Toon posts:

Printen over internet via XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb thuis een windows xp machine staan die altijd aanstaat.
Hierop zitten middels een usb hubje twee (soms drie) printers aangesloten.
Het moest via een hubje omdat de overige poorten bezet zijn.

Nu heb ik deze printers gedeeld en wanneer ik thuis ben kan ik via mijn laptops prima printen op de printers.

Wat ik graag zou willen is dat ik ook over het internet naar deze printers kan printen.
Ik heb al redelijk wat gezocht en kom steeds uit op een printerservertje ertussen zetten en vervolgens port 9100 forwarden op je router naar de server.

Is dit de enige oplossing? Of moet het via de manier waarop het bij mij nu aangesloten is ook werken.
Ik hoop eigenlijk van wel aangezien mijn poorten vol zijn op mijn router, anders zou ik ook nog een hub/switch er tussen moeten hangen.

Dus samengevat, kan ik usb printers delen via een windows xp machine over internet. Local netwerk is al prima.

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09-2025
Poort 9100 openzetten naar je pc toe... en dan vanaf buiten verbinding maken naar je WAN ip?

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Ik gebruik logmein pro,

Dan kan je gelijk nog veel meer dan Alleen printen

www.logmein.nl

Is niet gratis,maar ik had het geld er wel voor over.
Ook omdat de gratis alternatieven als Radmin ed bij mij niet stabiel genoeg werkten.

[ Voor 43% gewijzigd door Whiskey103 op 27-01-2009 15:00 ]

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Verwijderd

Topicstarter
dus je printers dan over tcp ip laten lopen op het wan ip van me?
Dat zou dan ook moeten werken wanneer ik vanuit thuis wil printen dan toch?

zal ik eens gaan proberen vanavond.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-03 13:56

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Is het wel veilig je printer beschikbaar te maken via internet? Voordat je een keer thuiskomt met een printer die leeg is en een stapel zwarte vellen ;-)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31
swtimmer schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:21:
Is het wel veilig je printer beschikbaar te maken via internet? Voordat je een keer thuiskomt met een printer die leeg is en een stapel zwarte vellen ;-)
Ik wou het net zeggen. Als jij gewoon TCP 9100 door zet vanaf je router naar je print server, dan kan je er op wachten totdat je printer leeg is. Is het niet morgen dan wel overmorgen,

Denk er dus nog even goed over na.... Misschien kan je op je router een source IP(range) mee geven?

Verwijderd

Topicstarter
swtimmer schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:21:
daar heb je inderdaad een goed punt, ook maar eens kijken naar beveiliging op router voor port 9100 dat maar beperkt toegankelijk is (ip controle of iets in die richting)

Weet ook alleen nog niet of port 9100 wel de oplossing is, dat moet ik nog testen.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-03 09:11
Gewoon VPN openzetten op je 'printserver' / XP-bak? Vervolgens met je werkstation/client inbellen op je VPN, en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat is natuurlijk ook gelijk veilig!

ga ik eens proberen. dank je wel, had er zelf ook wel aan mogen denken :$
Pagina: 1