Toon posts:

linux mandrake freezed bijna altijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mandrake 7.2 freezed heel regelmatig, en bijna altijd als ik de scrollbars gebruik. Het probleem doet zich zowel in KDE als in Gnome en IceWM voor.
Aangezien ik -nog- geenenkel commando ken (ik ben nog op zoek naar een goede manual) het ik commando-modus nog niet gebruikt.
Op internet gaan via mijn kabelmodem lukt ook niet hoewel ik mijn netwerkkaart heb kunnen installeren.

Was ik die crashes van Windows beu, nu doet linux het ook....

HW: pentium 166, 80 Mb, 2+10Gb HD(voor die tweede gebruik ik ezdisk, misschien ligt daar het probleem).
(inderdaad geen supernieuwe machine maar hij werkt nog goed genoeg voor office/internet/email/dreamweaver/Settlers II - de programma's die ik gebruik) (maar ik plan een nieuwe binnenkort)

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 18:21 schreef ToG het volgende:
HW: pentium 166, 80 Mb, 2+10Gb HD(voor die tweede gebruik ik ezdisk, misschien ligt daar het probleem).
Ik draai nu zelf ook een Mandrake 7.2-distro sinds een paar dagen, maar zelfs op een Pentium 200 met 40MB geheugen is KDE niet supersnel. Tis best een zware grafische interface. Misschien zijn de huidige versies van windowmanagers iets te zwaar voor je config?

-edit- Kater |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 18:30 schreef MrBig het volgende:

[..]

Ik draai nu zelf ook een Mandrake 7.2-distro sinds een paar dagen, maar zelfs op een Pentium 200 met 40MB geheugen is KDE niet supersnel. Tis best een zware grafische interface. Misschien zijn de huidige versies van windowmanagers iets te zwaar voor je config?

-edit- Kater |:(
vreesde ik ook al
eigenlijk wel afgang vind ik....
win 3.1 op mijn 386 werkt beter dan linux op mijn pentium met 20x meer geheugen en 8 zoveel processorkracht.
weet er iemand een goede windowsmanager die vlot werkt op mijn computer?

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:13

hilgo

Clear your mind of can't.

eigenlijk wel afgang vind ik....
win 3.1 op mijn 386 werkt beter dan linux op mijn pentium met 20x meer geheugen en 8 zoveel processorkracht.
Tsja, vind ik een beetje appels met peren vergelijken. Je pakt de laatste versie van Mandrake en gaat die vergelijken met Win3.1. Draait Win ME of Win2k dan zo soepel op een pentium 200 ? Denk het niet... Laat staan op een 386.

Discogs

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Gnome en icewm horen goed te werken. Ik heb het laatst ook nog eens op een pentium 200mmx met 64mb ram getest. Iemand die ik ken draait zelfs kde2 op een 166mmx met maar 32mb geheugen, bij hem gaat het inderdaad traag.
Probeer gewoon icewm en gnome. (Misschien doe je iets fout)

Verwijderd

heb je de logfiles ingekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 19:12 schreef Paz het volgende:
heb je de logfiles ingekeken?
Na nog wat geexperimenteerd te hebben (om meestal na 1 minuut weer 5 minuten lang te moeten opstarten): Volgens gnome staat mijn hostname niet in etc/hosts, en kunnen er daardoor problemen zijn.

Weet iemand hoe ik hem toevoegen zonder grafische interface?
(want dat wil toch niet lukken).
Pagina: 1