Toon posts:

Hoe draadloos TVIX benaderen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Getroffen door het multimedia virus, heb ik vorige week een TVIX HD 7000-A mediaspeler aangeschaft. Ik wilde niet heel de tijd dvd’s branden en zocht naar een opslagmedium welke ik via mijn netwerk kon benaderen (NAS). Het apparaat werkt geweldig met uitzondering van het volgende.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/forum/attachment.php?attachmentid=4906&d=1232735096

Op mijn laptop gebruik ik Grabit om films te downloaden. Aangezien ik hier beperkte opslagcapaciteit heb wil ik de films graag direct via het netwerk op de mediaspeler zetten. Hiervoor heb ik op mijn laptop een netwerkschijf naar de TVIX gemapt welke ik in Grabit gebruik als download en uitpakfolder. Ik download normaliter met 1500 kb/s maar als ik deze configuratie kies dan zakt dit in naar 500 kb/s en duurt het in Grabit extreem lang om de bestanden te decoden (onacceptabel lang). Wanneer ik upload via de directe USB kabel tussen mijn laptop en de TVIX dan heb ik dit probleem niet. Het lijkt erop dat communicatie via het wireless netwerk niet snel genoeg is. Ik haal hier +/- 1 mb/s wanneer ik handmatig bestanden via het netwerk overzet.

Aangezien hier heel wat experts zitten:
- Hoe moet ik het geheel inrichten zodat ik mijn laptop wireless kan gebruiken en bestanden direct op de TVIX kan laden?
- Heb ik hier misschien aanvullende hardware voor nodig?
- Kan ik bestanden in Grabit direct vanaf de router naar de TVIX downloaden zonder dat dit via mijn laptop gaat?

In de toekomst zou ik eigenlijk ook televisie timeshifted willen kijken.

Graag jullie advies/ideeen!

Groeten,
Rob

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 16:39
In je huidige configuratie gaan de bestanden vanaf internet over wlan naar je laptop, en van je laptop over wlan weer naar je mediastorage. Theoretisch heb je dus de beschikbare snelheid gehalveerd, praktisch blijkt dat nog veel lager uit te komen. Grabit zal ook de reeds gedownloade files moeten inlezen, decoden en weer terug schrijven, welke ook weer capaciteit van je wlan vraagt.

Klopt het dat je een B-netwerk hebt? Je zou kunnen upgraden naar een G waardoor je 54Mbps tot je beschikking hebt in plaats van 11.
Andere optie is natuurlijk downloaden naar je laptop, dan laten uitpakken naar je mediastorage en lokaal verwijderen.

Direct naar de TVIX downloaden is niet mogelijk tenzij deze zelf een torrent-client aan boord heeft.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het inrichten van je netwerk heeft weinig met OM te maken, maar meer met NT.

> NT

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:40

painkill

Pain(k)(ill)

Als je inderdaad over wlan gaat dan krijg je deze snelheden, hier is niks aan te doen.

Behalve of een G of N netwerk nemen, welke makkelijk de 1500 kb/s halen.
Of een kabel tussen de router en de laptop.

Of natuurlijk iets bedenken dat je mediaspeler direct kan downloaden, zonder dat er een andere computer/laptop aan de pas hoeft te komen.

Mijn SNES verzameling!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:03
Bestaat er geen mogelijkheid je laptop gewoon met een kabel aan te sluiten aan je router tijdens het downloaden? Dat zou het proces aanzienlijk moeten versnellen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Titel change :)

• Paulusbrand
Je zou ook een simple pctje kunnen gebruiken als router en die een nieuwsgroepen download programma meegeven met webinterface (sabnzbd+ hellanzb). Welke uiteraard de bestanden uitpakt naar je TVIX.

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ik val bijna van mijn stoel van de snelheid van reacties. Echt super! Tweakers = top.

frickY: Ik heb een G netwerk (mijn netwerkbeheer in Vista geeft dat ook aan). De router staat achter mijn bank, kan dit ten koste van de snelheid gaan? (dit zal ik straks eens testen) Via het LAN haal ik trouwens ook maar +/- 3 MB/s. Ook niet echt snel toch?. Kan het ook zijn dat dit komt door een langzame netwerkkaart in de TVIX? Mijn laptop is van mijn werk en dat ding is razendsnel (ik werk voor een ICT dienstverlener :-) Router is standaard van Tele2.

painkill: daar zat ik ook aan te denken (direct vanaf de TVIX downloaden), ben er alleen niet achter hoe ik dat zou moeten doen

paulusbrand: op de plek waar ik altijd in mijn woonkamer zit met mn laptop heb ik geen bekabelde aansluiting en dit is ook lastig om aan te leggen. Zou trouwens wel zo'n netwerk via het elektriciteitsnet kunnen aanleggen. Kan je hier hoge snelheden mee halen? Is dat degelijk? Heb ik daar aanvullende hardware voor nodig?

paulusbrand: dat pctje met webinterface is een interessante oplossing. Dat ga vanavond eens verder onderzoeken.

Mogelijk dat ik in de toekomst eens aan zo'n HT PC moet beginnen. Zou alleen weer zonde zijn van de investering in die TVIX (500 eur).

Hartelijk dank voor jullie reacties, ik hou jullie op de hoogte!

• donzz
  • Laatst online: 27-02 21:07
volgens dit plaatje zou ik zeggen: cache op je laptop, download ook, extracted files op je tvix netwerkdrive
op die manier hoeft er maar 1 keer naar de netwerkdrive geschreven te worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.binaries4all.nl/grabit/images/4.png

plaatje van http://www.binaries4all.nl/grabit/configuratie.php

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• Paulusbrand
donzz schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:03:
volgens dit plaatje zou ik zeggen: cache op je laptop, download ook, extracted files op je tvix netwerkdrive
op die manier hoeft er maar 1 keer naar de netwerkdrive geschreven te worden.

[afbeelding]

plaatje van http://www.binaries4all.nl/grabit/configuratie.php
Dan moet je dus nog steeds je download twee keer oven een draadloos netwerk pompen. Wat mij betreft zonde van de tijd, maar het is een mogelijkheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het op die wijze ingericht en hiermee moet idd de download 2x over het draadloze netwerk.

Het liefst zou ik de download ook naar de TVIX laten wijzen want op mijn laptop heb ik beperkte opslagmogelijkheden.

Enig idee waarom dat decoden via het netwerk zo extreem lang duurt? Zijn dit hele intensieve bewerkingen?

• Paulusbrand
Bestanden op usenet worden gecodeerd, omdat dit gewoon de download verkleind. Met downloaden wordt dus eerst tijdelijk het bestand gecodeerd opgeslagen (in cache directory), waarna het opnieuw gelezen wordt en ongecodeerd wordt opgeslagen. Probeer de cache dir op je laptop schijf in te stellen, als dat nog niet zo is, MIsschien dat het iets scheelt
Pagina: 1