[Ervaringen & Problemen] MediaMonkey

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ervaring & Problemen topic - MediaMonkey

Afbeeldingslocatie: http://www.mediamonkey.com/_inc/img/monkey-logo.png

Systeemvereisten:
Eigenlijk erg weinig, een pc met voldoende opslag voor muziek-bestanden
Wat is MediaMonkey in godsnaam?
MediaMonkey staat na jaren van ontwikkeling voor een enorm goed programma om je muziek collectie te ordenen, af te spelen, te hernoemen, in mappen in te delen of wat dan ook :)
MediaMonkey indexeert al je muziek bestanden(MP3, AAC/M4A, OGG, WMA*, MPC, APE, FLAC, WAV, etc.), en zet dit in 1 grote bibliotheek.
Hier kan je nummers renamen, playlists maken, automatisch informatie laten aanvullen vanaf internet(met cover) en nog veel meer.
Wat kan het allemaal?
Een kleine greep uit de functies van MediaMonkey:

-Manage Your Music
-Sync(Met mp3-spelers, ipods, iphones en nog veel meer)
-Record & Convert(Record CDs to your hard drive)
-Identify Tracks(Automatically identify tracks that are missing information)
-Tag(Tags van liedjes aanpassen)
-Organize & Rename
-Playlists
-Burn(cd's branden met muziek)
-Podcast Catcher
-Play
En nog zoveel meer...
Wat je hier kan bekijken _/-\o_
MediaMonkey heeft een Party Mode, wat is dat?
Zoals de site van MediaMonkey het zelf omschrijft:
Use MediaMonkey for Parties or other public places with Party Mode, which allows users to make requests while protecting your library from being modified.

Use the Auto-DJ to automatically play tracks when manually selected tracks run out.

If you need to manage music for a large audience, MediaMonkey is the jukebox for you
Letterlijk een feest mode dus, mensen kunnen verzoekjes aanklikken zonder dat ze in je bibliotheek kunnen rommelen.
Het is af te schermen via een wachtwoord.
Auto-DJ, wtf?
Auto-DJ is een optionele functie in MediaMonkey.
Auto-DJ is eigenlijk een lokale last.fm, het kijkt wat je op het moment draait, wat je het meest draait, op welke uren/dagen en bepaald op basis van die informatie wat je als volgende te horen krijgt :)
Zo stopt je muziek nooit meer met spelen _/-\
Scripting & scripts
Voor MediaMonkey is het vrij eenvoudig zelf plugins te schrijven.
Dit gebeurt door middel van VBS bestanden, en in de wiki van MediaMonkey staan alle objecten uitgelegd.
Wiki

Ook zijn er al enorm veel scripts gemaakt door fanatieke MediaMonkey gebruikers.
Deze staan volop op het forum, en dat kan je hier zien en gratis downloaden :D
Ik wil het downloaden, waaaar?
Downloaden kan via www.mediamonkey.com
Er zijn 2 versies, 1 gratis, en een betaalde.
De gratis versie bevat al enorm veel functies.
De betaalde een paar kleine toevoegingen :
-Multiple Music Collections(Filters and views allow large music libraries to be segmented into sub-collections such as Classical Music, Kids Music, or Contemporary Music, each configured with custom views and playback rules.)
-File Monitor(Use the File Monitor to automatically update your music library to reflect any changes on your hard drive)
-Advanced AutoPlaylists(Create advanced AutoPlaylists which automatically generate a music mix to suit your mood)
-Auto-Conversion and Leveling
-Create Previews
-Use a Sleep Timer(to play your music, gradually fade it over a set period of time, and then turn off your PC)
De kracht van mediamonkey, de snelheid!
MediaMonkey slaat al jouw informatie op in 1 grote database.
Met ongeveer 5000 mp3s is dit bestand 12 MB groot :)
Bibliotheken met meer als 100.000 mp3s vertragen MediaMonkey absoluut niet :)
Het database bestand is ook op een netwerk-locatie te plaatsen(zoals hier thuis), en vanaf elke pc te benaderen.
Zodat iedereen dezelfde, goede, bijgewerkte database heeft :)

Mediamonkey is nog volop in ontwikkeling, en zal soms als je het programma start een update-melding aangeven :) Zonder problemen kan je updaten, je complete bibliotheek blijft intact :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mediamonkey.com/_inc/img/screenshots/manage.jpg

Nou tweakers, barst hier los over jouw ervaring met MediaMonkey en help elkaar.

Regels

-Houdt het netjes
-Ga geen andere software promoten zoals "het softwarepakket wat ik gebruik is lekker veel beter"
-Niet flamen
-Niet spammen

[ Voor 15% gewijzigd door DennusB op 27-01-2009 15:13 ]

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Interessant! :)

Tot-op-heden gebruik ik ... uhmz ... hoe heet dat ding ook alweer; is iets me Oob in de naam, maar dat gaat voornamelijk via internet, is op alle soorten media (ook video's) gericht en is traag. Dit klinkt me interressant in de oren, ik ga er zeker naar kijken.

Tips voor de TS:
• waar is het te downloaden?
• wat kost het?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:01:
Interessant! :)

Tot-op-heden gebruik ik ... uhmz ... hoe heet dat ding ook alweer; is iets me Oob in de naam, maar dat gaat voornamelijk via internet, is op alle soorten media (ook video's) gericht en is traag. Dit klinkt me interressant in de oren, ik ga er zeker naar kijken.

Tips voor de TS:
• waar is het te downloaden?
• wat kost het?
Bedankt voor de tips, de TS is geupdate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Leuk programma, gebruik het ook wel eens, maar kon bij mij, voor dagelijks gebruik, toch niet tippen aan foobar2000

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
udenjpg schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:47:
Leuk programma, gebruik het ook wel eens, maar kon bij mij, voor dagelijks gebruik, toch niet tippen aan foobar2000
Zou je ook kunnen vertellen waarom MediaMonkey dat niet kon ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Redelijk fijn programma... Ik heb er wel twee vragen over. De eerste is: is er ondertussen al fatsoenlijk mee te scrobbelen? Ik heb in het verleden contact gehad met een van de ontwikelaars, maar ben zijn adres kwijt. Ik weet wel dat er geen standaard plugin te vinden is op last.fm en dat de winamp-plug niet meer grandioos werkt.
Tweede: ik heb MM een weekje op mijn 30k+ mp3jes laten rekenen, vooral in verband met het automatisch levelen van mijn muziek, maar vervolgens kon ik dus bij alle bestanden de 'album-artist'-tag (die ik persoonlijk erg vervelend vindt, zeker als die automagisch en zonder controle mijnerzijds wordt ingevuld) verwijderen. Is dat niet gewoon uit te zetten? Als in "ja, wel gain toepassen, nee, niet met je fikken aan (de rest van) de ID3-tags komen"?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Jester.NL schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:28:
Redelijk fijn programma... Ik heb er wel twee vragen over. De eerste is: is er ondertussen al fatsoenlijk mee te scrobbelen? Ik heb in het verleden contact gehad met een van de ontwikelaars, maar ben zijn adres kwijt. Ik weet wel dat er geen standaard plugin te vinden is op last.fm en dat de winamp-plug niet meer grandioos werkt.
Tweede: ik heb MM een weekje op mijn 30k+ mp3jes laten rekenen, vooral in verband met het automatisch levelen van mijn muziek, maar vervolgens kon ik dus bij alle bestanden de 'album-artist'-tag (die ik persoonlijk erg vervelend vindt, zeker als die automagisch en zonder controle mijnerzijds wordt ingevuld) verwijderen. Is dat niet gewoon uit te zetten? Als in "ja, wel gain toepassen, nee, niet met je fikken aan (de rest van) de ID3-tags komen"?
Er is inderdaad ondertussen een goede plugin ontwikkeld voor Last.fm :)
Ik gebruik hem zelf dagelijks :)
Werkt erg fijn :) Ik kan eventueel een keer het zipje uploaden met de 2 benodige files als je dat wilt :)

2. Ik heb geen idee, ik doe niet aan auto-leveling tot nu toe.
Misschien dat iemand anders dit kan beantwoorden ? ;)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik zou graag dat zipje ontvangen... DM me maar, of geef even een link ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:15
Ik heb een probleempje met mediamonkey.
In het verleden gebruikt met mijn ipod. werkt perfect. Maar nu met mijn HTC hero... Ik geef aan wat hij moet syncen, en dat doet hij zonder problemen. Alleen als ik het apparaat selecteer in het programma laat hij zien dat er niets op staat. Dit is wel het geval, ik kan het zien in de verkenner en afspelen op het apparaat. Iemand al eens iets soortgelijks gehad? Wat doe ik hieraan?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Maverick schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:50:
Ik heb een probleempje met mediamonkey.
In het verleden gebruikt met mijn ipod. werkt perfect. Maar nu met mijn HTC hero... Ik geef aan wat hij moet syncen, en dat doet hij zonder problemen. Alleen als ik het apparaat selecteer in het programma laat hij zien dat er niets op staat. Dit is wel het geval, ik kan het zien in de verkenner en afspelen op het apparaat. Iemand al eens iets soortgelijks gehad? Wat doe ik hieraan?
Hoe staat het ingedeeld op de HTC Hero? In gekke mappen? Of staat het gewoon in de root en dan in 'music'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:15
DennusB schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:57:
[...]

Hoe staat het ingedeeld op de HTC Hero? In gekke mappen? Of staat het gewoon in de root en dan in 'music'?
Root\mp3\

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 22:24

Ale-Gu

'Eel Goe'

Het kan zijn dat ik de navigatie van MediaMonkey niet snap, maar voor mij gaat het nu zeer omslachtig met in het linkermenu klikken of je wilt sorteren op album/artiest,enz.

Is er een mogelijkheid om, net als in WMP, te kunnen klikken op de artiest, en dan krijg je een overzicht over alle nummers, gerangschikt per album. Klik je op een jaar, krijg je een overzicht van al je nummers uit dat jaar.

Kortom, ik ben dus opzoek naar de functionaliteit van WMP met de snelheid van MM.

Is dit mogelijk dmv skins/plugins?

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 22:24

Ale-Gu

'Eel Goe'

Ale-Gu schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:43:
Het kan zijn dat ik de navigatie van MediaMonkey niet snap, maar voor mij gaat het nu zeer omslachtig met in het linkermenu klikken of je wilt sorteren op album/artiest,enz.

Is er een mogelijkheid om, net als in WMP, te kunnen klikken op de artiest, en dan krijg je een overzicht over alle nummers, gerangschikt per album. Klik je op een jaar, krijg je een overzicht van al je nummers uit dat jaar.

Kortom, ik ben dus opzoek naar de functionaliteit van WMP met de snelheid van MM.

Is dit mogelijk dmv skins/plugins?
Misschien was het niet slim om dit te posten in een 1 jaar oud topic, maar het is weer een te kleine vraag om een nieuw topic voor te openen. Iemand die antwoord weet op mijn vraag?

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 13:24
Ben gisteren bezig geweest met het hernoemen van mijn bestands namen. Dus zijn alle bestanden die ik had hernoemd naar 1 artiest.

Dus nu heb ik bijvoorbeeld de map linkin park, daarin de bestandsnamen akon. Omdat akon het eerste album was uit mijn lijkst.

Map namen zijn gelukkig nog orgineel, maar hoe kan ik opnieuw de bestandsnamen hernoemen naar de juiste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Weet iemand hoe je makkelijk kan zoeken naar je mappen in mediamonkey?
Ik heb zelden zoiets slecht en cryptisch meegemaakt.
even een mapje op je bureaublad plaatsen en converteren is er niet bij.
Ook onthoudt hij laatst bezochte mappen schijnbaar niet.
Geen enkele windows conventie wordt aangehouden.
Ik heb bv in mijn bibliotheek (Win 7) een muziekmapje.
Dat zien te vinden in MM is een ware hell.
Het feit dat win7 mijn muziek ook my music noemt en gebruikers>users etc maakt het ook niet makkelijker.
Vraag is dus of er een makkelijker manier is want als die er niet is gaat MM van mijn PC af.
Wel jammer van het geld dat ik er aan heb uitgegeven maar met dit soort bagger ben ik het liever kwijt.

[ Voor 33% gewijzigd door MatMich op 02-08-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:40
Je lijkt twee punten aan te kaarten, mappen die MediaMonkey bekijkt vinden en andere mappen kunnen aanspreken (voor converteren). Of mis ik iets?
Ik heb zelf de zaak op Engels ingesteld staan, dan heb je links onder 'Music' - 'Location' en daar zie je de mappen die je aan MediaMonkey hebt toegevoegd. En helemaal onderaan heb je 'My Computer' waar je simpelweg de structuur van je schijven ziet.

De CSL/OT kroeg !

Pagina: 1