Toon posts:

Samsung LE46M87BD 1080p probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijd een Samsung LCD en nu een PS3 erbij, echter het beeld is niet stabiel en springt voortdurend. Het ergste is het op ingang HDMI2 en het minst op HDMI3, HDMI1 zit daar tussenin. Ik heb nu een PS3 en wil deze toch wel graag met1080p op de Samsung hebben (een van de reden waarom ik de PS3 met blueray speler heb gekocht). 1080i gaat trouwens wel goed.
Heb voorheen ook de HTPC met HDMI aangesloten op 1080p en ook daarmee versprong het beeld ook, ik dacht toen aan buggy drivers en heb de HTPC toen via RGB aangesloten in 1920x1080.
Heb 3 verschillende HDMI kabels en alle vertonen hetzelfde euvel. Het zijn geen peperdure kabels maar ook niet de goedkoopste. ps. de TV ondersteund uiteraard wel 1080p volgens de specificaties.

Ik zelf verdenk de TV omdat het niet uitmaakt welke kabel ik gebruik en het probleem zowel met de HTPC als met de PS3 optreed, daarbij komt dat de verschillende HDMI ingangen het niet allemaal even erg hebben.

Wat ik al heb geprobeerd zijn de instellingen an de Samsung spelen, zoals "alleen scannen". maar niets geeft verbetering. Op Google kan ik helemaal niets vinden over problemen met 1080p en dit type Samsung

Filmpje maakt het duidelijk
http://nl.youtube.com/watch?v=6GCkLZMuBE0

edit: oeps, had in LCD, Plasma, Projectie & Recording gemoeten, kan een motje dit aanpassen a.u.b.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 09:13 ]

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-02 17:17

NvM

Hoe oud is je televisie? Ik weet dat er op internet gesproken wordt over sommige televisies die 'full-HD' zijn maar het 1080p signaal gewoon niet aankunnen.

Wordt er tijdens de video een kat vermoord trouwens? ;)

Verwijderd

Topicstarter
NvM schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:35:
Hoe oud is je televisie? Ik weet dat er op internet gesproken wordt over sommige televisies die 'full-HD' zijn maar het 1080p signaal gewoon niet aankunnen.

Wordt er tijdens de video een kat vermoord trouwens? ;)
Ik heb de TV nog geen jaar, dus valt zowiezo nog binnen de garantie, het is een full-HD en volgens de specificaties wordt 1080p via HDMI ondersteund.

Kat had honger, was rond etens tijd. :9

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 16:54
Ik heb dezelfde TV. Kan zonder problemen 1080p spelen. Ziet er uit als een gevalletje garantie. misschien de video eens naar samsung mailen, of een monteurtje laten komen. zeker als het op alle hdmi poorten gebeurt.

maar wat ik interessant vind, Hoe heb je die ambilight gefabriceerd, of wordt deze door je htpc gestuurd?

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:37:
Ik heb dezelfde TV. Kan zonder problemen 1080p spelen. Ziet er uit als een gevalletje garantie. misschien de video eens naar samsung mailen, of een monteurtje laten komen. zeker als het op alle hdmi poorten gebeurt.

maar wat ik interessant vind, Hoe heb je die ambilight gefabriceerd, of wordt deze door je htpc gestuurd?
Oke dan weet ik dat ook dat het bij jou wel werkt, is mischien wel een goed idee het filmpje eens aan Samsung te laten zien.

Die ambilight is geen ambilight, ik zag ook al het erop leek. Het is echter de dioder van Ikea die eracher zit en is gewoon witlicht. Zal door het knipperen van de TV in combinatie met de telefoon waarmee het filmpje is gemaakt dat het lijkt dat de verlichting mee kleurt. Dat is dus niet het geval.

Verwijderd

Probeer eens een andere HDMI kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een HDMI kabel en heb bij de PS3 2 kabels erbij gekocht, totaal dus 3 verschillende kabels geprobeerd.

Dus 2 splinter nieuwe van deze kabels http://www.hqproducts.com.../page_1/artl_HQSS5550/1.5

• Lumics
Op welke refresh rate stel je je ps3 eigenlijk in bij 1080p?

Of kan dat niet bij een ps3?

Verwijderd

Topicstarter
Goede vraag, ga vanavond kijken of ik iets kan vinden, de PS3 is ook nieuw voor mij.

Kan niets vinden wat lijkt op het instellen van een refreshrate 50/60. Wordt ik dus niets wijzer van. Heb op de site van Samsung een bericht bij de helpdesk gepost met het verhaal en een link naar het filmpje. Maar daar nog niets op gehoord.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een mailtje gekregen van Samsung om een afspraak te maken met een monteur. die dan langs komt voor een update/reparatie. Ben benieuwd naar de Samsung service, Heb er goede dingen over gehoord en zal hier het resultaat posten.

Edit: Monteur heeft gebeld en is 30-01 langs geweest, Hij heeft met behulp van een test kastje ook geconstateerd dat er een probleem met het beeld via HDMI is. Het Mainboard gaat vervangen worden, deze waren niet op voorraad en bestellen duurt ongeveer 2 weken. Er wordt contact met me opgenomen zo gauw deze binnen is.
Ben blij dat het probleem zich ook voordeed toen de monteur er was, je zal net zien dat alles dan goed is. Any way ik zal weer een update van dit bericht doen als er verdere ontwikkelingen zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2009 15:14 ]

• Lumics
Als ze toch langskomen kan je gelijk vragen om de meest recente firmware!

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 18:56
Ik had hetzelfde probleem met mijn samsung le46f86b. Bij mij kwam het door de hdmi switch die ik gebruikte. Nadat ik mijn ps3 via mijn Onkyo receiver op de tv aangesloten had waren de problemen weg.

Groet,

Daniel

Verwijderd

Topicstarter
eerst een correctie: het is een LE46M86BD en niet een 87, my bad

Er is nog weer het een en ander gebeurd.

De LE46M86BD kan niet meer gemaakt worden, mainboards zijn namelijk niet meer leverbaar. 11-03-09 is de TV is opgehaald. Het onwaarschijnlijk dat een andere TV van hetzelfde type nummer leverbaar is.

Nu zijn er geluiden dat mij een andere TV wordt aangeboden, nu en daar wringt de schoen

Waar moet ik mee akkoord gaan ??
1 jaar geleden heb ik deze TV gekocht en het was een van de betere modellen, absoluut geen budget model. Als we echter nu puur op specificaties kijken zal een huidig budget model aardig in de buurt komen van mijn 1 jaar oude TV

Ik heb echter geen zin in om 1 jaar terug een semi-top model te hebben gekocht nu met een budget model te worden opgescheept omdat de specificaties overeen komen.

Ik kom er ook niet echt uit met de type nummering bij Samsung. Welke TV uit de huidige reeks van Samsung is de het equivilent van de LE46M86BD ??

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:19
Ze bieden je het equivalent of beter aan. Als een budget tv dus een beter beeld bied zal je dus die budgettv krijgen, deze is immers beter dan de huidige tv.
Pagina: 1