• Grishnack
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-08-2025
Beste tweakers,

Ik bekijk jullie site nogal vaak, maar heb tot nu toe nog niet een account aangemaakt. Nu wel. De reden hiervan is dat ik problemen met m'n computer heb die mij de pet te boven gaan.

Een tijdje geleden kreeg ik problemen met mijn moederboard omdat die mijn memory dual niet meer pakte. Ik heb toen contact gehad met de producent en het moederboard opgestuurd ter reparatie (RMA). Hij pakt mijn geheugen nu wel goed. De echte problemen zijn pas begonnen nu ik het gefixte (?) moederboard weer terug heb.

Ten eerste is mijn raid0 weg. Het gekke ervan is dat deze raid uit 2 schijven bestaat (2x samsung HD502IJ) en hij 1 van deze schijven wel toerekent aan de raid, maar de andere niet. Beide wel of beide niet zou ik begrijpen, maar 1 snap ik niet.

Mijn tweede probleem is dat mijn videokaart niet goed meer werkt. Ik heb die raid0 maar even gelaten voor wat het is en weer een OS (Windows Vista) geinstalleerd op een 3e hardeschijf die ik nog had liggen. Als ik de laatste drivers (van ATI zelf) installeer krijg ik in de device manager error code 43. Als ik Widows de opdracht geef drivers voor me te zoeken krijg ik error code 39.

Enig idee wat ik kan doen? Bij voorbaat dank.

P.s. hier mijn computer specs:
Moederboard: Gigabyte P35-S3 rev 1.0
CPU: Intel Q6600
Videokaart: Club3d ATI HD 2600 Pro (512MB)
Geheugen: 2x Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5, Kit w/two matched ValueRAM 2048MB DDR2
Hardeschijven: 2x Samsung HD502IJ (zouden beide in raid0 moeten zijn), 1x oude IDE Maxtor schijf (waar ik even Windows Vista op heb geinstalleerd)

Verwijderd

Dit probleem komt mij erg bekend voor toen ik wat aan het klooien was met Raids,
Ik weet niet zeker meer hoe ik het heb opgelost ( soms krijg je een ingeving en lukt het :P ), maar je zou kunnen proberen je bios te resetten, te booten van je vista disk en dan beiden Hd's ( als ze gevonden worden ) te formatteren. Als dat niet lukt kan je proberen de schijven één voor één te formatteren en/of ze op een andere s-ata poort te zetten. Zorg er in ieder geval voor dat er op geen enkele manier informatie voor een mogelijk raid achter blijft ( zo had mijn moederbord ook een jmicron raid controller waar ik ook nog wat in had gekloot ).

Over je videokaart zou ik het zo snel niet weten, maar probeer je drivers te uninstalleren ( je hebt daar een erg handig programmaatje voor ik ben alleen de naam even kwijt, misschien weet een andere tweaker waar ik het over heb ) Succes!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:22

Zenyatta

Tsjakka!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:11:
(...)

Over je videokaart zou ik het zo snel niet weten, maar probeer je drivers te uninstalleren ( je hebt daar een erg handig programmaatje voor ik ben alleen de naam even kwijt, misschien weet een andere tweaker waar ik het over heb ) Succes!
Misschien dat je hier een programma kan vinden om je drivers te verwijderen. Misschien dat je met een oude, gratis versie al succes hebt...

En dan maar proberen met de nieuwste drivers van Ati. Moet je alleen even zoeken op hun site, denk ik.

The answer is 42.