Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Access 03] Jet-engine herkent 'dtp' niet als veldnaam*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een database, er staat een rapport in en als ik dat wil openen of printen krijg ik de volgende melding.

"The Microsoft Jet-database-engine kan DTP niet herkennen als een geldige veldnaam of expressie."

Weet iemand wat dit betekent en hoe ik dit kan oplossen?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:46

Wish

ingwell

Probeer m eens in het Engels door Google heen te halen.

Dan kom je o.a. hier uit

No drama

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je stuurt hem het bos in ;)

Het meest waarschijnlijk is dat er in het rapport ergens verwezen wordt naar een (berekend) veld 'DTP' en dat die niet bestaat. Controleer eerst de query en loop het rapport na in de ontwerpweergave.

offtopic:
@TS: lees ook even Registratievoorwaarden / korte FAQ. Daar vind je tips hoe je het beste een topic kunt starten zodat we je ook daadwerkelijk kunnen helpen. Geef in ieder geval ook aan wat je zelf al geprobeerd hebt, dan hoeven anderen niet te gokken. Ik pas ook je titel aan: ms access probleem zegt niet zoveel namelijk.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:46

Wish

ingwell

offtopic:
maar wat een pracht van een bos ;) . Had inderdaad even de veldnaam erbij moeten vertalen. Maar met google had de TS al een stukje verder moeten komen denk ik

No drama

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het rapport aangepast en nu werkt het weer, allemaal bedankt voor de snelle hulp!! :)