Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ventilator Acer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Acer werkt(e) prima.
Nu is het zo dat ik veel muziek software draai en dit gaat in principe goed, maar op bepaalde momenten is het CPU volledig in gebruik, maar als de ventilator gaat draaien, dan komt er weer een hoop CPU vrij. Het vreemde is dat dit een paar minuten duurt en daarna gaat hij weer slecht draaien tot de ventilator gaat draaien.
Ik merk ook dat de laptop snel erg warm wordt.

Is hier iets aan te doen, want naar mijn mening zou de ventilator constant volledig moeten draaien indien hij te warm is, zodat dit probleem zich niet voordoet.

Jasper

Verwijderd

Laptop zeker? Ik zou eens kijken hoeveel stof en vuil er in de luchtafvoer/aanvoer zit. Roostertjes vol. Dan throttled je CPU om te voorkomen dat ie kapot gaat. Als dat niet helpt kan het zijn dat de heatsink de CPU niet meer raakt.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie. heb het gedaan en het help wel iets.
Het vreemde blijft dat maar met vlagen de ventilator aan slaat en juist op die momementen werkt hij prima. Ik vroeg me af of er geen instellingen zijn, waarmee je kan bepalen hoe vaak deze aan moet slaan?

Jasper

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-11 15:29
Waarschijnlijk kun je dat wel aanpassen in energiebeheer oid, maar daar los je het probleem (de oorzaak) niet mee op.

Zoals HlpDsk al zei : echt een hitte probleem wss veroorzaakt door stof. misschien toch maar eens open (laten) maken om vanbinnen ook op stof te checken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem stof vrij gemaakt, maar het probleem blijft.
Heb echt het gevoel dat hij de warmte niet meet (of verkeerd ingesteld staat) en dus ook niet tijdig reageerd.
Tevens heb ik nog een fan gekocht die onder mijn laptop staat. Gaat beter, maar lost het zeker niet op.

Nog ideeën?

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

al eens gekeken met speedfan want je temperaturen zijn ?

edit: kan je ook met wat geluk ineens de snelheid van je fans mee regelen

anderzijds als je enkel je temps wil uitlezen en je hebt een Core2 duo dan zou ik Hardeware monitor aanbevelen

[ Voor 63% gewijzigd door pm1 op 16-04-2009 19:29 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• KabamAppien
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-10-2024

KabamAppien

IT Enthousiast

Je hebt het wel over een laptop.

En dan spreken we over een grote prestatie in een kleine ruimte.
Waar mogelijk moeilijk voor goeie 'air-flow te zorgen is.
Omdat er niet genoeg ruimte is voor al die warme lucht heen te 'transporteren' is.

En dan kan het nog wel eens zijn dat hij een massa van warmte produceert.

Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11 15:52
Hoe warm word je processor? Misschien moet de cpu pasta wel vervangen worden. Soms geleid het totaal niet meer en is het een harde en opgedroogde massa.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-11 15:29
Kijk ook eens naar energiebeheer van windows, misschien staat ie op max.accuduur en wordt je proc, op een lager pitje gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik heb de speedfan geïnstalleerd en de pc is met de fan onder mijn pc (die ik heb aangeschaft) rond de 70. Als ik veel draai gaat hij naar de 85/90 en dan beginnen de problemen.

Heb ook in het energiebeheer gekeken en wat bedoel je met max accuduur? Daar kan ik kiezen wanneer de melding van een lege batterij komt en wanneer hij moet uitschakelen, maar verder zie ik weinig opties.

Ik heb een duo core, dus is een hardware monitor dan niet aan te raden?

Ik heb ook de laptop proberen op te schroeven, maar dat gaat ook niet van harte. Aan de zijde van het scherm krijg ik hem niet los.
Desktops heb ik mijn hele leven al aan zitten sleutelen, maar weet niet of een laptop hetzelfde is?

• THE_FIREFOX
Die 85/90 is ongezond. Je moet de koeling schoonmaken en de pasta vervangen. Anders blijft het probleem. Maak eens een foto van de onder kant. Bij de nieuwere acers kan je een deel van de behuizing los halen om bij de cpu te komen.

We hebben geen glazen bol dus het zal fijn zijn als je ook het type en model nummer van je laptop hier plaatst.

[ Voor 19% gewijzigd door THE_FIREFOX op 28-04-2009 10:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het model is de Aspire 7520G.
Aan de onderkant wordt gesproken over een geheugenvak. Denk dat ik dat deel moet open maken?

Het vervangen van de pasta moet ik dat laten doen?

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 12:29:
Het model is de Aspire 7520G.
Aan de onderkant wordt gesproken over een geheugenvak. Denk dat ik dat deel moet open maken?

Het vervangen van de pasta moet ik dat laten doen?
Als het zo ongeveer uitziet dan heb je toegang tot cpu, geheugen en zelfs de wifi module. http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/8549b011f5.jpg

Het vervangen van de pasta kan je zelf doen als je weet wat je doet en hoe je het doet. Volgens mij valt je laptop nog onder garantie. Ik zou hem dan nog aanmelden.
Pagina: 1