Toon posts:

Surfen op internet lukt enkel via IP-adressen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nu recent een probleem waarvan ik zo niet direct de oplossing vind, hopelijk weet iemand hier de oplossing.
Als ik op mijn vaste PC wil surfen lukt dit niet door URL's in te geven maar wel door de IP-adressen op te geven (gevonden via nslookup op zelfde pc). Pingen naar de url gaat ook niet en via nslookup werkt het dus wel om het IP te achterhalen.
Ik zet deze computer in een ander netwerk en het probleem blijft.
Met laptop kan ik gewoon surfen op beide netwerken dus wat is hier gaande en hoe kan ik dit oplossen?

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
DNS-servers wel gevuld bij de eigenschappen van je netwerkverbinding? Of wijken die af van die op je laptop?

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-02 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Kijk eens of je uberhaupt een DNS hebt ingesteld.

Gebruik om te testen anders even OpenDNS

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-03 13:32
kKaltUu schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:55:
Kijk eens of je uberhaupt een DNS hebt ingesteld.

Gebruik om te testen anders even OpenDNS
Het ip van de openDNS server is 208.67.222.222.

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-03 11:53

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Mijn vermoeden is dat de DNS servers handmatig verkeerd staan ingesteld.
Of de DNS van de ISP werken even niet mee.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Verwijderd

Topicstarter
Al enkele ideeen die ik een van dees dagen eens zal testen se. Handmatig is er geen DNS ingesteld bij mijn weten maar kan nog altijd eens verder zoeken natuurlijk.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

als nslookup wel goed werkt dan is dns dus wel goed ingesteld op die pc. (tenzij je aan nslookup handmatig de dns server opgeeft)

Je zou eerder denken dat hij een proxy gebruikt waar dns niet goed is ingesteld.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 14:16
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:11:
Al enkele ideeen die ik een van dees dagen eens zal testen se. Handmatig is er geen DNS ingesteld bij mijn weten maar kan nog altijd eens verder zoeken natuurlijk.
Heb je de machine al eens opnieuw opgestart of een ipconfig /flushdns gedaan?

Als het dan nog niet werkt, kan je hier eens de output kopieren en plakken van: ipconfig /all vanuit een dos prompt?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:11:
Dus? Stel dan zelf handmatig DNS servers in, bijvoorbeeld die van OpenDNS als je de servers van je provider wantrouwt :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb handmatig OpenDNS servers ingesteld maar nog steeds geen oplossing. Heb nu ook Ad-aware eens laten lopen en heeft ook niet veel geholpen. Denk dat ik gewoon PC ga herinstalleren want zijn nog enkele zaken die niet correct werken precies.
Pagina: 1