Aansluiten via HDMI of DVI???

Pagina: 1
Acties:

• Axelj
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-04 16:22
Heb onlangs een Samsung 2493HM gekocht en nu zit ik met idee om deze via een HDMI kabel aan te sluiten.
Nu vraag ik mij af of dit nou zoveel beter is dan een DVI kabel wanneer ik op 1900x1200 ga werken.
Videokaart die ik heb (4870x2) heeft een convertor voor HDMI.
Heeft HDMI nou zoveel voordelen ten opzichte van DVI of is het hier alleen om het geluid via HDMI te doen?
Aangezien ik geluid gewoon via X-Fi kaart doe gaat het mij puur om het beeld.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
DVI = HDMI, als het om beeld gaat
HDMI = DVI, als het om beeld gaat

Zelfde beeldsignaal. Enige voordeel van HDMI is idd dat je gelijk het geluid mee stuurt.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Terror schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:48:
DVI = HDMI, als het om beeld gaat
HDMI = DVI, als het om beeld gaat

Zelfde beeldsignaal. Enige voordeel van HDMI is idd dat je gelijk het geluid mee stuurt.
Er zijn een aantal videokaarten op de markt waarmee je ook geluid via DVI kunt meesturen (indien je dvi naar HDMI hebt). Dan moet je gewoon intern een spdif connecter aansluiten.

Maar al met al is HDMI en DVI qua beeld precies hetzelfde.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 19:13

The Zep Man

🏴‍☠️

BlueKeenan schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:53:
[...]

Er zijn een aantal videokaarten op de markt waarmee je ook geluid via DVI kunt meesturen (indien je dvi naar HDMI hebt). Dan moet je gewoon intern een spdif connecter aansluiten.
Dan geeft de videokaart een HDMI signaal over de DVI port. DVI-D en DVI-I kunnen geen geluid dragen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!