Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnolia61
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-03 00:12
Hallo mensen,
Ik bevindt mij al enkele weken in een dillemma over de keuze van mijn volgende abo. Op dit moment ben ik Orange klant en mag/moet dus kiezen wat ik ga doen.
De keuze van het toestel is voor duidelijk: de HTC Touch HD. Ik lees in de verschillende topics veel discussie over het beste abo bij dit toestel, ook een topic over het beste mobiele internet, maar nergens over de afweging van alles bij elkaar (ook netwerkdekking, sms-kosten buiten de bundel (zoals bij T-Mobile), of zaken als een sms-herinnering als je bundel op raakt enzo.
De twee mooste aanbiedingen voor mij zijn die hieronder. Ik ben erg benieuwd naar de voors en tegens zoals jullie die zien.

T-MOBILE VIA 2CALL - T-Mobile relax 300 met gratis HTC Touch HD
totale kosten over 24 maanden: 708 euro (=29,50/maand)
Aktie abonnementskosten: € 29.50 inclusief BTW per maand
24 maanden 100% korting op de web`n`walk Plus
Prijs per sms = € 0,25 (sms-bundel 25 sms voor 2,50)
Mobiel internet: 1 Mbps [na 2Gb wordt dit 384 mbps]
PRO:
onbeperkt internet
goedkoopste deal voor 300 minuten met de Touch HD
mobiele TV: standaard Ned1, Ned3, RTL4, SBS6, MTV
CON:
'slechts' 1 MB internet
sms betaal je buiten je bundel
slechter bereik dan bij Vodafone

VODAFONE VIA TELEFOONKOPEN - Vodafone Basis 35 met gratis HTC Touch HD
totale kosten over 24 maanden: 821 euro (=34,20/maand)
-24 maanden 20% korting op je abonnement (28 euro ipv 35 euro)
- Zorgeloos Internet Blox van € 9.95 voor € 2.50. (Geldt voor de 1e 12 mnd)
- Gratis SMS Voordeel BloX hele looptijd (Vanaf Vodafone 22.50 en hoger)
Mobiel internet: 3,6 Mbps [met soort van fup, 10 keer gemiddelde verbruik VF users]
PRO:
snel internet! (3,6 Mbps)
beter bereik dan bij T-Mobile
sms betaal je uit je bundel
CON:
onduidelijke fup voor het internet (10 keer gemiddeld verbruik van alle VF users)
internet mag alleen op de telefoon gebruikt worden, niet als modem aan een laptop
duurder dan T-Mobile
mobiele TV: standaard alleen Nederland 1 (rest is 5 euro erbij per maand)
je krijgt geen herinnering (bv. per sms) als je bundel op is/raakt

Als jullie aanvullingen op deze pro's & con's hebben ben ik meer dan zeer benieuwd!
groet, Richard

[ Voor 1% gewijzigd door magnolia61 op 27-01-2009 12:30 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
Tip: ik zat met hetzelfde probleem, ik ben voor vodafone 27.50 abbo gegaan, even duur als tmobile (ca 30 euro pm gem.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 20:21
Vodafone heeft bij mobiel internet nog als con dat je het ook echt alleen met je mobiel mag gebruiken, je mag het internet dus niet delen met een laptop/computer. Je mag ook geen voip gebruiken via deze verbinding. Bij T-Mobile is dit wel toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
Moning2 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:40:
Vodafone heeft bij mobiel internet nog als con dat je het ook echt alleen met je mobiel mag gebruiken, je mag het internet dus niet delen met een laptop/computer. Je mag ook geen voip gebruiken via deze verbinding. Bij T-Mobile is dit wel toegestaan.
Niet dat dit gecheckt wordt. Zodra ze dit wel gaan checken kan je dit weer eenvoudig omzeilen door je headers aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnolia61
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-03 00:12
Kan iemand verder vertellen hoe het zit met reminders bij beide abo's als je je bundel dreigt te overschreiden, en de mogelijkheden dit zelf in te stellen online? Dit zou ik wel een grote pro vinden, omdat bellen buiten de bundel ineens een stuk duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Kan iemand mij vertellen waarom mensen meer dan een 1mb verbinding op een mobiel zouden willen hebben? Websites laden echt wel snel genoeg op 1mbit op je mobiel, je mobiel moet de hele zooi ook nog renderen en zo, dat gaat altijd iets langzamer dan op je desktop.
Ik heb een HD en T-Mobile internet, maar als ik via T-Mobile internet en daarna via WLAN, dan merk ik echt niet zoveel verschil (en ja, dan heb ik voor de zekerheid mn gsm signaal uitstaan).
Ok, de youtube plugin werkt een heel stuk beter omdat die wel goed profiteert van de snelheid, maar verder? Je downloadt toch amper filmpjes of zo via je mobiel?
Lijkt me dan lekkerder om zekerheid en geen zorgen te hebben dan het onzekere goede met de FUP van VF.. ?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibboNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-06 21:30
Moning2 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:40:
Bij t-mobile is dat ook allebei niet toegestaan..!
De FUP van T-mobile is hetzelfde als die van Vodafone, 10x het gemiddelde gebruik.

Mobiele TV van t-mobile is niet briljant, overigens (Lees: drama)
Ik heb zelf Vodafone icm m'n HD, en ik Youtube de halve dag, download .cab-files, m'n email download -ie met bijlagen (tot 500kb) ieder half uur, en verder surf ik nog wel het een en ander.
Maar ik hoor nooit iets van Vodafone (even afkloppen).

Je kan online bij Vodafone kijken hoever je bundel nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 14:28

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ja Vodafone is op zich een goede provider. Heb er zelfs vrijwel geen klachten over.
Internet is snel en heb vrijwel overal bereik waar andere mensen geen bereik hebben.

Het enige probleem is dat ze best wel duur zijn. Ik had wat problemen bijvoorbeeld met mijn migratie van mijn nummer. Moest daarvoor naar T-mobile en Vodafone heen en weer bellen. T-mobile is een 0800 nummer (gratis of vrijwel gratis) Dit is echter incl de kosten voor uw mobiele telefoon.

Nou had ik van mijn bundel slechts 9 euro verbruikt op een bundel van 35 euro.
Echter zat ik een kleine 15 euro over de bundel heen, omdat die extra kosten voor de mobiele telefoon blijkbaar niet binnen je bundel vallen.

Bij Orange viel altijd alles binnen de bundel en zat dus nooit over mijn bundel heen. Bij VF vallen alleen echt de standaard kosten voor standaard nationale belminuten en nationale smsjes binnen je bundel. Resultaat is dat ik dus maandelijk 15-20 euro aan bundel over heb en 10-15 euro extra kosten moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Ik ga ook HTC Touch HD nemen, in combinatie met T-Mobile Flex 30 & Web 'n Walk Plus.

De reden dat ik voor T-Mobile kies:
- Echt onbeperkt internet
- Snelheid is prima, op een mobiel merk je, denk ik, niet echt het verschil tussen 1 & 3.6 mbit. Als je dat wel merkt, zal het niet veel uitmaken
- Je mag op de laptop internetten via je telefoon

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:25
Ik ben voor vodafone gegaan. Het grootste pluspunt is voor mij dat ik dan bijna overal echt goed bereik heb terwijl dat met t-mobile niet zo is.
En als je toch voor vodafone gaat, met een 27,50 abbonoment ben je bijna net zo duur uit als het abbonoment van t-mobile (22,50 per maand voor abbo zelf en 9,50 voor internet)

• plofkip
Qoon3x schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:14:
Ik ben voor vodafone gegaan. Het grootste pluspunt is voor mij dat ik dan bijna overal echt goed bereik heb terwijl dat met t-mobile niet zo is.
En als je toch voor vodafone gaat, met een 27,50 abbonoment ben je bijna net zo duur uit als het abbonoment van t-mobile (22,50 per maand voor abbo zelf en 9,50 voor internet)
Ja daar heb je wel weer een punt, maar ik zit toch een beetje met die 'datalimiet' en dat je hem niet aan een laptop mag hangen. Iemand ervaring met de 'datalimiet' en met het 'aan de laptop hangen'?

Ps. reken voor internet van t-mobile maar €14,95 als je een fatsoenlijke snelheid wilt...

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:25
FaNtJuH schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 19:14:
[...]
Ps. reken voor internet van t-mobile maar €14,95 als je een fatsoenlijke snelheid wilt...
Het vodafone 27,50 abbo kost op het moment 22.50 voor 24 maand en internet 9,50.
Bij t-mobile is het idd 14,95, maar is vaak nu wel gratis in combinatie met een 300 abbo.

Verwijderd

ik ben eigenlijk ook wel redelijk benieuwd of ze het nou echt kunnen controlleren of ik mijn telefoon als modem gebruik? (HTC Touch HD + vodafone i.c.m. eindeloos online)

• plofkip
Qoon3x schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:12:
[...]

Het vodafone 27,50 abbo kost op het moment 22.50 voor 24 maand en internet 9,50.
Bij t-mobile is het idd 14,95, maar is vaak nu wel gratis in combinatie met een 300 abbo.
Niet als je verlengd, want dan moet je bij een dealer zijn (T-Mobile levert geen HTC Touch HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

FaNtJuH schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 19:14:
[...]

Ja daar heb je wel weer een punt, maar ik zit toch een beetje met die 'datalimiet' en dat je hem niet aan een laptop mag hangen. Iemand ervaring met de 'datalimiet' en met het 'aan de laptop hangen'?

Ik ben momenteel een pre-paid kaartje (Vodafone Z11) aan het testen om te zien of het een goed idee is voor mij om over te stappen op een Vodafone abo, oa. naar aanleiding van dingen die ik hier in de topics over mobiel internet lees.

Gisteren heb ik ermee kunnen mailen en chatten via oa. Skype. Geen VOIP geprobeerd want dat is voor mij niet zo interessant. Browsen lukte me echter niet via IE, Opera of Chrome. Vandaag opnieuw geprobeerd en nu werkt mail ook niet meer op de laptop (althans, niet via de telefoon). Voor mij is dat niet zo'n ramp, ik heb eigenlijk alleen internet via m'n foon nodig als ik bij een ander bedrijf zit waar ik niet op het netwerk kan. Het zou leuk zijn als het kon natuurlijk, voor die paar keer per jaar wil ik geen duurdere internetbundel afsluiten. Bovendien is het volgens de voorwaarden überhaupt niet toegestaan via de laptop te internetten dus is het hun goed recht om dit tegen te gaan.

Op de telefoon zelf werkt alles prima, hele dag push mail aan, RSS, etc. Snelheid is gemiddeld veel hoger dan bij Telfort, MAAR ik heb wel iets minder vaak 3G bereik en daardoor gaat de batterij nu sneller leeg (ik had m'n telefoon op WCDMA vastgezet om energie te besparen maar dat kan nu niet meer). Videobellen, beeldbellen, videotelefonie of hoe het tegenwoordig heet is ook wel een grappige feature af en toe, dat kon ik met Telfort niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Myedvyed op 25-02-2009 15:27 . Reden: Hoeps, op 'Verstuur' geklikt ipv 'Bekijk' ]

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 15:12
Ik heb begin deze week 2jr Vodafone 22,50 (voor €18,-) met gratis SMS verdubbelaar en internet blox (6mnd €5,- korting) i.c.m Nokia E71 besteld bij The Phonehouse (online).

Ik was jaren klant bij Ben/T-mobile maar bereik in mijn appartement in Amsterdam laat te wensen over en ik hoop dat daar met VF verbetering in komt. Daarnaast is VF goedkoper als het gaat om de telefoon i.c.m. internet in mijn geval. Heb ook op verschillende fora gelezen dat de FUP geen probleem is.

Maandag wordt alles aan de deur gebracht maar ik zit nog met een opzegtermijn bij T-Mobile.

• plofkip
Myedvyed schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:17:
[...]
Gisteren heb ik ermee kunnen mailen en chatten via oa. Skype. Geen VOIP geprobeerd want dat is voor mij niet zo interessant. Browsen lukte me echter niet via IE, Opera of Chrome. Vandaag opnieuw geprobeerd en nu werkt mail ook niet meer op de laptop (althans, niet via de telefoon). Voor mij is dat niet zo'n ramp, ik heb eigenlijk alleen internet via m'n foon nodig als ik bij een ander bedrijf zit waar ik niet op het netwerk kan. Het zou leuk zijn als het kon natuurlijk, voor die paar keer per jaar wil ik geen duurdere internetbundel afsluiten. Bovendien is het volgens de voorwaarden überhaupt niet toegestaan via de laptop te internetten dus is het hun goed recht om dit tegen te gaan.
[...]
Toch gek dat het niet werkt, terwijl rensariens iets anders beweert:
rensariens schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:43:
[...]

Niet dat dit gecheckt wordt. Zodra ze dit wel gaan checken kan je dit weer eenvoudig omzeilen door je headers aan te passen.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 15:06
bij mij werkt alles perfect via VF, ik gebruik dan wel de Xperia maar zou niet uit mogen maken. heb deze maand denk ik bijna 700mb binnengehaald. Ik heb nog niets gehoord en volgens mij is zo'n fup juridisch gezien niet houdbaar. Je kan namelijk NERGENS zien wat je huidige verbruik is en wat het gemiddelde gebruik is, dit zou namelijk continue moeten veranderen..

ook met laptop eraan werkt alles, zet voor de gein eens de proxy uit op je telefoon (bij connecties) en probeer het dan nog eens.

• Myedvyed
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

consolefreak schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:50:
bij mij werkt alles perfect via VF, ik gebruik dan wel de Xperia maar zou niet uit mogen maken. heb deze maand denk ik bijna 700mb binnengehaald. Ik heb nog niets gehoord en volgens mij is zo'n fup juridisch gezien niet houdbaar. Je kan namelijk NERGENS zien wat je huidige verbruik is en wat het gemiddelde gebruik is, dit zou namelijk continue moeten veranderen..

ook met laptop eraan werkt alles, zet voor de gein eens de proxy uit op je telefoon (bij connecties) en probeer het dan nog eens.
Klopt, maar helaas.. de proxy uitzetten is het eerste dat ik gedaan heb toen ik de instellingen binnengekregen had. YouTube werkt op de telefoon nu b.v. ook gewoon, en dat schijnt zonder proxy niet zo te zijn. Aangezien ik de Touch Pro heb zou het qua telefoon niet veel moeten verschillen met jou, dus ik vraag me af waar het mis gaat.

Het kan natuurlijk ook aan m'n werk-laptop liggen, dus ik zal binnenkort eens m'n privé-laptop proberen. Die werkte met Telfort wel, dus zou dan nu met Vodafone ook moeten werken lijkt me. En zo niet, dan niet :P

Edit: Heb inmiddels m'n privé laptop getest (Vista Home Premium) en daarmee werkt het prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Myedvyed op 27-02-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Myedvyed schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:14:
[...]

Klopt, maar helaas.. de proxy uitzetten is het eerste dat ik gedaan heb toen ik de instellingen binnengekregen had. YouTube werkt op de telefoon nu b.v. ook gewoon, en dat schijnt zonder proxy niet zo te zijn. Aangezien ik de Touch Pro heb zou het qua telefoon niet veel moeten verschillen met jou, dus ik vraag me af waar het mis gaat.

Het kan natuurlijk ook aan m'n werk-laptop liggen, dus ik zal binnenkort eens m'n privé-laptop proberen. Die werkte met Telfort wel, dus zou dan nu met Vodafone ook moeten werken lijkt me. En zo niet, dan niet :P

Edit: Heb inmiddels m'n privé laptop getest (Vista Home Premium) en daarmee werkt het prima.
Relaxed! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjeuh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07-2024

Jantjeuh

zei iets zinnigs..

sms-kosten buiten de bundel (zoals bij T-Mobile)... sms betaal je buiten je bundel
Hallo Richard,

Klopt het niet dat je een 'relax' abonnement na 1 maand gewoon kan omzetten in een 'flex' abonnement? Met behoud van alle voorwaarden/voordelen (maandelijkse kosten, bijbetaling telefoon, internet etc) die je bij je contract hebt afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om de htc touch hd te nemen omdat mijn abonnement over paar maanden verloopt. Wil eigenlijk alleen liever dit keer een 1 jarig abonnement hebben.

Heeft iemand toevallig een leuke aanbieding gezien voor deze telefoon + 1 jarig abonnement? Krijg zelf namelijk de indruk dat je een stuk duurder uit bent met een 1 jarig abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:41:
Ik ben ook van plan om de htc touch hd te nemen omdat mijn abonnement over paar maanden verloopt. Wil eigenlijk alleen liever dit keer een 1 jarig abonnement hebben.

Heeft iemand toevallig een leuke aanbieding gezien voor deze telefoon + 1 jarig abonnement? Krijg zelf namelijk de indruk dat je een stuk duurder uit bent met een 1 jarig abonnement.
Je meent het? Dat heb je wel eens vaker hé? Met een nieuw toestel en 1 jarig abo...
Pagina: 1