Mja, ik heb hier dus al een twee-tal jaar een PC staan van Snogard, in die tijd was dat een goedkope winkel, maar als je met RMA zit ben je dus wel dik de zak, want iedere keer naar die winkel in Keulen vanuit Beringen, Belgisch Limburg is geen pretje. Tot zover, no comment daar op 
Het systeem:
Asus P5N32 SLI premium wifi ap editon
Core 2 duo E6600, non OC
2xVS1GB667D2
eigenlijk deze config: http://tweakers.net/gallery/sys/12960
Dat ding staat hier al een tijd, en ik bleef maar BSOD's krijgen. na nu net nog een nieuw setje ram geheugen voor mijn server gekocht te hebben, heb die er eens in gepropt, nog steeds bsods, die varieren van vanalles:
kernel data inpage error
a thread or process crucial to the system has unexpectedly stopped...
verschillende herinstalls gedaan, maar dat hielp allemaal niets.
Wat heb ik zelf al gedaan...
De pc is ook getest buiten mijn huis bij een kameraad met een andere schijf, nog altijd bsod's...
Onderhand was ik het beu en werd ik er ziek van, dus het systeem stond daar maar stof op te doen, spijtig, want ik had er heel wat meer mee kunnen doen.
Ik weet dus nu nie tmeer wat te doen, binnenkort test ik met een adnere voeding, maar daar zou het ook niet aan mogen liggen, ik wijd het ergens aan het mobo wat rot doet...
Nu, hoe kan je testen of met welk tooltje (off-boot, dus met een boot-cd, om dan zo software-matige problemen uit te sluiten) je verbinding die gebruikt wordt om data in grote blokken te verplaatsen te testen?
Enige tips en advies zijn ook welkom, ik blame dus het mobo, veel schiet er niet over...
Het systeem:
Asus P5N32 SLI premium wifi ap editon
Core 2 duo E6600, non OC
2xVS1GB667D2
eigenlijk deze config: http://tweakers.net/gallery/sys/12960
Dat ding staat hier al een tijd, en ik bleef maar BSOD's krijgen. na nu net nog een nieuw setje ram geheugen voor mijn server gekocht te hebben, heb die er eens in gepropt, nog steeds bsods, die varieren van vanalles:
kernel data inpage error
a thread or process crucial to the system has unexpectedly stopped...
verschillende herinstalls gedaan, maar dat hielp allemaal niets.
Wat heb ik zelf al gedaan...
- Ram geheugen volledig geswapped met andere latjes
- totaal andere combo's van gebruikte banken met totaal verschillende latjes van verschillende merken/latencies...
- Andere CPU, ipv mijn E6600 heb ik eens getest met de E4600 van de server
De pc is ook getest buiten mijn huis bij een kameraad met een andere schijf, nog altijd bsod's...
Onderhand was ik het beu en werd ik er ziek van, dus het systeem stond daar maar stof op te doen, spijtig, want ik had er heel wat meer mee kunnen doen.
Ik weet dus nu nie tmeer wat te doen, binnenkort test ik met een adnere voeding, maar daar zou het ook niet aan mogen liggen, ik wijd het ergens aan het mobo wat rot doet...
Nu, hoe kan je testen of met welk tooltje (off-boot, dus met een boot-cd, om dan zo software-matige problemen uit te sluiten) je verbinding die gebruikt wordt om data in grote blokken te verplaatsen te testen?
Enige tips en advies zijn ook welkom, ik blame dus het mobo, veel schiet er niet over...