Toon posts:

Apple mini-dislayport naar DVI naar VGA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb net een apple mini-display naar dvi-d kabel gekocht. Ik dacht even slim te zijn door alleen de dvi variant te kopen en niet de vga omdat ik zelf nog een dvi naar vga converter had liggen.

Nou blijkt dat de mini-display naar dvi een dvi-d indeling heeft en mijn dvi naar vga converter een dvi-i indeling.

Na wat googlen zie ik dat dvi-d alleen digitaal beeld doorgeeft en dat dvi-i digitaal en analoog beeld doorgeeft. en dat het dus niet mogelijk is om van dvi-d naar vga te gaan.

Nou is mijn vraag... hoe lost apple dat dan op met de mini-display naar vga kabel?? Of geeft de mini-display ook analoog en digitaal beeld door? en hebben ze gewoon slim gedaan door alleen een mini-display naar dvi-d en mini-display naar vga te maken zodat je allebei de kabels moet kopen? Het was toch veel beter geweest als ze een mini-display naar dvi-i kabel hadden gemaakt?

Iemand misschien een oplossing om met de mini-display naar dvi-d een vga beamer aan de praat te krijgen? of is dit grofweg onmogelijk zonder dure converters of het kopen van een mini-display naar vga?

alvast bedankt en ik hoop dat ik niet al te onduidelijk ben:P

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 00:43:

Iemand misschien een oplossing om met de mini-display naar dvi-d een vga beamer aan de praat te krijgen? of is dit grofweg onmogelijk zonder dure converters of het kopen van een mini-display naar vga?
Dat is fysiek onmogelijk. De pinnetjes voor het doorgeven van een VGA-signaal ontbreken namelijk in de DVI-D connector. Dat zijn die vier pinnetjes die om 't kruisje heen zitten namelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 00:50:
[...]

Dat is fysiek onmogelijk. De pinnetjes voor het doorgeven van een VGA-signaal ontbreken namelijk in de DVI-D connector. Dat zijn die vier pinnetjes die om 't kruisje heen zitten namelijk.
dus het is slim gedaan [lees: genaaid] van apple. je moet dus en de mini-display -> dvi-d en de mini-display -> vga kopen. Dan hadden ze toch echt veel beter een mini-display -> dvi-i kunnen maken... hmpff...

Thanx voor je antwoord iig :9

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Al zou Apple een mini-displayport naar DVI-I adapter hebben gemaakt, dan heb je alsnog een DVI-I naar VGA adapter nodig. Je hebt dan altijd twee adapters voor VGA nodig. Dan is dit misschien wel een mooiere oplossing :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Bovendien moet de videokaart op de eoa manier weten of er een VGA of DVI display aan de displayport hangt (of een echt displayport scherm natuurlijk) want het is niet simpel wat pinnetjes met elkaar verbinden. Displayport heeft niet als DVI ergens nog wat analoge pinnen over, dat moet over dezelfde pinnen waar normaal het DVI signaal over gaat. Zoals Apple het nu doet is dus de enige manier. De dongle vertelt wat voor signaal er nodig is, en de videokaart past de configuratie van de signalen aan.

Hier stond achterhaalde informatie…

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb dit weekend ook een mdp -> dvi gehaald. Ik vroeg nog in de winkel of ik de DVI converter van de mac mini erop kon zetten. Was geen probleem zei de verkoper.

Ik kwam er zondag bedrogen uit! De mac mini DVI - -> VGA converter heeft 4 extra pinnetjes die het RGB signaal schijnen te dragen.

Maar weer omruilen voor een mdp -> VGA.

Het komt erop neer dat het DVI-D is en niet meer DVI-I:

- DVI-Digital (DVI-D) supports digital displays only
- DVI-Integrated (DVI-I) supports digital displays and is backward compatible with analog displays

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De dongeltjes zijn altijd DVI-D geweest. Alleen ingebouwde DVI-poorten op computers waren altijd al DVI-I.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 19:51
Daedalus schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 01:15:
Al zou Apple een mini-displayport naar DVI-I adapter hebben gemaakt, dan heb je alsnog een DVI-I naar VGA adapter nodig. Je hebt dan altijd twee adapters voor VGA nodig. Dan is dit misschien wel een mooiere oplossing :)
even lezen? ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 00:43:
Hallo allemaal,

ik heb net een apple mini-display naar dvi-d kabel gekocht. Ik dacht even slim te zijn door alleen de dvi variant te kopen en niet de vga omdat ik zelf nog een dvi naar vga converter had liggen.
en zo zal dat voor vele mensen gelden die dit willen doen. Het had ook slimmer geweest, maargoed Apple is natuurlijk ook niet gek. Juist met die accesoires en oordopjes verdienen ze goud geld, want het kost geen drol om ze te maken

[ Voor 14% gewijzigd door bolleh op 27-01-2009 21:51 ]

Pagina: 1