Vaste resolutie mediacenter

Pagina: 1
Acties:

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik zal eerst even mijn situatie uitleggen.

Ik heb een XPC shuttletje (sn26P) over en die heb ik meer geinstalleerd met XP SP3 en wat mediacenter software (mediaportal).

Nou heb ik er twee videokaarten in zitten vanuit mijn oude gaming tijd (in SLI uiteraard). Het gaat hier om de Nvdia Geforce 7600 GT 256 MB (zo even uit mijn hoofd). Die heb ik via DVI --> HDMI aan mijn receiver aangesloten. Het gaat hier om een AV receiver van Denon, de AVR-1908. Via de receiver heb ik met HDMI mijn TV aangesloten (een 26" samsung, geen idee welke).

De native Resolutie van mijn TV is 1360 x 768. Mijn Denon geeft dit allemaal prima door en het beeld is fantastisch.

Helaas start ik mijn PC wel eens op zonder eerst mijn receiver en tv aan te zetten (om door te gaan met downloaden e.d.) en dan vind XP het leuk om terug te gaan naar de 1280 x 720 resolutie. Waarschijnlijk omdat hij mijn scherm dan nog detecteerd of alleen mijn receiver (omdat ik dan nog tv aan het kijken of dergelijk).

Nu moet ik XP eerst zoveer zien te krijgen dat hij de resolutie uberhaupt weergeeft (de monitor detecteert) en daarna kan ik hem terug zetten op de gewenste resolutie.

Erg vervelend om dit iedere keer te doen, ook doet hij dit als ik een tijd TV ga kijken en vervolgens weer terugschakel.

Al met al een heel verhaal maar de vraag is gewoon, is het mogelijk om een vaste resolutie in te stellen die hij altijd weer pakt. Ik weet dat XP het als voorzorgs maatregelen doet in het geval van een andere monitor. Maar als dat ooit gebeurd boot ik wel in VGA modus.

Alvast bedankt !

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Je zou een auto-set-resolutie scriptje kunnen bouwen rondom een tooltje dat ook vanaf commandline werkt. Vervolgens zou de resolutie iedere boot weer 'geladen' worden.

Alternatief is hetzelfde, maar dan met een registry-script.

Beide zijn maar ideëen van mijn kant.

PS. Alternatief is om een driver voor alle aangesloten schermen te modden zodat de enige nog ondersteunde resolutie voor alle aangesloten schermen die gewenste resolutie is, Windows zal dan vrijwel zeker die resolutie uitkiezen.

[ Voor 29% gewijzigd door kalizec op 27-01-2009 00:03 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• BlueKeenan
  • Niet online
kalizec schreef op maandag 26 januari 2009 @ 23:51:
Je zou een auto-set-resolutie scriptje kunnen bouwen rondom een tooltje dat ook vanaf commandline werkt. Vervolgens zou de resolutie iedere boot weer 'geladen' worden.

Alternatief is hetzelfde, maar dan met een registry-script.

Beide zijn maar ideëen van mijn kant.

PS. Alternatief is om een driver voor alle aangesloten schermen te modden zodat de enige nog ondersteunde resolutie voor alle aangesloten schermen die gewenste resolutie is, Windows zal dan vrijwel zeker die resolutie uitkiezen.
Scriptje bouwen is een optie ja, maar dat is naar mijn inzien ff wat werk en zocht eigenlijk een gemakkelijkere oplossing.

Het probleem van de driver is dat zodra ik mijn TV uit het staan of op een ander kanaal zal hij ervoor kiezen om alleen maar de receiver te detecteren en daar de resoluties van te nemen (de standaard HD res).

En om die nou te gaan verandere voel ik nou ook weer niet echt veel voor.

het liefts heb ik gewoon een tooltje waarin je zegt start maar mee op en zorg dat het die res word (zoals dat script idee)

• BlueKeenan
  • Niet online
Niemand die mij hier bij kan helpen ?

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Kan je met Powerstrip niet wat voor elkaar boksen?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:01
Misschien heb je aan 'Display Changer' iets: http://www.12noon.com/displaychanger.htm
Display Changer changes the display resolution, run a program, then restore the original settings. It can also change the resolution permanently and rearrange the monitors in a multiple monitor setup. I originally wrote this application for my children because they had programs that require 640x480 with 256 colors or 800x600 with 32-bit color or some other combination. I didn't expect my (then) 4-year-old to be able to change Windows display settings, so I wrote this program to do it automatically. Now, of course, it does much more.
Succes! :)

Doe maar een onsje meer...

• BlueKeenan
  • Niet online
Intheweb schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:30:
Misschien heb je aan 'Display Changer' iets: http://www.12noon.com/displaychanger.htm

[...]

Succes! :)
Hier moet het zeker mee lukken, thank you !
Pagina: 1