Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 09:49
Onlangs ben ik bij mijn werkgever ontslagen (recessie etc. Je kent het wel). Deze baan maakte deel uit van mijn BBL opleiding MBO ICT Beheerder (Niv. 4). Door de samenloop van omstandigheden heb ik als een gek mijn openstaande schoolopdrachten afgemaakt, waardoor ik nu al mijn diploma heb in plaats van in juli pas. In september begin ik een HBO studie dus ik heb nu nog een half jaar om te overbruggen.

Ik heb al gezien dat zelf naar baantjes zoeken op dit moment erg lastig is, dus ik vroeg me af of het een beetje te doen is om me voor een half jaartje bij een detacheringsbureau in te schrijven. Is dat mogelijk of zijn detacheringsbureau's toch vooral uit op mensen voor de lange termijn? Zoja, leggen ze dan geen beperkingen op of iets dergelijks? (Geen auto van de zaak / lager salaris bijv.?)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Detacheringsbureaus willen je voor de lange termijn en niet voor een half jaar.
In tegenstelling tot uitzendbureaus (daar zou ik naar uitkijken als ik jou was) investeren ze in mensen door ze certificeringen en trainingen aan te bieden, dit werkt natuurlijk niet als je sowieso met een half jaar weer pleite bent ;)

🖥️ | 🚗

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 09:49
MadMarky schreef op maandag 26 januari 2009 @ 23:38:
Detacheringsbureaus willen je voor de lange termijn en niet voor een half jaar.
In tegenstelling tot uitzendbureaus (daar zou ik naar uitkijken als ik jou was) investeren ze in mensen door ze certificeringen en trainingen aan te bieden, dit werkt natuurlijk niet als je sowieso met een half jaar weer pleite bent ;)
Ok point taken, maar ik heb onlangs wat navraag gedaan bij een aantal uitzendbureau's en die hebben wel wat tijdelijke IT klussen maar daar moet ik wel op eigen vervoer heen en ik heb zelf geen auto, vandaar dat ik naar detachering ben gaan kijken omdat die daar altijd zo mee te koop lopen. Zit er niet nog een middenweg tussen een uitzendbureau/detacheringsbureau of iets anders waarbij vervoer in ieder geval geen issue is?

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Dan koop je voor het half jaar een klein wagentje.
En uitzendbureau's doen meestal gewoon aan reiskostenvergoeding, dus je kan gerust met het openbaar vervoer gaan.

Ik weet niet waar je woont, maar als het in Brabant/Limburg is zou je even kunnen kijken naar CN-IT.

[ Voor 23% gewijzigd door AE86 op 27-01-2009 06:37 ]