Toon posts:

De beste ActiveX performance

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een ActiveX probleem:

Op een bedien PC draait een SCADA. Binnen deze SCADA wil men videobeelden integreren, deze komen als MPEG4 binnen en worden door het oproepen van een AxtiveX gepresenteerd. Met 1 plaatje gaat dat prima, Maar 1 Bedienplek, bestaat uit een PC met 4 schermen. op elk scherm staan 8 beeldjes, totaal dus 32 per PC. Bij 10 plaatjes gaat de CPU (van de PC) volledig over de rooie. Valt dit op te lossen door de videokaarten te vervangen. Zo ja, welke geeft voor dit doel (we gaan er even vanuit dat geld geen rol speelt) de beste performance. Op het moment zitten er 2 NVIDIA Quadro FX 1700 kaarten in.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:36

KneoK

Not in a million lightyears

ActiveX componenten lijken me niet GPU accelerated ? En je geeft zelf al aan dat je CPU over de rooie gaat dus een beetje onlogische conclusie om je videokaarten dan maar te vervangen ;)

Ik kan ernaast zitten, maar dit lijkt mij een CPU aangelegenheid. Die upgraden lijkt me dus zinvoller dan je videokaarten vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
KneoK schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:09:
ActiveX componenten lijken me niet GPU accelerated ? En je geeft zelf al aan dat je CPU over de rooie gaat dus een beetje onlogische conclusie om je videokaarten dan maar te vervangen ;)

Ik kan ernaast zitten, maar dit lijkt mij een CPU aangelegenheid. Die upgraden lijkt me dus zinvoller dan je videokaarten vervangen.
Ik probeer eigenlijk het CPU rekenwerk aan het MPEG4 gebeuren te verleggen naar de grafische kaarten om de CPU te ontlasten. Ben er intussen achter dat er ook grafische kaarten zijn die hardwarematig MPEG4 uitpakken. Alleen weet ik niet of dat vanzelf goed gaat. Heb maar beperkte invloed op de ActiveX.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Je geeft nog niet veel informatie. Wat voor processor zit er nu in? Tot hoeveel streams tegelijkertijd gaat het goed?

Dat hardwarematig MPEG4 afspelen moet ook ondersteund worden door de software. ActiveX ondersteunt dit niet.
Zo maakt bijvoorbeeld VLC (bekende mediaspeler) ook geen gebruik van hardware-versnelling.

Ik zou dan toch kijken naar de CPU. Een mooie nieuwe quad core zou heel veel schelen (32 verschillende ActiveX streams, mooi voorbeeld van multithreading) ten opzichte van een iets ouder model.
De Quadro's kun je misschien zelfs naar een PC overzetten die er wel baat bij heeft :)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:22

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zonder te weten wat voor cpu. en wat voor streams (bitrate resolutie refreshrate). 32 Intensieve reken en geheugen processen is ook voor een quadcore geen lichte kost
Dus Kun je ook moeilijk stellen dat een zwaardere Proc het wel zou trekken. Als je er nu al een enigzinse moderne proc in hebt, zou je eens kunnen kijken hoeveel schermen er open kunnen staan voordat alles in de soep loopt.

Andere oplossingen om eventueel aan te denken :
-Het geheel op meerdere pc's laten draaien maar de bediening vanaf 1 pc houden.
-Kijken of de streams niet wat lichter kunnen. dus bijvoorbeeld maar op 12FPS IPV 24 als je bijvoorbeeld alleen maar tellertjes afleest is dat meer dan voldoende.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Het draait nu op een Quadcore van 3Ghz, bij 10 plaatjes draai de proc 100% met 25 bps en 1CIF. Dus ik denk dat daar de oplossing niet zit, ik moet het rekenwerk verdelen. Meerdere PC's vergt ook nogal wat aanpassingen, aangezien ik maar 1 muis en toetsenbord mag hebben voor 4 schermen. En in de SCADA software mag ik niets wijzigen. :(

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Je kunt geen MPEG4 GPU-acceleration gebruiken zonder dat de software die het afspeelt dat ook ondersteunt. Gevolg is dat je dus alleen GPU-acceleration kunt gebruiken als SCADA dat ondersteunt, is dat niet het geval, dan is dat niet oplosbaar.

Gezien een 3GHz quadcore slechts in staat is om 10 streams tegelijk uit te voeren zit je eigenlijk te kijken naar een onoplosbaar probleem. (Dat of een zwaar overklokt dual-CPU systeem of zelfs een quad-CPU systeem).

Enige alternatief is software aanpassen.

[edit] Typo's gecorrigeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door kalizec op 28-01-2009 14:52 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:22

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:38:
Meerdere PC's vergt ook nogal wat aanpassingen, aangezien ik maar 1 muis en toetsenbord mag hebben voor 4 schermen. En in de SCADA software mag ik niets wijzigen. :(
http://synergy2.sourceforge.net/
Redelijk wat goede ervaringen mee , iig de moeite van het uittesten waard ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb intussen een leverancier gevonden die beweert totaal geen problemen te hebben met het vertonen van 32 plaatjes MPEG4 op 1 PC en zowel in CIF als 2CIF. Dit is dan wel een dedicated applicatie, hij ziet het ook niet zitten om dat binnen de SCADA te doen. Volgende week maakt hij een testopstelling. Ben benieuwd. Misschien is zijn ActiveX slimmer geschreven ofzo....

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 00:48

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb geen oplossing, maar jouw probleem heeft niets met ActiveX technologie te maken.
Dus het is zinloos om het in die hoek te zoeken :)

Lekker op de bank

Verwijderd

Topicstarter
Een programmeur heeft een AxtiveX gemaakt voor en H.264 Encoder en de 32 plaatjes geïntegreerd op de SCADA: processorbelasting (quad 3 GHz) 30%. Het blijkt dus zeer veel uit te maken hoe de ActiveX in elkaar zit.
Op een dedicated systeem (I7 platform 2.6 GHz) hebben we 64 beelden in 4CIF gepresenteerd, dit ging ook probleemloos. Bij heftige beeldveranderingen in alle plaatjes tegelijk 80% CPU load.
Pagina: 1