Ik heb een Dell PowerEdge 1650 die straks een datacenter in gaat. Ik wil dat ding een beetje monitoren qua cpu en netwerkgebruik. Het serverprog dat erop draait wordt bewaakt (webmin) en als die crasht, start ie vanzelf opnieuw. Dat proces is op zich ook niet mijn zorg. Momenteel kijk ik regelmatig met top of htop om te zien of het cpu gebruik nog een beetje binnen de perken blijft. Ook heb ik ntop geïnstalleerd om het netwerkgebruik te kunnen bekijken. Waar ik alleen behoeft aan heb, is een systeem om de historie van die 2 zaken te bekijken, en trends te ontdekken.
Punt is dat ik alleen maar paketten als Nagios of Zenoss tegenkom. Volgens mij is dat weer een beetje overkill. Ik wil helemaal verder niets monitoren of alarmpjes. De schijf kan praktisch niet volraken, en het enige proces dat ertoe doet, is al gecovered door de monitor van Webmin. Ik ben denk ik langer bezig om alle overbodige shit in iets als Nagios uit te zetten, dan dat het me iets oplevert.
Zijn er pakketjes die alleen maar cpu en netwerkbandbreedte/doorvoer bijhouden en niet zo vreselijk uitgebreid zijn als Nagios enzo?
Punt is dat ik alleen maar paketten als Nagios of Zenoss tegenkom. Volgens mij is dat weer een beetje overkill. Ik wil helemaal verder niets monitoren of alarmpjes. De schijf kan praktisch niet volraken, en het enige proces dat ertoe doet, is al gecovered door de monitor van Webmin. Ik ben denk ik langer bezig om alle overbodige shit in iets als Nagios uit te zetten, dan dat het me iets oplevert.
Zijn er pakketjes die alleen maar cpu en netwerkbandbreedte/doorvoer bijhouden en niet zo vreselijk uitgebreid zijn als Nagios enzo?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.