Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Dat is normaal. Omdat je systeem de PCI (RAID) controller ziet als SCSI device wordt je schijf ook zo aangemerkt.TheCrius schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:55:
Beste Tweakers,
Laatst heb ik een Silicon PCI kaart gekocht in de hoop dat ik mijn SATA schijf kon gebruiken op mijn PC. Bij het bootten van de PC krijg ik netjes te zien dat er een WDC schijf is gevonden. Na het installeren van de drivers in Windows XP wordt de schijf wel gevonden in Apparaatbeheer (vreemd genoeg als een SCSI?) maar krijgt geen stationsletter.
En als je kijkt bij diskmanagement? Daar zou hij bij moeten staan als de disk goed werkt.Als ik kijk bij Configuratiescherm->systeembeheer staat de schijf er niet bij.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Of hoe kan ik deze schijf wel een letter toewijzen. Zo kan ik er niets mee. Het betreft een 500 GB schijf uit een MyBook.
Nee helaas hier is de schijf niet zichtbaar, alleen mijn hoofd schijf staat hier bij.Terw_Dan schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:02:
[...]
En als je kijkt bij diskmanagement? Daar zou hij bij moeten staan als de disk goed werkt.
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Is het misschien een SATA150 PCI-kaart? In dit geval moet je waarschijnlijk je harde schijf met een jumper aanpassen naar SATA150 om goed herkent te worden. (staat meestal wel op de schijf, soms als "SATA150" soms als "OPT1", soms als iets anders)
Send me your gameboys