nu wel met "unknown hard error" naar mij te smijten...

Maar dat kan ook weer aan een "goede periode" liggen.

Ik moet wel zeggen, kheb er nu geen scherm aan hangen, maar daar kan het toch ook niet aan liggen, ik ben bezig via RDP op die pc...

Ik denk dat ik gewoon voor de korte pijn ga kiezen, een beetje meer risico ga nemen, en ik ga het bord vervangen met een Gigabyte GA-EP45T-DS3R (rev. 1.0), gigabyte laat me voorlopig niet in de steek, hoor ik positieve dingen van en is voor mensen vaak de tweede keuze na Asus, ik vind asus een beetje brol, in het algemeen geen goede ervaringen mee en in mijn omgeving van vroeger ook niet, ik was zo koppig om toch voor Asus te kiezen...

Ik heb wrschlk pech met dit Mobo, en daardoor kies ik nie tmeer voor asus, in de winkel waar ik werkte had ik iedere keer een wrang gevoel als ik een asusje zag. Ik vind hun totale systemen zoals hun eeepc's dan wel weer wat...

maar mobo's en andere elektronica op een pcb van hun, neen, toch niet meer...

update 3: fuck it man... weer bsod, nu met process or thread... en khad nog niet eens iets gedaan

[ Voor 114% gewijzigd door dion_b op 29-01-2009 01:10 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HyperBart schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 00:12:
Beetje schoppen:
is er niemand die nog kan bedenken welk tooltje zeker aangeeft dat het het mobo is ?
Nog los van het loze schoppen - nee er is niet zo'n tool. Eea wordt uitgelegd in:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Je zult gewoon de handen uit de mouwen moeten steken. Uiteindelijk is enige zekere manier van weten of het aan het mobo ligt het testen met een ander mobo. Maar voor die tijd is er nog genoeg dat je kunt doen wat in de troubleshooter staat en jij niet meldt (zo meld je niets over de voeding uitsluiten of de boel buiten de PC kast testen)

Oslik blyat! Oslik!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:34:
Ik heb dezelfde problemen gehad met dit moederbord. Bij mij ging het mis als ik nvidia netwerk drivers installeerde op win xp. Elke keer als dat gebeurde dan ging het mis ook bsods achter elkaar aan. Vista heb ik nooit fatsoenlijk aan de praat gekregen. Mijn oplossing is geweest geen Asus mobo meer
Probeer eens wat hier gezegt wordt.

En probeer eens een andere voeding.
Installeer een programma die het voltage meet, zodat je de variatie van je voeding kunt zien.

• HyperBart
Ja, nu heb ik dus een xp er op gegooid, alle drivers, behalve van ééntje, een unknown device die ik nog niet direct kan thuisbrengen

Zit ik even data te kopieren: geen bsod's :X

En hij gaat hoor...

edit:voorlopig... ;)

edit 2: tsja, wat kan ik zeggen, heel wat andere en nieuwe drivers, VOORLOPIG krijg ik niets, toekomst moet weer wat uitwijzen, op dit moment draait ie ook nog steeds met de E4600 van de server, binnenkort wordt dat weer geswapped (of zodadelijk nog ;) ) en tsja, als het dan blijft gaan, dan is het OK, dat mobo komt toch zowiezo, ik vertrouw dit bord niet meer...
Dat unknown device is ook geinstalled... die kwam vroeger niet, ik denk dat het te maken heeft met nieuwe driverpakketen die dit systeemdevice niet mee installeren, en daar staat nu voor dit bord een aparte driver online...

Zie ook dat ze meer voor RAID en Sata online hebben gezet, onder andere ook voor bij de start al je RAID te configgen zodat je XP al in RAID 0 of 1 of 5 of whatever kan installeren...

[ Voor 74% gewijzigd door HyperBart op 30-01-2009 00:28 ]

• HyperBart
Nu heb ik dus een nieuw mobo'tje

IS DIE OOK NAAR DE ZAK (niets mee verneuqt), aangesloten op voeding, alles wat je wil, die boot dus niet...

voeding werkt nog wel (als in "start op") heb eens getest door de groene draad en de zwarte kort te sluiten, dan spint de voedingsventilator op, multimeter voorlopig nog niet ter beschikking, maar heb een tweede voeding van Antec van 550W en die doet het ook niet...

Nieuw Gigabyte mobo is op volgende manieren getest
2 voedingen; 430W en 550W
zonder RAM
met ram
zonder graka en zonder ram
met graka en met ram

alle opties nog eens combineren met "zonder of met HDD" en je hebt het wel....

Ohja, powerpinnetjes op mobo ook handmatig kort gesloten... NIETS
via andere switch, de resetswitch aansluiten op de powerpinnetjes om te kijken of de schakelaar niet brak is, niets....

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:03

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

probeer eens de System Error code te vinden in windows Event Vieuwer, en stel in dat ie niet automatisch opnieuw opstart na een BSOD
heb je toevallig de volgende codes ? "0x00000077 of 0x0000007A"
ik heb deze atm zelf op (tijdelijke) mainpc maar t zou misschien helpen om de kabels van de harde schijven (indien sata) te verwisselen (heb ik ergens gevonden , nog niet kunnen verifieren) en zoek eventueel op de parameters die in de log van even t viewer staan :)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• HyperBart
Mja, dat bord is nu toch weg, dus dat maakt niet uit, wat ik wel curieus vind is dat ik weer de pech heb om een ander defect mobo van ee andere fabrikant te ontvangen...

Komaan, what are the odds van 2 defecte mobo's van twee verschillende fabrikanten met twee verschillende chipsets te hebben ?

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Heb je wel eerst getest met Memtest86+ ? :P Dus voor een Windows-installatie.
Als je daarin bergen met fouten krijgt, dan zit er al iets niet lekker. Dus dan hoef je Windows sowieso niet te installeren, want dat is een recept voor BSOD.

Ik lees het nu in je OP, dat je memtest wel getest hebt en geen fouten geeft. sorry.
Dat word dan een derde bord, kijk ook of je geheugen echt compatible is met het vervangende bord.

[ Voor 25% gewijzigd door bitshape op 10-02-2009 11:55 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Verwijderd

tja, je hebt pech of niet he :P

wel jammer dat je het andere bord hebt weggedaan, was wel benieuwd wat het nu veroorzaakte (drivers waarschijnlijk?) en heb je heel misschien niet korstsluiting via de kast( waarschijnlijk heb je het mobo al buiten je kast getest , maar toch effe vragen ;) anders heb je wel veel pech indd

• HyperBart
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:52:
tja, je hebt pech of niet he :P

wel jammer dat je het andere bord hebt weggedaan, was wel benieuwd wat het nu veroorzaakte (drivers waarschijnlijk?) en heb je heel misschien niet korstsluiting via de kast( waarschijnlijk heb je het mobo al buiten je kast getest , maar toch effe vragen ;) anders heb je wel veel pech indd
Beide borden heb ik nog niet BUITEN de pckast getest, de voeding daarentegen heeft wel al buiten de case gedraaid...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HyperBart schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:55:
[...]

Beide borden heb ik nog niet BUITEN de pckast getest, de voeding daarentegen heeft wel al buiten de case gedraaid...
Dat staat niet voor niets in de troubleshooter :o

Als straks blijkt dat dat het probleem was heb je voor niets een ander mobo gekocht...

Oslik blyat! Oslik!

• HyperBart
HyperBart schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:55:
[...]

Foutje, in de les aan het type en niet opletten:
Asus mobo heeft buiten de kast gedraaid met de Tagan voeding
Gigabyte heeft binnen de kast alleen gedraaid met tagan voeding IN de kast en daarna eens met de Antec voeding UIT de kast

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

misschien is je SB oververhit? (of gewoon brak)
zitten je hdd kabels goed vast?

[ Voor 45% gewijzigd door AlexanderB op 10-02-2009 19:00 ]

• HyperBart
AlexanderB schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:00:
misschien is je SB oververhit? (of gewoon brak)
Over welk mobo heb je het nu? dat Asus? Zou wel vreemd zijn, werd warm, maar ik heb toch behoorlijk wat Fans, kon ik ook niet direct checken...

Ik heb ooit wel geweten dat mijn cpu wat warm werd, maar dat was gewoon een te laag ingestelde threshold voor af te gaan van het beepalarm van die asustools in windows
zitten je hdd kabels goed vast?
13 keer verwisseld en aangedrukt enz...
Pagina: 1