Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tijden APK in het buiteland

Pagina: 1
Acties:

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Topicstarter
Waarschijnlijk weet ik het antwoord al, maar toch wie weet zijn er andere manieren.

Binnenkort ga ik waarschijnlijk voor langere tijd naar het buitenland en het plan is de auto mee te nemen. Helaas moet 3/4 maandan na vetrek de APK verlengt worden (blijft daar 5 maanden). Is het nu zo dat ik dan mijn APK voordat ik wegga moet verlengen en dit dus gewoon extra vroeg moet doen? Of kan je een soort van uitstel krijgen?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22
Je kunt zover ik weet gewoon APK doen 2 maanden voordat ie afloopt en dan is de geldigheid de huidige datum + 1 jaar. Je kunt ook eerder doen en dan is het volgens mij nu + een jaar.

Let er trouwens ook op dat je verzekering zolang dekking heeft in het buitenland. Meestal is het maar maximaal iets van een paar maanden aaneengesloten.

P.s. Volgens mij kun je tegenwoordig ook in buitenland APK doen.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Volgens de RDW site is het maximaal 2 maanden naar voren te halen zonder dat de "oude" datum verandert.

Quote:
Keuren tot twee maanden vooraf
U kunt uw voertuig tot twee maanden vóór de eerstvolgende APK-vervaldatum laten keuren. De oude vervaldatum wordt dan, afhankelijk van de geldende keuringsfrequentie, met 1 of 2 jaar verlengd. Laat u uw voertuig meer dan twee maanden vóór de APK-vervaldatum keuren, dan krijgt uw voertuig een nieuwe APK-vervaldatum.

Bron

[ Voor 3% gewijzigd door ajhaverkamp op 27-01-2009 15:41 ]

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Persoonlijk lijkt het me verstandig je auto te laten keuren voordat je naar het buitenland vertrekt.. Dit met het oog op de APK die anders verloopt (ik ga er even van uit dat je de auto niet in het buitenland wilt/gaat keuren), maar ook voor het gemak.. Aangezien je best een tijdje weg gaat, lijkt het me verstandig om de auto van te voren helemaal klaar voor vertrek te hebben.. Nu kan je hem nog laten nakijken (en eventuele reparaties uit laten voeren), zodat je in het buitenland niet voor verrassingen komt te staan..

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:44:

[knip]

(ik ga er even van uit dat je de auto niet in het buitenland wilt/gaat keuren)
Dat kan toch sowieso niet? Wat een tijd geleden nog bij zo'n autoprogramma: veel mensen die in het buitenland zitten voor langere tijd klagen dat ze eens per jaar met hun auto terug naar Nederland moeten om hem te laten keuren.
maar ook voor het gemak.. Aangezien je best een tijdje weg gaat, lijkt het me verstandig om de auto van te voren helemaal klaar voor vertrek te hebben.. Nu kan je hem nog laten nakijken (en eventuele reparaties uit laten voeren), zodat je in het buitenland niet voor verrassingen komt te staan..
Met alleen een keuring zou ik niet gerust zijn: ik zou er meteen een kleine/grote beurt bij doen (net wat nu van toepassing is).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
APK kan zakelijk al in Belgie gebeuren bij wijze van proef, en Spanje wordt genoemd als alternatief voor particulieren in de toekomst. Maar goed, op dit moment moet je APK in nl doen inderdaad.

Ik zou met het oog op de lange reis idd de keuring gewoon nu alvast uitvoeren. :)

Verwijderd

Grrrrrene schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:24:
[...]

Dat kan toch sowieso niet? Wat een tijd geleden nog bij zo'n autoprogramma: veel mensen die in het buitenland zitten voor langere tijd klagen dat ze eens per jaar met hun auto terug naar Nederland moeten om hem te laten keuren.

[...]

Met alleen een keuring zou ik niet gerust zijn: ik zou er meteen een kleine/grote beurt bij doen (net wat nu van toepassing is).
Onderhoud voer je uit wanneer de wagen op km's is, niet omdat je het goed uitkomt. Het is maar voor 5 maanden, geen jaar.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 11:10
Vergeet ook niet dat je tegenwoordig van de RDW automatisch een boete krijgt bij te laat keuren.

Dit gaat gewoon via de computersystemen zeg maar, dus waar je bent maakt niet uit. De boete gaat naar de kentekenhouder.

En inderdaad je verzekering even bellen.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:18

AMDFreak

Intel is zo..

Volgens mij gaan de meeste Nederlandse verzekeraars tot 50dagen aan een gesloten in het buitenland.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 07:45
Master__R schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:30:
Vergeet ook niet dat je tegenwoordig van de RDW automatisch een boete krijgt bij te laat keuren.

Dit gaat gewoon via de computersystemen zeg maar, dus waar je bent maakt niet uit. De boete gaat naar de kentekenhouder.

En inderdaad je verzekering even bellen.
Klopt. Je krijgt tegenwoordig wel een brief van ze met een herinnering dat je APK gaat aflopen. Wel netjes vind ik.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Topicstarter
Bedankt alle voor de info, ik zal het er eens over hebben met de garage. Het is niet dat ik in deze periode helemaal neit terug kom in NL. Maar het is zonde om het weekend dat je terug bent door te brengen in de garage ;-)

Ook bedankt voor de tip mbt verzekering, ik zal dit navragen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Standaard is 3 maanden verzekeren bij de meeste verzekeraars. Ik heb destijds bij mijn stage een verlenging naar 6 maanden aangevraagd, wat met moeite lukte aangezien ik toen net een auto had gekocht en geen schadevrije jaren had.

Ook ik ga dit jaar voor langere tijd naar het buitenland: een jaar Noorwegen. Vertrek is ergens in April, APK loopt half mei af. Kan ik nog mooi half maart een keuring laten doen in combinatie met een "kleine beurt".
Enige waar ik voor mezelf nog moeilijkheden zie is dekking krijgen voor het hele jaar in Noorwegen. Er zijn weinig maatschappijen die daar zin in hebben, en degenen die dat wel doen zijn ook meteen de hele dure maatschappijen.

Verwijderd

Ik herrinerde met net dit bericht. In BELGIE is het blijkbaar zo dat als jij in het buitenland zit voor jouw werk je 24/7 gedekt wordt door je werkgever (dus, maar ik ben er niet zeker van) kan het zijn dat als je een ongeval heb dit dus als arbeidsongeval is dat je werkgever hier moet tussenkomen.

bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De-Gedachte/article/detail/411132/2008/09/10/Verkrachting-medewerkster-ambassade-Teheran-was-arbeidsongeval.dhtml
Ik moet er wel op wijzen dat het in de bron over de verkrachting van een medewerkster van ambassade gaat en gaan auto ongeval.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

we hebben het over over een apk van 25 euro ofzo ?

ik zou de garage even bellen om hem gewoon te laten keuren, en de datum dan maar zo laat mogelijk in te laten gaan. (wel ff checken) dat zou je hooguit 1/2 maanden "kosten" is 5 euro ?

Iperf

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat in belgie je werkgever verantwoordelijk is voor je verblijf in het buitenland verandert niks aan het feit dat je je aan de voorwaarden van je autoverzekering dient te houden.
In mijn geval heb ik straks zeer waarschijnlijk 2 banen: zowel een Noorse als een Nederlandse en blijf ik voor de belasting gewoon Nederlander.
Als je helemaal niks met je verzekeraar regelt, en je krijgt na die 3 maanden een aanrijding, dan keert je verzekering gewoon niet uit als het even kan en wijzen ze je op de polisvoorwaarden. Zoiets wil je niet hebben in het buitenland.

Verwijderd

Misschien dat je ongeval dan gedekt wordt door de verzekering van de werkgever, niet zeker welliswaar.
Normaal gezien betaalt je verzekering altijd uit maar, mocht jij je polisvoorwaarden geschonden hebben vorderen ze het bedrag van de uitbetaling bij jou terug.
Pagina: 1