Toon posts:

WSS 3.0 site dupliceren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren, dames,

ik wil onze intranet site dupliceren op dezelfde server. Dat wil zeggen ik wil voor onze "productie" site een testsite opzetten zodat ik zaken kan testen voordat ik ze in productie neem.

We gebruiken Windows Sharepoint Services 3.0

Heeft iemand hier ervaring mee?

Gr
Peter

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05-2025

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

>> Software Engineering & Architecture

Ps, groeten is niet nodig, lees eens het beleid voor meer info: Het algemeen beleid

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• FlowinG
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-02 16:06
Ik raad je aan om eens te kijken via google en/of op de search technet van Microsoft.

Er zijn wat mogelijkheden voor het dupliceren van Sites.
Als je de site wilt kopieëren inclusief inhoud is de gemakkelijkste manier, het gebruik van een backup. Als je bepaalde pakketten gebruikt kun je ook individuele sites restoren (Backup Exec van Symantec, Data Protecten Manager van Microsoft, etc). Meer info op http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc287896.aspx

Mochten jullie niet een backup service ingericht hebben, kan het ook via de commandline.
Een blog die hierover gaat:
http://blogs.msdn.com/jac...t-migration-packages.aspx

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-02 18:26
Stsadm.exe heeft mogelijkheden voor export en import. Bij import kan je een nieuwe URL opgeven.

Heb je geen toegang tot de betreffende server, dan kan je bij Site Settings kiezen voor "Save site as template" en deze template gebruiken als je een nieuwe site maakt.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik snap de :X niet? Ligt dat aan mij?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Noork schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:21:
[...]

Nee dat ligt niet aan jou....

Money for nothin' and your chicks for free

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:06
offtopic:
volgens mij stond het eerst in NOS, vandaar die smiley gok ik. Nu komt het redelijk flame achtig over...

Ik zou gewoon een backup maken en deze restoren op de nieuwe omgeving, heb je meteen je backup getest ;)

[ Voor 10% gewijzigd door asfaloth_arwen op 28-01-2009 10:32 ]

Specs

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:33
asfaloth_arwen schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:32:
Ik zou gewoon een backup maken en deze restoren op de nieuwe omgeving, heb je meteen je backup getest ;)
vmware converter/platespin een image trekken van de bak. zo heb je een exacte copie.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24
Normaliter zou stsadm -o export -nogwatparameters voldoende moeten zijn.
Let wel dat dan nog de zelfgemaakte webparts en features dan nog wel moeten worden meegenomen, net zoals de spullen in andere mappen die niet standaard worden meegenomen.

Echt geweldig vind ik stsadm export niet, maar het grootste gedeelte komt in ieder geval goed over.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:06
Razwer schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:44:
[...]

vmware converter/platespin een image trekken van de bak. zo heb je een exacte copie.
Wil je dat dan? Je wilt je SharePoint omgeving dupliceren. Ok het is handig om te dupliceren naar een systeem met gelijke patchlevels etc. Maar toch is het handig om je reguliere backup methodes te testen. Indien je weet dat dit in orde is, kun je ook voor jou manier gaan.

M.a.w. wat jij zegt zal zeker werken, echter de standaard backup methode gebruiken heeft ook zo zijn voordelen imo

Specs

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05-2025
Noork schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:21:
[...]
Je had je vraag over Windows Sharepoint Services in Non-Windows Operating Systems gezet. Je moet niet aan een stil Linux/Unix/... nerds vragen stellen over Sharepoint ;)

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:04
riddles schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:35:
[...]

Je had je vraag over Windows Sharepoint Services in Non-Windows Operating Systems gezet. Je moet niet aan een stil Linux/Unix/... nerds vragen stellen over Sharepoint ;)
offtopic:
noork stelde de vraag niet, maar DonPedro ;)

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46

Muggie

8 pm

vmware, backup ... volgens mij wil de TS gewoon een onderdeel van zijn sharepoint gebruiken als template voor een andere afdeling.

stsadm.exe moet dit volgens mij wel voor elkaar krijgen, maar het is al even geleden dat ik het gebruikt heb.

PSN: mug_8pm

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24
Wat ook wel kan trouwens is alle databases overzetten naar de productie/acceptatie server en dan daar de site collectie aan koppelen.
Zo houd je ook op iedere server dezelfde guids bij de dingen die je zelf maakt. Dit kan trouwens wel 1x, maar bij updates is het lastiger, aangezien je niet wilt dat je de zelfgemaakte content van de gebruikers weggooit.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
riddles schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:35:
[...]

Zeg dat dan meteen ipv zo'n nietszeggende smiley. Maar idd, zoals hierboven, ik stelde de vraag sowieso niet.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:33
Muggie schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:01:
vmware, backup ... volgens mij wil de TS gewoon een onderdeel van zijn sharepoint gebruiken als template voor een andere afdeling.

stsadm.exe moet dit volgens mij wel voor elkaar krijgen, maar het is al even geleden dat ik het gebruikt heb.
err volgens mij leest 1 van ons 2 niet goed
k wil onze intranet site dupliceren op dezelfde server. Dat wil zeggen ik wil voor onze "productie" site een testsite opzetten zodat ik zaken kan testen voordat ik ze in productie neem.
dat kun je heel breed opvatten. bijvoorbeeld als hij sql express 2005 draait wil hij misschien eerst sp3 testen. hij kan ook sharepoint zaken willen testen. voor test bakken is een sandbox omgeving naar mijn mening toch echt de beste oplossing. dat is licentie technisch EN prutswijs gezien een virtualisatie gewoonweg de simpelste en beste oplossing. Je kan namelijk ook weer backups/copieen maken van je vm en zo een rollback doen als het fout gaat.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46

Muggie

8 pm

Hmm, je neemt het wel heel breed inderdaad :)

Ik neem zijn vraag letterlijk, hij wil de site dupliceren op dezelfde server, wil hij wat anders dan had hij wel gevraagd hoe hij zijn site op een andere server zou kunnen krijgen, de vraag van de TS is dan misschien ook wat summier.

PSN: mug_8pm

Pagina: 1