[ISCSI] Geldigheid cache? Vernieuwen structuur?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een thuisserver met daarop Linux Fedora Core 10. Daarin zitten 3 schijven:
- WD 160GB SATA (voor OS)
- WD 500GB SATA (2x voor server)

De 500GB schijven zijn gebruikt in een RAID1 configuratie (softraid, via mdadm).

Daarnaast heb ik iscsi-target geïnstalleerd en heb ik de raidpartitie (/dev/md0) als Lun 0 gebruikt waardoor ik via een iscsi initiator deze schijf kan gebruiken.
Als iscsi initiator gebruik ik de standaard initiator van Microsoft en op Mac OS X de initiator van globalSAN.

Nu werkt alles prima, de schijf is geformatteerd als NTFS en is in alle systemen te zien en te gebruiken. Nu vraag ik me alleen af wanneer die schijf zich "ververst". Als ik bijv. op PC A een bestand aanmaak zie ik deze niet op PC B. Hiervoor moet ik elke keer de connectie opnieuw leggen.

Kan dit anders? Ik had verwacht dat het werkte als een netwerkshare, gewoon aanmaken en de rest van de PC's zien dat bestandje automatisch... ik gebruik iscsi omdat ik KPN backup gebruik en mijn data op een andere PC staat. Ik kan met KPN backup geen data van een netwerkschijf halen dus doe ik het maar zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dat je het verschil moet zoeken in de 2 "merken" initiators. Als ik hier zo een beetje om mee heen kijk (Windows-servers), zijn bestanden realtime zichtbaar op alle machines die tegen dezelfde LUN's babbelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een map aangemaakt op een Windows PC die ik nu wel zie onder Linux echter als ik dan ls -sla doe dan krijg ik vervolgens de foutmelding:

code:
1
ls: cannot access _BACKUP: Input/output error

Hoe zijn jullie schijven ingedeeld? Gewoon NTFS? Waardoor kan deze fout ontstaan zijn? Welicht is dit ook de reden waarom ik hem onder Mac OS X niet zie?

EDIT:

In mijn /var/log/messages staan de volgende meldingen:
code:
1
2
Trying to read non-allocated mft records (280113 > 278857): Illegal seek
ntfs_mft_record_read failed: Illegal seek

Deze heb ik trouwens ook eens eerder gehad (gisteren met een hoop bestanden), waarom wordt mijn partitiestructuur om zeep geholpen :s bij een checkdisk van windows vind hij de bestanden wel maar gooit hij ze in een found map...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het enige wat ik me kan voorstellen in jouw situatie is dat de initiators bepaalde "dingen" van de iscsi-omgeving bezet houden en daar misschien corruptie ofzo door veroorzaken?

Even grof gezet; ik werk voornamelijk met redelijke grote NetApp-storage maar aan het eind van het verhaal babbelen al onze Windows-servers op 1 manier (allemaal hetzelfde merk/type initiator, om het zo te zeggen) tegen dezelfde volumes.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof