Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-11 11:43
Via via ben ik benaderd door een plaatselijke sportvereniging of ik het beheer van hun site over wil nemen. Ze zijn niet tevreden met de huidige webmaster, m.n. wat betreft updates en bereikbaarheid.

De vraag is nu natuurlijk; wat kost ik. Ik beschik over een webdesign-gerelateerde KvK inschrijving, dus het is allemaal wit en netjes. Die inschrijving had ik vooral onder het mom "we zien wel" (en voor de grootverpakkingen varkenshaas bij de Makro :P). Maar eigenlijk wordt dit mijn eerste echte opdracht, vandaar dat ik het kostenplaatje nog niet helemaal helder heb.

Zoeken op GoT levert vooral resultaten op van mensen die 40 uur per week webmaster zijn bij 1 grote site, maar niet van mensen die enkele uren per week een site beheren, naast hun reguliere baan.
  • Ik denk dat ik - na grondig herdesign - zo'n 3 uur per week bezig ben met updaten, foto's uploaden, ranglijsten updaten etc.
  • Bij mijn huidige baan verdien ik omgerekend een kleine 17 euro per uur. Laten we het afronden naar 20 euro.
  • De vereniging heeft een betalend ledenbestand in de orde van grootte 300.
Dit zou neerkomen op een kostenplaatje van 240 euro per maand ex BTW.

Is dat redelijk?

[ Voor 12% gewijzigd door Captain Pervert op 27-01-2009 14:58 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zou niet op een vast bedrag gaan zitten, wel gunstig natuurlijk als je minder dan 3 uur per week bezig bent, maar moet je door problemen opeens flinke overuren draaien moet je wel vooraf hebben afgesproken dat dit per uur er bovenop komt.

Wat betreft het updaten/foto's, is dat niet makkelijker om daar wat goeie scripts voor neer te zetten dat bv de secretaresse oid dit gewoon kan doen? Dat je je puur bezig houdt met onderhoud, niet met het inhoudelijk werk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Captain Pervert
Ik vind het niet erg bezig te zijn met inhoudelijk werk, als ze ervoor willen betalen.
Wat bedoel je met 'niet op een vast bedrag gaan zitten'? Je bedoelt uren noteren, en dit periodiek declareren?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Captain Pervert schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:57:
  • Ik denk dat ik - na grondig herdesign - zo'n 3 uur per week bezig ben met updaten, foto's uploaden, ranglijsten updaten etc.
  • Bij mijn huidige baan verdien ik omgerekend een kleine 17 euro per uur. Laten we het afronden naar 20 euro.
  • De vereniging heeft een betalend ledenbestand in de orde van grootte 300.
Dit zou neerkomen op een kostenplaatje van 240 euro per maand ex BTW.

Is dat redelijk?
Volgens mij stel je de verkeerde vraag :) Ja, voor technisch werk is het zeker redelijk, terwijl het voor het redactiewerk waarschijnlijk overbetaald (en overgekwalificeerd) is.

De echte vraag hier is echter wat de vereniging bereid is te betalen. 12x240=2880 euro per jaar, wat neerkomt op 10 euro per lid exclusief hostingkosten etc.. Mijn persoonlijke mening is dat dat absurd veel is. Ik heb voor een vereniging laatst gehoord wat ze kwijt zijn en dat lag volgens mij orde grootte 5 euro per lid per jaar voor een eenvoudig publiek CMS en online ledenbestand (ASP model). Redactiewerk gebeurt daarbij als vrijwilligerswerk binnen de vereniging (en zo hoort het ook).

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 27-01-2009 15:21 ]

• Captain Pervert
Bedankt voor je antwoord. Nu je dat zo schetst heb je ook wel gelijk.

Mij lijkt dan het beste om per uur te declareren en daarbij een schatting op te geven van de uren in het begin (ongeveer 3 uur per week voor herdesign). Als de site eenmaal klaar is, is het per week natuurlijk ook veel minder werk.

• Rukapul
  • Nu online
En baken de verantwoordelijkheden af. Je zou kunnen denken aan:
• hosting
• e-mail (forwards etc.)
• installatie+onderhoud standaard CMS
• support op gebruik van CMS (voor degenen die de content uploaden)
• eenmalig: ontwerp van de site / template voor CMS

Als je dit kostenefficient doet dan liggen de andere verenigingen binnen bereik ;)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou inderdaad eerst eens overleggen of er wel een reëel budget voor is. Bij de verenigingen waar ik bij zit, is € 200,- meestal al een hoop geld. Als het echt nodig is dan is het er wel, maar als het ook op een andere manier kan zullen ze daar eerst naar kijken.

Ik zou dan ook voorstellen om een goede site met eenvoudige back-end aan te bieden, zodat ze zelf de wijzigingen kunnen maken. Eenmalig een bedrag uitgeven om een goede site te geven zal nog niet zo'n probleem zijn. Maar als ze je € 100,- per maand moeten betalen word het al snel erg veel geld voor een plaatselijke sport vereniging.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Rukapul
  • Nu online
Om een indicatie van kosten te krijgen zie ook http://www.clubwebware.nl

• Philip J. Dijkstra
  • Laatst online: 30-08 12:43
Die reclames waren niet alleen maar grappig.....

Vraag dit soort dingen bij de KvK, die kunnen je minimaal in de juiste richting wijzen.
Vooral voor dingen zoals 'joh, hoeveel belasting moet ik eigenlijk afdragen over dat uurtarief'.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Waarom doe je geen eenmalige update voor een fixed bedrag en doe je de rest obv nacalculatie?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:01
Dinictus208 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:39:
Waarom doe je geen eenmalige update voor een fixed bedrag en doe je de rest obv nacalculatie?
Dat was ook mijn gedachte. Bouw een goed systeem aan de eisen van de eigenaar voor een vaste afgesproken prijs en bied daar een uur per week onderhoud aan (wat denk ik al erg veel is) voor een beetje goede prijs (50 a 100 euro per maand). Laat de vereniging het content zelf doen. Dat lijkt mij het makkelijkst. Zorg eventueel dat extra uren afgesproken zijn in het contract. Bijvoorbeeld 150 of 200 procent van het uurloon.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Ik doe het gratis voor mijn vereniging, en ik moet gewoon mijn contributie betalen. Maar zo draagt iedereen zijn steentje bij :)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk dat van een betaalde webmaster verwacht mag worden dat hij een goed CMS implementeerd zodat redactioneel door de vereniging zelf gedaan kan worden en dat ze jouw alleen nog voor onderhoud nodig hebben. Kosten eerste jaar € 500,- daarna € 250,- anders kunnen ze beter naar een echt bedrijf gaan.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt.
Zorg in ieder geval dat je duidelijke afspraken hebt.
Bijvoorbeeld dat ze complete teksten afleveren en dat je niet á la minuut iets op de website aan gaat passen. Je kan aangeven dat je per grote wijziging een bedrag vraagt, of gewoon max. een uurtje in de week aan de website besteedt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1