Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Publisher 2007] onthoudt geen printerinstellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over een Windows XP SP3 computer met daarop Office 2007 geinstalleerd, waaronder Publisher. Publisher 2007 onthoudt de laatstgekozen printer instellingen (die de gebruiker ingegeven heeft) niet, terwijl dat voorgaande versies (2003, 2002, 2000) dit wel deden. Is hier iets aan te doen?
De situatie is namelijk dat er vanuit publisher geprint wordt op een (OKI) printer met veel verschillende lades en veel verschillende soorten papier. Elke keer als de gebruiker een printopdracht geeft moet hij/zij in Publisher het papierformaat, de lade, etc. selecteren. (Meerdere printers installeren voor dezelfde OKI helpt ook niet, omdat het niet alleen gaat om printerinstellingen, maar ook om publicatieinstellingen)...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Kick, niemand ervaring hiermee of een (mogelijke) oplossing? :'(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Publisher is zegmaar niet het meest gebruikte tool binnen de Office-Suite, blijkt :P

Ik heb het ook nooit gebruikt, dus kan weinig zinnigs zeggen. Kan je niet (met VBA) de printknop overloaden resp. een knop per instellingenset maken?

Los daarvan, als het nu opeens niet meer is kan een bugreport doen misschien op termijn helpen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:00:
Publisher is zegmaar niet het meest gebruikte tool binnen de Office-Suite, blijkt :P

Ik heb het ook nooit gebruikt, dus kan weinig zinnigs zeggen. Kan je niet (met VBA) de printknop overloaden resp. een knop per instellingenset maken?

Los daarvan, als het nu opeens niet meer is kan een bugreport doen misschien op termijn helpen.
Het werkt niet meer sinds het Officepakket geupgrade is naar versie 2007. Het pakket is eigenlijk niet geupgrade, maar de machine is vervangen door een nieuw exemplaar waarop Office 2007 geinstalleerd staat. Verder heb ik weinig tot geen ervaring met VBA. Ik denk ook niet dat een bugreport helpt omdat het niet onthouden van de printerinstellingen geen bug is, maar mogelijk een functie die in versie 2007 is komen te vervallen?