Toon posts:

Geforce 285 waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn nieuwe PC wil ik waarschijnlijk de Zalman LQ1000 kast kopen. Dit is een kast met een ingebouwde Zalman Reserator waterkoeler. Voor zover ik zag op de site van Zalman is er geen coolblock voor de Geforce 285. Theoretisch kan ik ook een coolblock van een ander merk nemen, als de diameter van de slangetjes maar gelijk zijn. Ik kan me echter voorstellen dat hier wat haken en ogen aanzitten. Ik had op een ander subforum op tweaker gezien op welke zaken je moet letten zoals de diktes van slangetjes. Is het aan te raden om een koelblok van een ander merk te nemen als de rest van de koelers? Is er, zoals dat bij de processorkoeling van zalman wel is, een soort verloopdingetje om een zalman koeling te gebruiken? alle suggesties zijn uiteraard welkom!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Als het past is het goed. De slangmaat van de reserator is vast wel ergens te vinden, je moet een blok vinden met dezelfde slangmaat, danwel 1 met de mogelijkheid andere aansluitingen erop te zetten met de juiste afmeting.

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09-2025
Let wel op het bekende koper vs alu probleem! Dus ook ff opzoeken van welk materiaal alle componenten in je waterkoelings loop zijn gemaakt.
Als je deze 2 metalen in dezelfde loop stopt gaat het zwakkere metaal corroderen, oftewel je koelblok/rad/whatever gaat naar zn grootje :P
Ook met anti corrosie additieven erbij, is het niet aan te raden ze bij elkaar te stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
op de site van Zalman staat bij de CPU koeler onder material:Cover (Aluminum Alloy), Base (Pure Copper). Moet ik dus een VGA koeler kopen van aluminium of koper?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Lees Cooling FAQ. met name over corrosie en opofferingsmetalen.

• YannickH
Wouw, das een goeie, ik zou het zo ff snel niet weten, maar ik gok op koper.
Anders kan je idd nog gaan rommelen met oppofferings metalen oid.
Ik zal als ik morgen tijd vind nog ff meezoeken :) misschien staat het ergens in een forum ofzo.
De cooling faq is idd een Must-Read :)

Verwijderd

Topicstarter
Die cooling FAQ heb ik grondig gelezen. Ik gok zelf op aluminium, aangezien op de site van Zalman bij deze kast onder optionele onderdelen een aantal VGA koelblokjes staan. Daar staat allemaal dat het materiaal aluminium is, tenminste, daar staat 'Base: aluminum.' Voor de rest staat er geen materiaal.

• YannickH
Stuur anders even een mailtje aan de klantenservice van de winkel of die van zalman. Dan weet je het 100% zeker :)

Verwijderd

Hallo,

Ik was zelf ook van plan om een nieuw "high-end" systeem met een 295 en een i7 te kopen.
Wil hierin ook waterkoeling en kwam ook via webshops op die reserator terecht, puur omdat ie er wel bruut uit ziet, maar na 3 dagen googlen kwam ik oa. dit topic tegen:

http://www.highflow.nl/fo...-4870x2-cf-i7-940-a-1365/

Mijn conclusie is dus: voor een high end systeem als deze, zou ik, zeker als je iets wil gaan overclocken, toch gaan kijken naar "custom" setups. De reserator ziet er leuk uit, helemaal als ie in je kast is ingebouwd, maar de performance is, zeker met meerdere componenten, niet je-van-het (volgens de kenners).

Ik ga nu zelf voor een Swiftech setup... als ik ooit een webshop in .nl kan vinden die dat in huis heeft :S
Pagina: 1