IBM RS600 170 44p, Suse installatie.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb even een vraagje.
Ik ben in het bezit van een RS6000 170 44P. Hier op wil ik graag Suse gaan installeren. Dit gaat goed totdat Yast gaat proben naar de Harddisks. Dan verschijnt de volgende melding:

Error
The storage subsystem is locked by an unknown application.
You must quit that application before you can continue
.

Ik kan me er van alles bij voorstellen dat er mogelijk een arraymanager of zoiets is of wat dan ook, maar weet iemand hoe ik dit kan "unlocken" .

Ik heb al lopen googelen, maar ik kan er niet zo 1,2,3 iets over vinden. Weet iemand dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Non-Windows Operating Systems :)

[ Voor 46% gewijzigd door Equator op 27-01-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:14
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 23:12:
Heren,

Ik heb even een vraagje.
Ik ben in het bezit van een RS6000 170 44P. Hier op wil ik graag Suse gaan installeren. Dit gaat goed totdat Yast gaat proben naar de Harddisks. Dan verschijnt de volgende melding:

Error
The storage subsystem is locked by an unknown application.
You must quit that application before you can continue
.

Ik kan me er van alles bij voorstellen dat er mogelijk een arraymanager of zoiets is of wat dan ook, maar weet iemand hoe ik dit kan "unlocken" .

Ik heb al lopen googelen, maar ik kan er niet zo 1,2,3 iets over vinden. Weet iemand dit zo?
Je hebt wel de Power versie neem ik aan, volgens mij moet je een speciale kernel-parameter meegeven bij de bootup, in ieder geval wel bij Debian.
En is je firmware up2date voor zover mogelijk?
Ik zal even kijken of ik dit voor je kan vinden, en verwacht trouwens geen enorme performance hoor, maar wel leuk om te expirimenteren natuurlijk!

PS. bekijk ook eens: http://tldp.org/HOWTO/IBM7248-HOWTO/
Is een ander type, maar dat maakt voor de methode die gebruikt wordt denk ik niet uit. Kijk alleen goed of je de juiste kernel hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 28-01-2009 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de strijd met Linux maar opgegeven. Ik heb via mijn werk AIX CD's weten te bemachtigen. Maar nu krijg ik bij het opstarten van de CD (cd1) de volgende melding:

boot device: /pci@fef00000/scsi@c/sd@1:\ppc\chrp\bootfile.exe
closing stdin and stdout...
Met LED Code 0c31.

Zelf gegoogled. Kan niets vinden.
Ik heb zelf het vermoeden dat het iets te maken heeft met de console waar je op zit te werken.
Ik heb een toetsenbord aangesloten op de machine zelf, maar ben via tty ingelogd en gezegd dat dit console de actieve moet zijn. Heeft iemand een idee wat dit inhoudt en wat ik hier aan kan doen?

Als iemand dit weet: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Gevonden dmv google
quote:
code:
1
c31 Select the console display for the diagnostics. To select No console display, set the key mode switch to Normal then to Service. The diagnostic programs will then load and run the diagnostics automatically.

Volgens mij herkent/ ziet hij je console dus niet.

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt. Ik had zelf deze lijst niet gevonden. Het heeft me in ieder geval op mogelijk het juiste spoor gebracht. Er schijnt, volgens een aantal google zoekresultaten dat er een zogenaamde Keymode switch op te zitten. Volgens mij zorgt deze er voor dat je niets kunt installeren.
Afbeeldingslocatie: https://rz-static.uni-hohenheim.de/betriebssysteme/unix/aix/aix_4.3.3_doc/base_doc/usr/share/man/info/en_US/a_doc_lib/aixuser/aixqbeg/figures/aixqb7.jpg
Ik ga thuis eens kijken hoe deze op dit moment ingesteld staat. Mogelijk dat daar de oorzaak zit.
Pagina: 1