Ik heb een contract voor mijn neus liggen van een werkgever waar ik per februari kan starten.
Bij het contract zit een keuzeformulier waarop ik kan aangeven of ik wens deel te nemen aan een collectieve WIA-aanvullingsverzekering. De premie van deze verzekering komt volledig voor mijn eigen rekening.
Ik vraag mij vooral af hoeveel ik nu per maand moet betalen voor deze verzekering. Moet ik dan gewoon die 5,643% over mijn volle bruto salaris betalen? Als dat het geval is dan vind ik het een veel te dure verzekering en bespaar ik liever dat geld, want ca. 120 euro per maand inleveren voor deze verzekering lijkt mij het niet waard. En wat wordt bedoeld met "exclusief kwartaal toeslag van 4%"
Wat kunnen jullie mij adviseren? Deelnemen aan deze collectieve verzekering of niet?
Bij het contract zit een keuzeformulier waarop ik kan aangeven of ik wens deel te nemen aan een collectieve WIA-aanvullingsverzekering. De premie van deze verzekering komt volledig voor mijn eigen rekening.
Graag zou ik jullie om informatie en advies willen vragen. Ik ben starter en heb 0,0 ervaring met dit soort zaken en dus ook 0,0 verstand hiervan...De collectieve WIA-aanvullingsverzekering verzekert een inkomensaanvulling van 10% van het jaarsalaris voor verzekerden die voor minimaal 35% arbeidsongeschikt raken. De verzekering komt tot uitkering vanaf de eerste dag dat een werknemer in de WIA belandt en is onafhankelijk van de mate waarin een arbeidsongeschikte medewerker zijn verdiencapaciteit benut. Benutting van deze capaciteit is echter wel van belang voor het totale inkomensplaatje. Niet alleen het salaris is hiervan afhankelijk, maar ook de hoogte van de wettelijke WIA-uitkering.
De premie
De premie voor //bedrijf x// bedraagt voor 2009 5,643% (exclusief kwartaal toeslag van 4%) en komt volledig voor rekening van de medewerker. De premie zal maandelijks op het salaris worden ingehouden.
Ik vraag mij vooral af hoeveel ik nu per maand moet betalen voor deze verzekering. Moet ik dan gewoon die 5,643% over mijn volle bruto salaris betalen? Als dat het geval is dan vind ik het een veel te dure verzekering en bespaar ik liever dat geld, want ca. 120 euro per maand inleveren voor deze verzekering lijkt mij het niet waard. En wat wordt bedoeld met "exclusief kwartaal toeslag van 4%"
Wat kunnen jullie mij adviseren? Deelnemen aan deze collectieve verzekering of niet?